I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Får inte igång The World Is Yours och Reservoir Dogs, hjälp!

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

   

2007-03-26 18:54

Får inte igång The World Is Yours och Reservoir Dogs, hjälp!

Jag köpte The World Is Yours och Reservoir Dogs för PC i Danmark förra veckan, där vardera kostade 100 danska. Är det inte lite billigt för så pass nyutkomna spel förresten?

Hursomhaver får jag inte igång något av dom. Båda funkar att installera men Reservoir Dogs avslutas precis när man ska börja spela och kommit förbi första prologen och när man trycker på Play Game i The World Is Yours kommer det upp ett varningsfönster där det står:

"Scarface.exe - Det går inte att hitta en komponent

Det här programmet kunde inte startas eftersom d3dx9_29.dll inte kunde hittas. Det här problemet kanske kan rättas till genom att du installerar om programmet."

Sen stängs spelet ner. Jag kan ju tillägga att jag prövat att installera om det också utan någon framgång.

Fan vad jag blir irriterad alltså, köper man ett spel i en riktig spelaffär förväntar man sig ju att de ska funka. Vet någon vad det är för fel? Help a brother out!

Tack på förhand!

Brassknuckles in your face!