I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Curse of Monkey Island [PC]

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2007-08-09 12:38

Curse of Monkey Island [PC]

Någon som har kört det? Ett av mina favoritspel.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-09 12:57
1. Nej det finns ingen annan av whoas 83 000 användare som spelat det.

2. Fan vad skönt att höra.

"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25

2007-08-09 13:33
jo det är bäst
du är kär i mig.

2007-08-09 13:39
albin sammanfattade det jag tänkte säga.
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath
A waste of breath the years behind
In balance with this life, this death

2007-08-09 14:27
Vilken är Curse? Trean?

2007-08-09 17:25

Ok, jag formulerar om:

Ni som har kört det, vad tycker ni om det?

Enligt mig ett av de bästa spelen som finns.

albin:

Nöjd nu, din dryge fan?

Swagman:

Fan vad skönt att höra.

Eksem:

Jepp,det är trean.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-09 22:28
Spelat det lite, fastnade inte som för 1an och 2an, minns inte varför. Har Guybrush röst i det spelet?

2007-08-10 01:00
monkey island, underbara spel det där.

fan vad jag saknar såna spel

andra jag gillar är: discworld, broken sword :>

2007-08-10 08:45

sam & max, full throttle, day of the tentacle...

lucasarts på 90-talet! nostalgiskt

2007-08-10 13:59
varförinte

Sådär halvnöjd. Jag undrar bara varför man skapar en tråd utan mening. Hade du lagt in lite bilder från spelet och skrivit nostalgiskt, eller kanske ett schysst youtube-klipp eller så hade jag helt varit med. Nu lade du bara upp en tråd där det stod att du gillade ett spel. Kul att veta liksom.

On topic: Jag älskar spelet.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25

2007-08-10 17:28

Det kom ut '97, jag spelade inte förrän '99-'00,tyckte det var kul då även om jag inte ens kunde ta mig från skeppet i början. Vart ju såklart ännu roligare när man lärde sig engelska. Nu skulle jag nog kunna recitera nästan varenda replik i hela spelet(Mer nostalgiskt blir det inte eftersom jag var 5).

Titelsekvens

En av de bästa scenerna i spelet

2007-08-10 17:30

2007-08-11 00:34
Jag har spelat 3:an o 4:an. D flesta hatar på 4:an men jag tyckte d va kul. Köpte d samtidigt som jag köpte Playstation 2 o d va ju kul med ett "point-n-klick" till konsol (fast 4:an va ju inte riktigt ett point-n-click men ändå).D bästa i 3:an (eller d jag minns bäst i alla fall) va när man blev liten på nöjesfältet. D va kul när man skulle fixa hangover remedyn oxå... Oooooh... Those were the days när man verkligen kunde leva sig in i spelen... aaah...

2007-08-11 00:41
Har varken kört fyran,ettan eller tvåan. Måste skaffa allihop.

2007-08-11 02:12
2:an är bäst men 3:an är också kul.

Fyran har så totalt ologiska pussel så att man bli galen. Satt fast på dyktävlingen på Jambalaya Island hur länge som helst, till slut använde jag walkthrough. :/

Grim Fandango äger dock Monkey Island. 

2007-08-11 12:13
Kanske, d va längesedan jag spelade fyran. Men jag har aldrig klarat ett point-n-click någonsin utan att använda walkthrough nån gång. D blir ju så tråkigt när man har klickat runt på allt som går o klicka på i typ 3 dagar utan resultat. Skäms alltid som fan efteråt dock...

2007-08-11 12:20

tycker inte spelen blir sämre av att använda walkthrough här och där i såna spel, det är ju värre att sitta i två dagar med samma grej. roligare att gå framåt i spelet.

2007-08-11 13:24
Curse är okej, men inte i närheten av Secret och Le Chuck's Revenge, och Escape är inte ens värd att nämna i samma andetag eftersom man helt och hållet bortsåg från storyn i dom tidigare spelen i Curse tog man iaf hänsyn till detta.

2007-08-11 13:46
Jag har inte spelat Curse men jag har spelet de vtå första, Secrets of Monkey Island och LeChuk's Revenge och dom är underbara spel.

The absence of evidence is not the evidence of absence

2007-08-11 19:32
ettan och tvåan är ju så underbara, men trean är bäst ändå, helt underbart.´fyran är inte alls på samma nivå, 3dgrafiken förstör typ allt, humorn och storyn är inte alls lika bra och alla puzzles ´är inte alls lika logiska och coola som i dom andra liren
du är kär i mig.

2007-08-12 01:49
sjukt, skulle precis köra scummvm på min mac för att emulera min pc version av Monkey Island 3 idag. Och så ser jag den här tråden. tungt
www.tobar.se