I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Warhawk [PS3 exclusive]

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2007-08-30 20:18

Warhawk [PS3 exclusive]

Jag har bara spelat lite grann men kände direkt att det var riktigt kul. Kommer bli mycket Warhawk.

2007-08-30 20:53
Är inte så peppad faktiskt. Flygspel och liknande har aldrig riktigt varit min grej. Skulle vilja ha en demo att testa!
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2007-08-30 22:22
så flyg inte då.

2007-08-30 22:24
Fan jag har sett fram emot det här spelet ett bra tag, och när det väl släpps har jag lånat ut mitt PS3 :(
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2007-08-30 22:26
*Fast hur funkar kontrollen? Vad jag har upplevt hittils har det inte varit någon höjdare att styra med sixaxisen, men enligt många ska det vara skönt till Warhawk.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2007-08-31 08:13
har lirat litegrann, kommer ta ett tag att lära sig kontrollerna
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-31 13:35
Körde betan i någon månad, vad kostar det att köpa?
jagvillocksåhaenblog.com

2007-08-31 14:16
280        
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-31 16:18
tycker jag lärde mig kontrollerna direkt. inte svårt. kom in i allt snabbt.

2007-08-31 18:42
Vill ha en demo asså. Verkar ganska kul, men genren har aldrig varit någon favorit. Men tempot i spelet och hela atmosfären verkar så sjukt skön. Vill ha en demo! haha

2007-09-01 13:37
smått beroendeframkallande tycker jag. väldigt underhållande, bara att hoppa in o köra.
Frågan e om nåt demo kommer.

2007-09-01 14:30
Har inte heller min PS3 här, men lär skaffa Warhawk så fort jag kan.
Har det släppts i (svenska) butiker eller bara på PS Store?
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2007-09-01 15:02
Tror inte de släppt fysiska versionen ännu. Släppts typ nästa vecka tillsammans med ett Jabra headset

2007-09-01 15:41

nu har man kommit in i det mer, men vill ha mer groundbattles!

2007-09-01 15:41

så därför blir det mest att man lirar ctf.

2007-09-01 17:55
det kommer i riktiga butiker om två veckor typ. med jabra bt125 headset

2007-09-04 08:29
Har fått tillbaks PS3't nu, spelade hela gårkvällen och fastnade mer eller mindre direkt. Har fortfarande vissa problem med att göra snabba manövrar i luften, men annars tycker jag att kontrollerna funkade bra. Själva spelet är kul också, kanske lite väl stelt när man rör sig till fots, men det finns lyckligtvis rätt mycket fordon att ta.
Gillar känslan att ta ner plan med raketgeväret också :)

2007-09-04 11:31
senaste uppdatetn 1,92 verkar ha en fix som gör att sixaxis funkar mycket bättre iaf till lair kanske till warhawk oxå får kolla i dagarna

2007-10-19 22:47
är det värt att köpa från PSN eller?
hört att det bara är onlinegaming och det låter ju asnice.
kan man köra 2 st på samma tv samtidigt online också? snabba svar uppskattas så köper jag det direkt.

puss
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!

2007-10-19 23:46
Ja, det är bara online.
Man kan köra upp till 4 pers på samma tv online, vilket är ganska trevligt.
Spelet har ett par buggar, men jag tycker det är helt klart värt pengarna.

Eller inte "bara online", utan "bara multiplayer". Du kan spela offline också om du vill, med split screen eller genom LAN =)

2007-10-23 09:53
fan vad nice! warhawk verkar som ett jävligt roligt nöje.
köpte det igår, men eftersom jag har en amerikansk ps3 så tänkte jag att det bara skulle funka med en ntscversion av warhawk. så jag ville inte riskera något utan köpte det istället från amerikanska ps store. (för jag vet att gamla klassiska psone spel som man köper på psn måste jag köpa från amerikanska ps store. för de är inte regionsfria.
sen när jag startade upp skiten hittade den bara amerikanska servrarna, så jag var nära att köpa det Igen från EU psn. tills jag såg att man kunde browsa alla servrar istället för bara "your region" vilket i detta fallet var usa då.
jävla flyt jag hade.
detta ska liras online med polare ikväll! fan va kul att man kan köra flera på samma tv online!

2007-10-23 10:03
yrkesmördaren P26

Har inte det med språket på din ps3 att göra? Kan du ställa in till svenska i inställningar? För så e det för mig iaf, det språk jag har inställt avgör vilken region som e min i Warhawk. För jag fick inte fram några svenska servrar förrän jag ändrade det.

