Blue Dragon släpps på fredag. (X-Box 360)
Första ordentliga spelet i nextgen för oss JapRPG fantaster. Någon annan som är lika sugen som jag? (Förbokat det och slutar tidig industrifredag för att låsa in mig hela helgen.)
Shooo bree
Jag är otroligt sugen!! bara ett problem. jag är pank atm. Så det blir inget för mig=/
Jag har varit sugen länge, men intrycket från demot var inte sådär överförtjusande, mest för att jag fick storstryk. Hehe. Men jag ska definitivt ge det en chans, så fort löningen kommer. Spelet avger sköna Kingdom Hearts-vibbar, hoppas det lever upp till ryktet bara. Smart drag av MS också, de fick väl en hel del konsoler sålda i japan under releasetiden av BD.?
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Lost odyssey är ju the real shit, BD är sidoprojektet (light, light) de gör för att introducera jprpg genren för mainstream usa/ eu publiken på kexbox. Men men, är säkert undehållande, tror dock inte man ska förvänta sig något större djup då det egentligen är ett sidoprojekt. Har ju fått rätt ljummet mottagande från kritikerkåren aswell.
ska börja med det så fort jag klarat bioshock, men det går ltie segt på spel fronten justnu... har fan inte tid o spela. :(
Suck me beautiful :D
ska nog skaffas när lönen kommer, måste boka halo 3 legendary edition så vettifan hur det blir med cash ><
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Viste ni om att Blue Dragon är på 3 skivor... verkar va ett stort spel...
Eller högupplöst, genomarbetad grafik och stora databaser.
Har spelat Blue Dragon den här veckan nu, och visst det är coolt. Men jag hade hoppats på nått annat.. Vet inte varför.
360 GT: Beezwaax
3 skivor?! fan det blir dyrt... 3 st skivor går ju fna loss på 150 pix
Suck me beautiful :D
3 skivor?! fan det blir dyrt... 3 st skivor går ju fna loss på 150 pix Ovärt att missaa xbox live möjligheten dock.. Men men, det är ett val man får göra.
Fick tag på ett ex nyss. Funderar på att tagga hem från jobbet så jag hinner spela så mycket som möjligt innan ni andra kan köpa det.. ;)
damn, what's wrong with my generation? we was the cream of the crop but it seems we've been robbed that's what happens when you trade in all your dreams for a job
Du funderar för mycket...
Skivsamlare
2007-08-23 18:03
jag funderar på att skaffa mig en box. men jag vene. står mellan det och en eos 350d
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
Har spelat det i 2 timmar nu och är riktigt imponerad. Bilderna från spelet såg suddiga ut men det är ett av de klaraste och färgglada rpg jag har spelat. Skills-systemet är det som imponerar mest. Lite av en upphottad variant av FF´s gammla jobclasses. Enda saken som jag stör mig på är ban designen där allt verkar finnas i horisonten och allt ser likadant ut. Bara en sådan sak som att det inte finns någon anvisning av vart "grottan" slutar och världskartan startar. Tvingades gå in och ut på världskartan när jag letade skatter under stenar som jag uppfattade tillhörde den skärmbild jag stod i (ja man kan faktiskt kolla under varje sten om det finns en dold skatt). Får se om det håller hela vägen eller om det är Lost Oddysey som kommer frälsa mitt sinande spelintresse
Shooo bree
frost Uppenbarligen så tyckte inte japanerna att blue dragon var så värst mycket big deal. Enligt super play så har konsolförsäljningen inte ökat så markant som microsoft hade hoppats på. Men de kan ju fortfarande lyckas med lost odyssey. valero En sak fattar jag inte; hur kan blue dragon vara ett sidoprojekt till lost odyssey när de inte ens utvecklas av samma företag?
scrotum Vad yrar du om? Både BD och LO utvecklas av mistwalker. Att kalla BD sidoprojekt kanske är lite missvisande men det är ju LO som alla har suttit och väntat på i femtioelva år nu.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Jag har suttit och väntat lite på Blue Dragon. Jag gillar den simpla men arbetade grafiken. Har spelat dryga två timmar och tycker om spelet väldigt mycket hittils.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---
Jag är småsugen, men skulle vilja veta hur "fritt" det är? Är det i stil med FFVII, eller mer åt FFX-hållet? Hoppas ni fattar, jag är en sucker för sidequests och utforskning. Är världskartan fri att gå runt på vart man vill t ex?
