I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2007-08-13 19:44

Wii problem

Satt och spela Zelda igår, och sen helt plötsligt så märkte jag att jag inte kunde hugga med svärdet längre... Högg som en galning med kontrollen, men inget hände. Kunde fortfarande springa runt och dessutom göra spinnattacken med nunchakun. Kunde inte trycka på start så jag kunde inte spara (vilket va riktigt störande). Stängde av spelet efter ett tag och tänkte att det kanske bara hakade upp sig på nåt sätt. Testade att sätta i Wii Play och det funkade perfekt, vilket stärkte min teori. Men idag så skulle jag spela lite Zelda igen och då är det samma sak igen, kan inte hugga med svärdet, +, - och home knapparna funkar inte.
Dessutom så kan jag inte få min andra kontroll att funka bra heller, har aldrig kunnat använda den som "nummer ett" och det är riktigt svårt att få den att connecta till maskinen om man vill spela två personer.

Nån som har haft samma problem? Tror ni jag behöver byta ut grejerna?

Married to the money, fuck the world, that's adultery