tips på lan spel ? tjenare, sitter o lanar med en polare och vi vill ha lite tips på roliga lanspel. Har redan medal of honor, Counter strike, battlefield, q3 AOE 1 - 3. Men e sugen på lite annat, några tips?
RTS spel.Warhammer 40.000: Dawn of War (med tillhörande expansionerna Winter assault och Dark crusade).Ett futuristiskt RTS som utspelar sig i Warhammer 40.000 världen. Enligt mig det bästa RTS spelet du hittar där ute.Warcraft 3: Reign of Chaos (med tillhörande expansion The Frozen Throne).Du vet säkert redan vad det är. Annars är det ett fantasy RTS som utspelar sig i samma värld som World of Warcraft. Mycket bra och flexibelt RTS. Finns tonvis med moddade banor att hitta och ladda ner. RPG och Tower defence banor är klart rekomenderade för LAN.Command & Conquer 3: Tiberium Wars.Nysläppt futuristiskt RTS som utspelar sig i en post-apokalyptisk veriasion av vår kära planet Jorden. Av de lilla jag har spelat så är det definitivt ett LAN spel.Warhammer: Mark of Chaos.Spelas också i Warhammers värld, dock i en fantasy veriasionen av den. Ist för att bygga upp en bas så har du ett visst antal poäng att köpa din arme för innan slaget börjar. Mycket kul multiplayer.Strategi spel.Fallout: Tactics.Futuristiskt post-apokalyptiskt RPG/Strategi spel som spelas i runder. Du sätter ihopa ett eget litet team, och spelar mot andra teams. Dina karaktärer kan ha utrustning och utvecklas ju mer ni spelar.RPG spel.Diablo 2 (med tillhörande expansion Lord of Destruction). En gammal goding. Ganska linjärt hack'n'slash RPG satt i en fantasy värld där du slåss mot Diablo med familj och vänner. Mycket bra LAN material.Baldur's Gate 2: Shadows of Amn (med tillhörande expansion Throne of Bhaal).Om man orkar lägga ner tid på det så är det för j*vla roligt på LAN. Satt i Dungeons & Dragons fantasy värld Fearûn (stavning?). Mycket veriasion på klasser och raser, med en stor spelvärld. Dock mycket konversations tid och förflyttning. Så om man inte spelat det innan så hade jag inte gett mig på det multiplayer.Icewind Dale 2.I princip samma skit som Baldur's Gate 2, bara lite mer linjärt och snäppet nyare regler.FPS spel.Counter Strike: Source.Du vet nog mycket väl vad detta är.F.E.A.R.Ett av de få spel där bullettime finns med i multiplayer. Av det lilla jag spelade på vårt senaste LAN så var det kul som f*n multiplayer.Rainbow Six: Vegas.Har dock bara spelat spelet singleplayer än så länge. Hade förmodligen varit riktigt kul multiplayer. Du spelar insatsstyrka, ja, du vet, skjuta skjuta. Tror det fanns co-op också, inte helt säker.S.W.A.T 4.Spelar, som du kanske redan listat ut, en Swat styrka. Co-op, kul som fan på LAN.Idiot spel.Soldat.Om du inte vet vad det är så googla och spela.Deerhunter 2004.Om ni sitter uppe 2 dygn, så är detta ett måste innan ni däckar.
EMPIRE EARTH! PEWPEW!