I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Det är nått fel på mitt Playstation2!!

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2007-07-08 22:29

Det är nått fel på mitt Playstation2!!

Det startar å de, men när jag stoppar i ett spel så kan den inte läsa av skivan, de står bara "Reading Disc" men de händer inget!!
 vad kan felet vara?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-08 22:42
är det en slimmad? och när är den köpt?
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.

2007-07-08 22:44

köpte den för typ 2-3 år sen, vad är slimmad?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-08 22:54
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.

2007-07-08 22:56

aha, ne jag har tjock!

2007-07-08 23:17
Testa o blås på lasern.. eller gör rent skivorna..  typ.

2007-07-08 23:19
vart sitter lasern då? :P

2007-07-08 23:28
i ps2t? =P

2007-07-08 23:29
Jaa!, svara fort håller på å dö! måste spela nu!!

2007-07-08 23:32
En sak som brukar funka för mig, men som folk sagt inte är så bra för konsollen i långa loppet, är att vända hela maskinen upp och ner. Det handlar om att laservätskan nästan är slut och när man vänder på den så "rinner" det som finns kvar fram. Du kan ju testa det iaf, men det är helt på egen risk!
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2007-07-08 23:33
(Alltså upp och ner om du utgår ifrån att konsollen ligger ner och inte står upp)

2007-07-08 23:34
Vad gör laservätskan och vad gör man när den tar slut?
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2007-07-08 23:35
WTF? måste man fylla på den eller? :S

2007-07-08 23:37
men de funkar inte iaf!! :(

2007-07-08 23:39
Brunsås P0

Inte alls säker om jag ska va ärlig. Kanske till och med säger fel när jag säger laservätskan, men det var så jag kommer ihåg det iaf. (det var väldans länge sen jag fick tipset och hela grejen förklarad för mig) Det har nåt med en vätska och lasern i apparaten att göra iaf :)

Det man får göra är att byta ut hela lasern om man vill lösa det, men det är billigare att köpa en helt ny konsol nu när dom är så billiga.

2007-07-08 23:40
NiclaZ P3

Har du kollat om skivan är repad? För om den har mycket repor på sig, så är det inte så mycket att göra... Är det bara det spelet du försöker spela nu som inte funkar, eller är det alla spel?

2007-07-08 23:47

Har testat med dom flesta spelen inget funkar.

2007-07-08 23:49
Skumt... Testa att ha konsollen upp och ner ett tag, för den vätskan jag pratade om måste rinna ner ett tag. Testa att ha den så under natten så kanske det funkar imorn.

Är den chippad föresten? För ibland så blir konsollen dålig utav det också.

2007-07-08 23:51
Japp, den är chippad.

2007-07-08 23:53
jadu, en kompis har exakt samma problem, och inget funkar...försökt med det mesta, även lenscleaner-skiva, och även gett den en hel del stryk för sakens skull...tror att det är bäst o skaffa ny..är ps2an slut så e den, kostar iaf mkt mer om du vill lämna in den för service än att köpa a new one

2007-07-08 23:54
Om jag inte spelat ett tag på min PS2a så måste jag lägga den upp och ner och frenetiskt stänga av och sätta på den massor med gånger så brukar det funka efter ett tag. Så om du bara testade en gång när du hade den upp och ner, så testa en massa gånger att bara stänga av och sätta på konsollen (men kolla varje gång om spelet går igång eller inte såklart)

2007-07-09 07:00
Folk får ju inse att elektornik inte håller i evigheter. Jag har haft mitt ps2 i 6 år varav 5 chippat och de sista 2 upp och ner. Før någon månad sedan så lade den av och då har den hållt længre æn vad jag hade ræknat med.

Du kan ju få en ny før typ inga pengar alls.

Om du verkligen vill och orkar så kan du skruva sønder ditt ps2 och justera lasern men det e gansak pilligt. Med lite flyt kan du få den o snurra igen.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2007-07-10 02:26
Hade samma problem, började med att den inte kunde läsa spel som var cd-format och bara kunde läsa dvd-format, till slut kunde den inte läsa några skivor alls.

Slutade med att jag fick köpa en ny :(

2007-07-10 14:06
myspinne F15

Jag skrev ju att jag kanske kom ihåg fel, men det finns nån form av vätska som på nåt sätt är relaterad till lasern i maskinen i alla fall, och det är den som "tar slut" och därför brukar det funka bra om man vänder på konsollen!

2007-07-10 17:21
Aha, helt upponer alltså..
Min strejkar stup i kvarten nuförtiden
efter idogt användande av brända spel/emulatorer osv.
De flesta funkar dock om man
har den på sidan, högkant, sniskan osv, samt
"tok-resetar" ett par tio gånger innan man väl låter lasern börja arbeta..  (våld funkar tyvärr sällan, fjäsk, ibland.)
Men ja ska testa med helt upponer..
Kanske jag äntligen får köra en hel säsong
i Smackdown 07..

2007-07-11 16:50
du tar med ps2:an till närmaste macken och tankar den med laservätska, har du aldrig sett nån göra det innan eller?
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!