Skivsamlare
2007-08-25 12:50
xbox 360 eller xbox 360 elite?
jag tänkte införskaffa mig ett 360 nu och undrar vad som skulle passa mig bäst? jag sitter på en sån gammal stor tv, men funderar på att skaffa en hd lcd tv efter jul. sååå, är det stor skillnad på bilden om man rockar en lcd tv? och, är det som en del säger att elite är tystare? :)
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
ja, det är en stor skillnad på en vanlig bildrörstv och en LCD tv. men du klarar dig nog med en premium ska du se.
i get more pussy then panty!
Skivsamlare
2007-08-25 14:08
jag menar om det är stor skillnad på premium och elite, om man lirar på hd tv? :)
Funderar själv över samma sak, ska också köpa men funderar på om det är värt det på en 42" plasma.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Skivsamlare
2007-08-25 16:06
en premium kostar 2900 på elgiganten medan en elite kostar 4200, det är ganska mkt pengar som skiljer för en fattig student:P för 1300kr skillnad kan man ju få en extra ahndkontroll och ngt spel:) men jag vene, om det skiljer mkt på grafiken kanske man ska sattsa på ett elite ändå? ngn som testat båda / vet skillnaden får gärna skriva:)
du vet vad skillnaden på elite och prem är väl?
i get more pussy then panty!
Skivsamlare
2007-08-25 16:57
det är väl den hd-kontakt-grejen eller?:P plus 120gig hd? du får gärna berätta:) är inte så insatt rly^^ :)
Skivsamlare
2007-08-25 18:13
Det blir inte sämre bild beroende på vad för xbox du har. Allt beror på vilken anslutning du väljer till din Tv ifrån xboxen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Gynopsis - i och med att de olika xbox-sorterna han pratar om har olika utgångar så blir det visst bildskillnad. vanliga xbox 360 har inte HDMI-utgång, utan jiddrar om signalen till analogt istället som jag förstått det. xbox 360 elite har HDMI-utgång och kan därför spotta ut digital bild.
HDMI 1080p vs component 1080p/i We're going to be totally honest here, we hardly noticed a damn difference at all. We figured the best visual test would be playing in 1080p on both HDMI and component video, and we were right. What little difference we did notice, we noticed it with that test. In a couple of darker scenes in Gears there seemed to be a little more depth to the blacks (and a bit more distance detail because of it). But to tell you how subtle it was, we didn't even notice it until we literally started flipping back and forth as fast as we could. Fast motion, spinning, action, all the rest -- it looks almost identical on both consoles.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
Så det enda skillnaden på HDMI och Component är att det är enklare att koppla in HDMI kabeln till TVn istället för att sätta in alla färgsladdar med component kabeln =) Men men, annars är det så att Elite är tystare, 120GB HDD och att den är svart (vilket påminer lite om vanliga XBOX).
Hm, läste precis om Elite, den var visst inte tystare. Det kommer ju nya versioner av 360 också som ska ta Premiums plats, kanske den som var tyst. Aja.
Skivsamlare
2007-08-26 10:24
nope, elite är inte tystare. står på sidan som är länkad:)
Premium it is
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Soft då kan man slå till på en premium nu då... Tror ni priset kommer gå ner ännu mer (3000:- på Siba)?
Skivsamlare
2007-08-27 16:40
Beställde just en på Siba... Jävla horsiba, står på hemsidan att dom får nya konsoller vecka 35 (idag) och på lagestatus står det "finns ilager" så jag la en beställning, då fick jag ett mail där det stod att dom tror dom får in enheter under v 36 gaaargh! trodde jag skulle ha skiten hemma på fredag ju och spara in hela enheten pga uteblivna krogbesök.
Skivsamlare
2007-08-27 17:08
jag har börjat tveka efter ha läst massa omdömmen där de påstår sig vara inne på sin 3e o 4e maskin pga att dom pajat titt som tätt:( kanske blir ett ps3 eller ett wii ist.. :(
För att det ligger typ en mil eller nått utanför stan och jag har ingen bil. Och på butikens lagerstatus stod det ej i lager.
Byt ut din Premium + 5st 360-spel och köp Elite för 99kr
EB GAMES Kanske intresserar någon
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''
En grej som är riktigt kass, om den nu ska vara "ELITE" är att den inte har inbyggd HD-DVD. Då skulle den ju konkurrera med PS3 blueray.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fick boxen helt överraskande i lördags morse. Nu till HDsaken, jag har en HD ready TV, vad ska jag köra för inställningar på boxen?
de inställningar DU tycker ser bäst ut..?
Jaha, har kört på det som ser näst bäst ut nu...
kanske blir ett ps3 eller ett wii ist.. :( köp ett wii istället, så slipper du slänga pengarna i sjön
Jefe: Tack för tipset =).. är det värt 5 spel för att få byta ut sitt xbox mot ett elite? man får ju framför allt ny garanti (vilket behövs) och större hårddisk. Sen har jag HDMI ingång på min tv så det blir nog bättre bild me =)
jag har alltid rätt.
varför behövs ny garanti? bättre bild, kanske det men knappt märktbart tror jag.
för att skiten går sönder hela tiden :P
jag har alltid rätt.
Det HenkO menar (tror jag) är: Varör behövs ny garanti när MS har utökat den existerande 1års garantin till 3år?
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Sjukt att boxarna är dyrare efter prissänkningen... Jag köpte min för 2990 tror jag det var. Nu kostar dom ju över tre igen.
ja premium kostade ju 2900:- ungefär, på elgiganten, för några veckor sen. Nu är det 3200:- såg att Premium med HDMI finns nu.
Det var ju tärt, trodde det skulle ta längre tid, hade kanske varit värt extra hudringarna. Men jag tycker det är grymt snyggt ändå, särskilt Call of Duty betan. Det man inte vet....
jag har bara en hdmi på tvn ändå..o den e till dvdn. blir component me 360n oxå, sen när jag köpt en alltså. Men MS ska väl få för sig att släppa ytterligare en 360 snart..med HDDVD eller nåt annat.