I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

det var bättre förr!

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

   

2007-05-16 10:43

det var bättre förr!

trots drösvis av årliga releaser från stora spelföretag har det, i min mening, inte kommit ut ett enda bra spel på flera år nu. visst grafiken har skjutit i höjden och de flesta nya spelalster är riktigt snyggt förpackade..men var har själen i spelen tagit vägen?
det var bra längesedan man spelade någonting som man verkligen brann för.
 
hittade nyligen en dammig förpackning som låg undanstoppad långt in i en byrålåda. döm av min förvåning när förpackningen innehåller Planescape Torment, antagligen ett av de bästa och mest underskattade spelen någonsin. krävdes bara ett par minuters spelande för att än en gång sitta som fastlimmad vid skärmen och småfnittra åt Mortes verbala vomeringar. med tanke på att jag lyckats förtränga(!?) ett sådant underbart spel som Planescape Torment så vill jag försäkra mig om att det inte finns fler guldkorn som undsluppit mitt minne. har funderat ett tag och kommit fram till att dessa är några av de spel som förtjänas att spelas om igen och igen och igen:

* BALDURS GATE
* PLANESCAPE TORMENT
* ARCANUM
* MONKEY ISLAND 1&2
* GRIM FANDANGO
* DIABLO
* RED ALERT

måste finnas hur många som helst som jag glömt bort av en eller annan anledning. har ni fler förslag så lista upp dem!

Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.