2007-10-23 10:18
I mitten av december kommer förmodligen en patch som innehåller:

* 5 New layouts.
* Clan game server option.
* Buddy slot reservations.
* Integrated Warhawk Store.
* Updated CTF capture/return behavior.
* Internal stat padder protection.
* Booster Pack status display at join game list.
* DualShock3 integration.
* Separate SIXAXIS motion control on/off per mode (ground, hover, flight).
* Detailed Player Score display at end of game fixed.
* Added new server type filters (player, ranked, dedicated, clan, Official Warhawk, etc).
* Added new server full/open filter.
* Fall damage exploit fixed.
* Dismount into walls exploit fixed.
* Invisible Tank, Turret & Warhawk exploit fixed.
* Auto-kick of idle players.
* Add to Favorites button added to end game screen.
* Increased VOIP volume when not using headset.

En uppdatering till Warhawk släpps snart med en massa godis! Kan posta detaljer när jag kommer hem sen.

Haha Henko, du hann före mig :)

2007-10-23 10:27
HenkO

Tack för tipset. jag ska ändra det och kolla upp de när jag kommer hem. Eftersom jag köpte det från mitt amerikanska konto, som är kopplat till mitt "amerikanska playstation konto" på min ps3 måste jag vara inloggad där för att köra warhawk.
väl inne i warhawk kan man ändra inställningarna på servrarna att den ska visa alla servrar istället för bara "your region" i vilket mitt fall är amerikanska servrar.
det servrar jag får upp när jag visar alla servrar vet jag inte om de är svenska, det står Region: Europe, och jag fick 64 ping på de bästa. Så jag antar att de säkert är svenska servrar.
Men tack iaf för tipset, kör amerikanska för jag tycker det ser bättre ut än alla svenska översättningar, ska ändra det sen.

När jag körde nåt flygplan igår tyckte jag att styrningen var för snabb, det var svårt att sikta in på andra flygplan för att locka missile on target. testade sänka motion speed vad det nu hette, från 50 till 20 procent, tyckte inte det gjorde nån skillnad?
sen fans det aicraft plane och aircraft hoover tror jag, vad är skillnaden? hann inte spela alls länge nämligen.

2007-10-23 10:44
du hoovrar med planet när du startar o flyger sen vanligt när du trycker på trekant..o hoovrar då igen när du trycker trekant, vid landning o så.
Jag kör med "pro flight", det känns mest realistiskt så. Det e inte så svårt att locka on, man behöver inte ha siktet spot on. O med kulsprutan så får man lite låst sikte när man e nära.

2007-10-23 11:58
Fast HenkO's lista var ju patch 1.2, tycker att patch 1.1 hade varit mer relevant =)
Lite oroande att "server full"-buggen inte verkar nämnas nånstans, det är den som irriterar mig mest..

Längtar tills min rank blir fixad. Har fått mycket högre rank än jag borde ha, så jag spelar mot massa folk som kickar mitt ass hela tiden nu. Tog lite det roliga ur spelet.. =)

2007-10-23 14:32
ja 1.1 kommer ju före 1.2 rent logiskt. Missade 1.1..när kommer den?
"Server full" händer sällan mig nu faktiskt.

Jag tror jag har poäng för sergeant egentligen...men är överbefälhavare. Klarar mig rätt bra ändå :) Gäller att va lite fantasirik o lurig. Jag älskar minorna.

2007-10-23 14:43
Första patchen bör komma innan månaden är slut.
Jag råkar ofta ut för att jag behöver testa 10-15 olika servrar innan jag kommer in på en, kan vara lite irriterande.

hehe, önskar jag hade klarat mig lika bra då.. Min kill/death ratio gick från typ 1.5 till 0.5 när jag blev tvingad att börja leka med de stora pojkarna.. =)

2007-10-23 16:47
"Server full" brukar för mig oftast inträffa när jag försöker gå in i en server som inte är nystartad, alltså om spelet varit igång ett tag. Går jag in på en som bara är några minuter sen starten så brukar det i regel funka.

2007-10-23 17:16
Fast alla "blåa"/rankade servers står väl på dygnet runt?
Kanske är lättare att komma in på orankade, vet inte..

