Frets on Fire vs. Guitar Hero [PC, PS2 & 360]
Måste erkänna en sak: jag är tillräckligt insnöad på ett spel för att köpa tillbehör till datorn. Första gången det hänt mig :) Spelet som har fångat mig är Frets on Fire , en Guitar Hero-klon som finns gratis på nätet för PC & Mac (helt oväntat finns ett fan-forum också). Nån som spelar? Efter att ha spelat Guitar Hero II och Frets on Fire så måste jag nog säga att GH vinner stort i spelkänsla (man får ju ingen gitarr till frets och det går inte att spela två) och utseende (ingen rockande galning på skärmen i frets), men Frets vinner ändå lite mark på antalet låtar som finns tillgängliga, att programmet är gratis och det faktum att man kan göra sina egna låtar. Jo, just ja: tillbehöret jag köpte var ett usb-keyboard för 99:- eftersom det inte riktigt är samma grej att sitta med laptopkeyboarden - här ska rockas loss! ;) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Har själv bara provat GH2 men fy fan vad kul det var. Det enda som håller mig från att köpa spelet är priset för den jävla guran..tycker det är äckligt mkt pengar med tanke på att det inte är mkt mer än en handkontroll, må så vara att den är lite större, dvs mer plast. men elektroniken i den kan knappast motivera priset.
http://www.myspace.com/dirtydonline
Om du kan ha ett usb-keyboard så borde du ju kunna plugga in en ps2kontrollkonverter och därefter möga in din GH-gura. Det beror iofs på om spelet tillåter pad.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
360-guran fungerar till frets on fire har jag hört.. den är ju usb
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.
Coke - Tack för tipset, men jag har ingen PS2:a hemma, utan har bara intensivspelat GHII hos en polare :) Beroende av hur beroende jag blir av Frets så kommer det nog bli ett oberoende köp av gitarrkontrollen (eller i bästa fall en ombyggnation av ett keyboard) ;) mdubbelc - Har du nån koll på hur mycket en extra sån kostar i butik? Kanske kan vara värt ett inköp :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
ligger runt 4-500:- .. de släpptes alldeles nyligen (lösa gitarrer alltså, gitarr+spel har varit ute ett tag) men googla och se om det fungerar som det ska med 360-gitarren innan du köper nåt.. vet en snubbe som köpte en hel bundling tidigare i syfte att använda med frets on fire (han hade ingen 360), men hörde aldrig hur det gick för honom
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.
Yepp, lösa Gitarrer till 360 släptes nyligen o de funkar till Fretz on Fire. Men men, du kan inte klara låtar i svårighetsgraden Expert i Fretz on Fire, pga. vissa snabba saker måste man trycka på ett specielt sätt och det funkar inte på Fretz on Fire. Lite svårt att förklara.
Upptäckte att mitt nya tyvärr inte klarar av vissa kombinationer, men oftast så funkar det med tre åt gången :) Jag är i och för sig låångt från expert-nivån än, men det ger sig nog ;) 10-4, over...
FuelDOg P23: Det är ett problem också bl.a. men det var inte det jag syftade på. Det finns vissa där man måste trycka skitsnabbt, och det är omöjligt att bara trycka in de på det vanliga settet. Typ tapping, aja, men ni som kört GH på hard + vet vad jag menar ^^
FoF laggar sönder på min mackapär, får köra i en liten ruta för att det skall funka ok ;D
Sluta köra så mycket nedladdning i bakgrunden då :P 10-4, over...
den första av dom 3 orginal låtarna i frets of fire e inte o leka med hur skön som helst kan spela den över 20 gånger i rad =) men gh e väll ett bättre spel men jag e nöjd me frets oxå.
Konse''
På fretz on fire kan man inte förlora =(
Klart man kan, dåliga poäng är ju att förlora en smula :) Jag hoppas i och för sig nån sorts "utbuad"-funktion ordnas till nästa version :) 10-4, over...
Producent
2007-07-12 00:02
Frets on fire<3:D hahaha jag har det:D fett skojj men har så fet tagentbord måste köpa nytt och har 1000 låtar på det hehe^^
Flyger fritt, landar platt
Producent
2007-07-13 02:01
Har över 100 000 på tredje låten som kommer med på Medium. Tycker det är rätt bra jobbat, men jag väl en naabcake antar jag ;P
Det går ju att köpa en converter ps2 kontakten till uusb för en hundring eller så. FoF funkar kanon till Linux med efter som det gjordes till Linux från början.
Hallå.... Vart hittar man det där utbudet av alla låtar som folk pratar om :S:S ... 3 st är vad jag har ^^
One puff, Two Puffs i know Teraq goin' nuts som vanligt
Med biggie och pac phat flowar med Bob Marley
Myspace: In memory of teraq
ja hittade
One puff, Two Puffs i know Teraq goin' nuts som vanligt
Med biggie och pac phat flowar med Bob Marley
Myspace: In memory of teraq