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
Världskartan är lika fri som av den gammla skolan. det menat att man kan kan röra sig fritt inom storyns tyglar. Du kan ju inte åka till alla städer i början men efter ett par timmar blir friheten större och med den underbara warpfunktionen kan du senare resa från ena sidan kartan till andra på nån sekund helt gratis. Suttit hela helgen och storyn började ta sig efter 10 timmar-strecket. Lite tröttsamma strider men detta har dom löst på ett fint sätt det med (testa själva att levla fieldbarrier till level 3)
Shooo bree
Har köpt det nu och kommit in typ 11 timmar i storyn. Gillar upplägget, fast tycker inte att själva plotten varit så spännande än så länge, har mest handlat om att gå till ett ställe och hämta något åt någon, men det vänder väl. Diggar grafiken och skillsystemet är också det väldigt bra. Spelet har fått mig att slita mig ifrån Bioshock åtminstone :)
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
Lånade cash av en kompis för jag blev så otroligt sugen. Lirat runt 6 timmar och kan säga att jag inte ångrar mitt köp=)
nån aningen om vad maxlvln är?
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Coke Jag hade visst fått allting om bakfoten. Jag tar med andra ord tillbaka sista delen av mitt inlägg.
Men alltså shit. Killen som bestämde att samma jävla låt ska spelas till varje boss står överst på min dödslista nu :S
Brunsås P0 hehe påminner om wasp.
Första bossen höjde jag volymen och njöt av att dom äntligen hade börjat göra bra rock i japan men efter 5 bossfighter blev det muteknappen istället.
Underbar retrokänsla på låten till ett spel som är så retro det bara går.
Shooo bree
Någon som fått upp sin barriershadow till level 50 än?
Shooo bree
nice med lvl 99 :) får fan skaffa det och glida runt och grinda :D saknat rollspel med hög lvl sista skiten jag spelade var sudeki där var max lvl:n 20 :P
Ett tips för att levla ganska massivt. När man är i Underground River efter robotstaden. Baroy tror jag den staden heter. I slutet straxt innan man går in i Ancient Factory så finns det ett utrymme med jättemånga Kololoner. Fixa så att Zola har Stealth och aktivera den när ni är på field och gå in i massan av kololoner. Nu ser dom inte dig och du kan attackera c:a fem stycken åt gången. Som max har jag attackerat sex stycken. Dom avtar efter en stund så fortsätt till Ancient Factory och spara och gå tillbaks och gör om. Efter varje fight har jag fått mellan 800-2400 exp beroende på hur många jag möter såklart.
Ovanstående taktik fungerar även om man bara vill levla sina skuggor. Skaffa fieldbarrier till lv50 (kostar endast 1 mp per kill då) och spring in i klungan. På en timmas rusande hade jag levlat upp alla min karaktärers generalistklasser till LV99
Shooo bree
Men behöver man verkligen levla så mycket då? Alltså jag har inte kommit speciellt långt, men tycker redan att alla fighter är så enkla att jag bara skiter i dom för att få mer utmaning senare i spelet pga min låga level
Behöver inte levla alls knappt de mesta striderna kan du undvika och fortfarande klara spelet utan en svett men just nu siktar jag på achevements och en förbenat svår boss i en av sidouppdragen.
Shooo bree
Blir lite sur, får max 6 party fighter:/
har läst lite om achievements iom att jag tänker införskaffa spelet Dom där när man inte ska ta någon skada etc hur svåra är dom?
De flesta achievements är riktigt svåra i det här spelet och är dom "lätta" så är dom tidskrävande tex Level99 poängen mm som inte är ett dugg svårt men förbannat tidskrävande.
Shooo bree