2007-10-23 20:44
Caliber: Jo exakt dom är ju igång dygnet runt. Menade att jag har lättare att komma in på spel där "omgången" nyss har börjat.
Fattar inte att jag hade såna problem med att uttrycka det ^^

2007-10-26 11:43
Hahahaha Warhawk spelet med så bra multiplayer så dom slopade single playern. Med tanke på hur mycket kuk multiplayern suger, så kan man ju fråga sig hur kass sp delen var

fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2007-10-26 11:48
Spelade lite igår och i förrgår efter en veckas paus, och hade inga problem med "server full" längre, riktigt gött. =) Förbättrade även min k/d-ratio.

doggson:
ok

2007-10-26 12:49
jag har stigit som fan i rank. hur är det möjligt? jag är typ bara några steg från general. måste va fel?
tycker det är rätt svårt online, man blir oftast mosad.
nån som har några tips?

2007-10-26 12:56
Det finns en bug med rankerna, så man rankar upp alldeles för snabbt. Det kommer patcher snart (se tidigare inlägg i tråden) som kommer att fixa det.

Mitt tips är; sätt dig i en missile turret och se warhawksen störta.. =)
Gillar du att flyga rekommenderar jag att alltid ha två chaff grenades, och öva på att använda dem så fort du får en målsökande missil emot dig och du inte kan flyga bakom något för att bli av med den.

2007-10-26 13:44
tack det ska övas in. fler tips kanske? =D

2007-10-26 13:54
yrkesmördaren P26 ett ord, minor. Lär dig vart minorna finns på varje bana, så kan du tjäna massa poäng. Det gör jag iaf :) Så härligt o placera ut på smarta ställen. Gärna vara en bit bort sen o se dom explodera.

Det e lite av min taktik iaf. Jag undviker att flyga om det går. Inte min grej.

2007-10-27 22:45
Minor är så jävla härligt :D

Älskar systemet med att man får mer hp av att plocka upp fienderas backpacks, gör att man inte är helt förlorad om man råkar sig finna ensam mot ett gäng fiender.

2007-12-20 10:23
Patch och expansion släppt igår, fan vad roligt det är med dropships. =)

Blev väldigt förvånad när jag i mitt första game på nya banan kör iväg med fiendens flagga och plötsligt blir upplockad av vår dropship som kör iväg med mig. Striderna blir så mycket mer storskaliga nu.
Nya banan är också grym.

2007-12-20 10:27
Visst är det en gratis patch denna? Har fan inte kört på flera månader, men kanske bäst att plocka upp det igen nu :D

2007-12-20 10:36
Patchen (nya server options, fixade buggar mm) är gratis, men expansionen (nya banan och dropshipen) kostar 55kr. Det var dock en bugg igår, så en kort stund kunde folk tanka den gratis.
Men så kul som jag har haft med Warhawk var det självklart att jag skulle köpa expansionen.

Om nån vill lira så adda mig, PSN ID: HeavyCaliber

2007-12-20 11:05
Ah 55:- är ju en skitsumma, klart man betalar :)
Håller på att ladda ner nu, dock har jag lyckats formatera hårddisken på ps3t, så det verkar som att allt jag låst upp i warhawk försvunnit, typ nya kläder osv. Vilket är lite skumt då min poäng är kvar än :P

2007-12-20 11:46
De gjorde om ranknings-sytemet för ett tag sen. Jag förlorade massa grejer då också.

Man behöver inte bara poäng för att ranka upp, utan man måste även ha vissa medaljer och liknande. gå till Community > Profile > Ranking History (eller nåt sånt) för att se vad du behöver.

2007-12-20 11:49
Jo jag vet, men jag orkar aldrig jaga alla flygmedaljer som krävs, hatar typ flygplanen :P
Dock verkar dropshipet helt sjukt, har bara hunnit sitta i det som passagerare och sköta missiltornet, men fan vad det äger upp dom andra planen :P

2007-12-20 15:52
hur fan får man upp drop shipsen?? vilka banor finns dom på och vilka map layouts krävs?
har lirat skitmånga servrar nu. startade tom. en egen ctf på nya banan men näe, inte ett jävla dropship. vad är det här för skit jag är pissarg

2007-12-20 17:39
Sen expansionen släpptes har jag bara lirat nya banan, full layout.
Dropshipsen finns i de två baserna i hörnen, intill huvudbaserna. Tror de baserna heter 1 och 8. På övriga banor/layouter vet jag inte vart de finns.

2008-04-25 12:50
Nån som kör fortfarande? Med de nya grejerna. Jag har inte kört sen cod 4 kom.

2008-04-25 17:49
jag ska testa nar jag kommer hem om 1 manad. nu har jag lanat ut min ps3 till en polare under tiden, jag tror han lirar warhawk hela tiden. kontrollerna lar vara trasiga.

nar slapps expansion med den dar sno-banan och den nya bilen?