I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Metroid Prime 3: Corruption [Wii]

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

   

2007-08-29 02:48

Metroid Prime 3: Corruption [Wii]

Köpte spelet idag och jävlar va tungt det är! Hade inte testat FPS på Wii innan jag testade Metroid och det funkar så perfekt! Det tar en stund innan man får in snitsen, men efter ett tag så blir man så inne i spelet så att det nästan känns som man är där själv!
Förutom kontrollen så är det inte mycket annorlunda från de tidigare spelen, varken grafikmässigt eller i bandesign. Vilket absolut inte är en dålig sak dock! Eller ja, det hade varit soft att ha spelet i samma grafik som t.ex. Halo 3, men Wii har ju tyvärr inte kapaciteten för det, så man får nöja sig med det man får! Vilket faktiskt inte är så svårt, då spelet är väldigt snyggt ändå!
Har bara spelat nån timme hitills så jag kan inte säga så mycket om storyn, men än så länge har den varit mysigt sci-fi-ostig!
Det enda jag har hittat som är negativt är att dörrarna är svåra att få upp ibland, man skjuter på den och försöker få den att öppna och ibland tar det typ 3 försök av att gå fram och tillbaka innan den öppnas. Inget stort problem, men ganska störande då spelets annars höga takt liksom stannar av lite varje gång det händer.

5/5 av Snitch.se

8.5/10 av Gamespot

9.5/10 av IGN

Married to the money, fuck the world, that's adultery