I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Football Manager 2008 [PC]

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2007-08-16 02:02

Football Manager 2008 [PC]

Info här.

Som ni alla vet så kommer FM2008 i tid till julen, så här kan vi diskutera det lite... Vad har ni för förhoppningar/förväntningar? Vad vill ni se i spelet?

Jag har spelat FM/CM i 11 år nu (fy va gammal man känner sig) och jag har då aldrig förstått varför man inte kan göra det lite mer flexibelt/verkligt med jobbyten..

Jag vill kunna starta med bara Svenska ligor t.ex... Spela upp ett lag tills klubben och (framför allt) min status når högt... Sen vill jag kunna, som i verkligheten, få ett jobb i någon annan liga.. Säg, i holländska eller grekiska ligan t.ex... För att sen flytta till Italien, ja ni förstår.

Nej då måste man starta med alla länder man kan tänka sig att spela i, vilket är värdelöst.. speciellt när man inte sitter på en monsterdator.

Fler än jag som stör sig på detta?

Sen, nu brukar jag iofs byta klubb lite då och då.. kanske efter 4-5 år. Men ändå så är inte den klubben min 'favoritklubb'? Ska man behöva vara i samma klubb i 20 år för att de ska fatta att det är ens favoritklubb?

Men för att tala om nyheterna i FM08
Spontant så är jag inte imponerad.. Jag har väntat mig mycket mer nytt. Jag vill ha ännu mer interaktion med fans, även om "fandagen" är en bra idé.

FM är ett underbart spel men det finns fortfarande mycket att ändra på.

And please... Fixa språkfilen nu för första gången i FM:s historia iaf...

"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2007-08-16 15:34
Jag gillar fanday och media feedback grejen. tycker att det är rätt bra men håller med dig att man inte ska behöva börja spela i ett nytt land om man bytar lag o så.
språkfilen suger, yes.

kanske hade lite mer interaktioner mellan tränare/spelare varit bra..
hade ju varit kul om dräkterna fungerade på alla lag också.

2007-08-16 15:37
Word på den! :)

Det finns nån grej nån skapat nånstans där dräkterna uppdateras också... känns ju inte så troligt att en matchtröja har samma sponsor och ser likadan ut efter 25 år.

De ska ju göra så med ansikten tydligen så, varför inte med dräkterna också?

Sen är det lite konstigt att alla landslag (oh well, nästan) finns med riktiga spelare förutom Holland och Tyskland... det handlar om licenser osv förstår jag men.. hur kan de inte ha lyckats fixa två av de största länderna i Europa? Sugigt.

Sen... en viktig sak:
VART ÄR MIN SON?! :D

När man spelar ett bra tag så är det väl ganska logiskt att man får barn.. och kanske att han börjar spela boll... Vore ju guld att göra ens lilla Juan Carlos (?) till stjärna!

2007-08-16 15:42
hahah ehm ja fast då får du nog börja spela Sims istället :P

2007-08-16 19:46
Kontrast

jag förstår vad du menar, det är ganska pissigt att de inte har alla licenser, speciellt när det handlar om två så stora landslag.
men antagligen är det så att just de två licenserna kostar alldeles för mycket att köpa loss och då väljer SI att istället satsa pengarna på att utveckla andra delar av spelet.
och det är faktiskt inte jättesvårt att fixa det, bara att gå in på www.fmsweden.se och ladda ner en "fix" så är det problemet löst!

Azziz F20

kul att se en tjej som spelar, det känns som att det inte är så vanligt :)

2007-08-16 20:18
johanness: nej jag har inte sett någon och det var herr kontrast som tvingade in mig på det. sen blev jag fast och ledde liverpool väldigt framgångsrikt. oh those days.

2007-08-16 21:28
johanness
Jo det är väl sant...
Men borde inte Italien, England, Frankrike, osv vara dyrare? Tycker man iaf..

Vafan då, jag hänger på CM/FM sidor från time to time, men brukar missa FMSweden av nån anledning, men dom har en fix där alltså? Det var det värsta! Ska fixa direkt :)

2007-08-17 01:02
vad innebär fanday?

kommer köpas som alltid :)

nu går min barca-save så bra så jag behöver inte det än:D

2007-08-18 20:44
Skum läste bara vilka nyheter det va och det lät väl hyfsat, ingen bomb verkar det som bara lite små grejor som de fixat.
Längtar till 08 släpps men längtar som fan till FM Live
As Bob said once "Yuh cyant kill God"

2007-08-19 00:59
En sak jag verkligen saknade i det senaste spelet, FM 2007, var att de spelare som efterhand ersatte de avdankade spelarna från verkligheten, sällan blev något bra. Alltför ofta hade de någon viktig egenskap som var helt usel och efter några år var det svårt att få ihop ett riktigt slagkraftigt lag. I svenska U21-landslaget 2012 kunde man vara tvungen att lira med mittbackar som antingen hade 3 i huvudspel eller som hade 8 i tacklingar. Och kunde man ändå ha plockat fram de bästa i årskullen.

