I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Castlevania nyheter [360]

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2007-08-30 11:25

Castlevania nyheter [360]

Två gånger Castlevania

Amerikanska tidningen Game Informer intervjuade nyligen Castlevaniapappan Koji Igarashi. De pratade, förstås, Castlevania.

Det nästa spelet i serien släpps till Nintendo DS och kommer vara ett helt nytt spel, ingen remake som nära förestående Dracula X Chronicles. I övrigt kommer det följa samma fall som det föregående DS-spelet Dawn of Sorrow.

Efter det är det dags för ett stationärt Castlevania för första gången på länge, denna gång till Xbox 360. Huruvida det blir tredimensionellt som Playstation 2-spelen Lament of Innocence och Curse of Darkness eller en tvådimensionell historia är inte bestämt ännu.

Igarashi säger också att han gärna skulle vilja släppa sitt Xbox 360-projekt även på Playstation 3, men det är beror på om maskinen börjar sälja bättre än vad den gör nu.

----------

Nu börjar man se de farliga konsekvenserna för sony..

2007-08-30 11:27
Fruktansvärt nöjd är jag iafall, satt igår och lirade symphony of the night och tänkte, undra om de har något nextgen projekt på G.

2007-08-30 15:44
För LOI och COD var ju så jävla bra ;)

Har han satt upp någon siffra som ps3 måste uppnå för att det ska vara värt att göra spelet multi? :)

To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2007-08-30 17:12
Coke P21:
Snarare för att tex sotn är så jävla bra, klart man är pepp. Jag menar n64 titlarna var ju inte så heta heller :P men på ds vart det ju guld.

Ingen aning.

2007-08-31 16:55
Symphony of the night är det enda värt å nämnas i serien, bara grejen och spela som vampyr hehe..fan va bra det va, så irriterande att jag bara låst upp 200% av kartan...det krävs 200.6 för å låsa upp en achievement (min sista på spelet)

säkert nått litet pissrum man missat, blää!!!
You´re not a bigshot, you´re not even a mediumshot...you´re an asshole!!

2007-08-31 21:15
Vadå det är ju bara köpa kartan av merchent killen i bibban så kan du tracka vilket rum du missat ju?

2007-08-31 23:13
"Igarashi säger också att han gärna skulle vilja släppa sitt Xbox 360-projekt även på Playstation 3, men det är beror på om maskinen börjar sälja bättre än vad den gör nu."

Skumt att säga nåt sånt med tanke på att PS3 säljer lika många ex av konsollen som X360 veckovis (källa), bara att X360 har lite försprång..
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2007-09-01 10:08
valero

jo men sen finns det hemliga rum som inte finns med på kartan, bra störande att det kanske handlar om 2 smårum eller nåt jag missat..0.6 % liksom hehe
You´re not a bigshot, you´re not even a mediumshot...you´re an asshole!!

2007-09-01 12:37
Maddoc P2

Du får ju tanka ner hela 200.6% kartan på nätet eller något och sedan sitta och jämföra. Det är ju ruskigt drygt och springa i slotten och leta efter något så litet.
Jävla förbandade förband