I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ca 6 till 8 timmars speltid på både Heavenly Sword & Lair = skandal!

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

   

2007-08-23 18:58

Ca 6 till 8 timmars speltid på både Heavenly Sword & Lair = skandal!


Ca 6 till 8 timmars speltid på både Heavenly Sword & Lair. Det är vad jag har läst i olika recensioner av båda dessa PS3exklusiva spel. Två spel många har snackat om och väntat länge på.

Jag tycker det är riktigt dåligt att det är så kort speltid på dessa spel. PS3an behöver bra exklusiva spel och även om Heavenly Sword har fått flera riktigt bra recensioner utöver själva speltiden, (till skillnad från Lair vilket många verkar ge mediokra betyg) så känner jag verkligen inte för att lägga 650:- på en eller kanske två dagars speltid. Speciellt då inget av spelen har stöd för multiplayer.

Det kan ju vara så att recensenterna överdriver men Play Magazine gav Heavenly Sword 10/10 trots att de kritiserade spelets korta speltid. (ca 6-8h) Vilket gör mig ännu mer frustrerad då det verkar vara ett kort men riktigt bra spel. Även om det är jätte snyggt och roligt känner jag att just den korta speltiden drar mig från ett givet köp.

"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"