I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ingen bild med xbox360!? HJÄLP!!

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2007-03-16 09:48

Ingen bild med xbox360!? HJÄLP!!

Jag och min polare flyttade ihop här i veckan och jag har en 100hz Philips tjockTV med pixel plus 2 bla bla bla och han ett xbox 360. Lysande trodde vi, ända tills vi slog på konsolen.
Man ser "xboxbollen" i typ en sekund sen blir det en jävla grönt pulserande ljus på hela skärmen. Man hör ljudet åså men INGEN BILD! HAr testat tamigfaen allt! Det känns som att det är nån jävla autofuntion i antingen tv:n eller xboxet som slår ifrån på nåt jävla vänster så att det blir FEL! Snälla hjälp mig och min vän för vi vill spela xbox360 och det nu!

2007-03-16 12:57
kan de inte vara den där switchen på sladden som går in i xboxet? den man kan byta från HDTV till TV på?

2007-03-16 13:11
Tänkte precis säga det =)

2007-03-16 19:15

Det är ett core så där ingår det inte en sån där sladd som man kan byta med. Tror dock inte att TVn är HD. MEN om den är det, måste jag då ha en HDsladd??

2007-03-16 19:41
Japp.

2007-03-16 20:03
finns väl inga tjock-tvapparater med HD?
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2007-03-16 20:13
haha nej precis, tjockistv är är lågupplöst tv.

bara dom nya flatscreen kan ta emot hdsignaler. och då står det i produktbeskrivningen att den är hd-ready.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-16 20:20
förmodligen är det fel på konsolen. har du haft en inkopplad på någon annan tv?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-16 20:27
Finns visst "tjockistv:n"/bildrörs TV:n som är HD. :)

Väldigt vanligt i t.ex. USA och många länder i Asien... 
Har även sett några få på svenska marknaden.

2007-03-16 20:30
Om din tv är en vanlig standard bildrörs TV rekommenderar jag förövrigt en RGB-kabel... Smiskar den vanliga komposit kabeln du fick med din Core any day. Betydligt skarpare bild, med mindre störningar och renare färger. Sen när du fått tag på ny TV som stödjer högre upplösningar fåru köra med komposit, alternativt VGA. 

2007-03-16 20:32
*komponent menar jag såklart i slutet

2007-03-17 19:20
mjo men jag tror knappast att han har en sån. isåfalla hade han jhu vetat det.

2007-03-17 19:21
vilka märken har gamla tv med hd då? skulel va kul o se lite bilder, går väl att googla =)

2007-03-17 20:04
Jag har grävt lite och kommit fram till att jag INTE har HD... Men alla verkar tro att det är kabeln det är fel på så jag får väl pallra mig iväg och köpa en RGBkabel så får vi se vad som händer.
Det är ingen annan som har en teori om vad som kan vara felet..
Jag skicka för överigt en länk till en en tjock-HD-TV

2007-03-18 15:13
Undra vad den Philipsen går på., hurdan prisskillnaden på en tjock-Hd och flat-Hd ser ut..

2007-03-18 16:02
den kostar inte mkt nu, men ve fan vill ha en tjocktv när det är mkt bättre med en platt, som man dessutom ka nhänga på väggen osv?

tror den kostade krig 16000 när den kom, men nu ligger den säkert kring 4-5000, den var ingen större hit.
jvc släppte nån modell, philips, och sedan något till brand. Men ingen gick särskilt bra.

Dessutom har ju priset gått ner mkt på flatscreens nu oxå, man får ju en hdready för ca 7000 kronor (självklart får man vad man betalar för, vill man ha en riktigt bra tv får man punga ut med lite mer). Men tar man den på avbetalning så märks det knappt.