En annan sak är att de borde försöka balansera transfermarknaden bättre. I de senaste spelen har t ex allsvenskan fullkomligt överbefolkats av sydamerikaner varje gång jag spelat. Det kan ha rört sig om 7-8 spelare per lag från Sydamerika, som om alla lag hade Kalmars värvningsfilosofi ungefär. Nog för att det är den vägen det gått på senare år, men knappast så extremt som i spelet.

En annan sak är att man borde låta spelarnas prestationer styra deras attraktionsvärde. I alla CM/FM-spel känns det som att spelarnas förbestämda attribut är det enda som styr vilka som blir uttagna i landslag eller säljs till storklubbar. Om en på pappret kass spelare vinner skytteligan fem år i rad kan det mycket väl ändå vara så att ingen annan klubb ens visar minsta intresse. Knappast realistiskt.
www.plaingold.com

2007-08-19 17:16
Kontrast

jo, det borde de ju vara. men efter vad jag läst på diverse sidor, t.ex fmsweden.se, angående det här med licenserna handlar det om att de helt enkelt är för dyra och att SI valt att lägga pengarna på annat. men som sagt, det finns ju filer att fixa det, och de har funnits till alla spel. :)

2007-08-19 21:59
En annan sak är att de borde försöka balansera transfermarknaden bättre.

Jo.. och när man, som jag, spelar i Italien så köper ALLA italienska klubbar svenska spelare.. och inte bara Boskailo, Smedjegården, Holmén och de andra som blir bäst i världen sen typ... Rätt störigt..

2007-08-20 00:35
finns det en länk nånstans där dom listar alla nyheter med 08an?
brukar finnas sånna, försökte googla lite men gick vilse
damn, what's wrong with my generation?
we was the cream of the crop but it seems we've been robbed
that's what happens when you trade in all your dreams for a job

2007-09-06 17:12
tycker personligen 08an verkar bli riktigt riktigt bra.

verkar som dom gjort en hel del updates ändå och fixat en del grejjer så.. även om vissa saker säkert "glöms" som vanligt.

längtar redan satan efter det
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-30 18:31
Demot finns nu ute, och har spelat det några timmar nu, otroligt roligt! :D Finns små fina nya grejer, och det känns riktigt bra alltså (dock dåligt för hälsan, många sena nätter osv). xD
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2007-10-23 11:48
värt att tjacka't ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-24 15:00
verkar jävligt svårt. började som arbetslös å tog över friska liljor i 2an. torskat dom 8 första matcherna så tror jag lägger ner skiten tills fm genie släpps.
"Göteborg - Ett gruppboende för efterblivna fiskare" - Magnus Betnér

2007-10-25 22:05
Rubio X1:En sak jag verkligen saknade i det senaste spelet, FM 2007, var att de spelare som efterhand ersatte de avdankade spelarna från verkligheten, sällan blev något bra. Alltför ofta hade de någon viktig egenskap som var helt usel och efter några år var det svårt att få ihop ett riktigt slagkraftigt lag. I svenska U21-landslaget 2012 kunde man vara tvungen att lira med mittbackar som antingen hade 3 i huvudspel eller som hade 8 i tacklingar. Och kunde man ändå ha plockat fram de bästa i årskullen.

Även om man tycker att det är så, har själv upplevt det så, så läste jag på fmsweden.se att de kör med något slags poäng system. Alltså till exempel om alla spelare har en poäng på 1000 nånting, så om det då försvinner en spelare som utgör 4 av de poängen och en som utgör 26 så försvinner alltså 30 poäng av spelar kvalitet, men då ersätts de med 2 spelare som tillsammans utgör de har 30 poängen, så att de ligger på samma poäng överlag hela tiden.

2007-10-27 16:25
Funkar nya FM om man har Microsoft Vista?
"Today is the tomorrow that you should have feared yesterday."
- Pitch Black

2007-10-28 10:30
Jag lirar det på Vista och har inga problem.

fan ladda inte hem den nya beta patchen, den suger. allt blir bara sämre de känns som fler buggar.

2007-10-28 18:26
Av principskäl så tänker jag denna gång inte köpa spelet förrän en ordentlig patch är släppt. Med uppdaterade övergångar...

Egentligen vill jag inte köpa det förrän den slutgiltiga patchen är släppt men det lär ju ta ett tag, så jag får bara hoppas att de är save game-kompatibla.

Demon var nice iaf... Vissa grejer saknas och SPRÅKET är fortfarande pinsamt dåligt... (svenska då)

2007-10-28 21:38

vad är det för fel på svenska språket då? ja e nöjd med det, tycker det e bra.

Trippel X ~ X - X-ett - Xpekt

2007-10-28 23:37
Ska sätta mig och skriva ner alla fel... men det kommer ta ett tag. Man kan tro att Jan är dyslektiker...