I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-02-25 16:33

PSP fråga

Tjena!

Tänkte köpa en psp till mig själv. Undrar hur d funkar med brända spel?
Är det som ps2/xbox man kan spela brända spel lr. ha dem på hdn?

Några tips om sidor med svar eller om ni kan svara själva lika bra det.

2007-02-25 17:02
Du måste nedgradera Firmwaret eller köpa beggad psp med 1,5 för o köra det.
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.

2007-02-25 17:55
ok men bränner man spelet på dem små cdna? lr. kör genom minnet?

2007-02-25 20:47
Du kastar in spelen på minnet.
Om du köper ett PSP glöm inte o köpa minst 2 gb minne om du skall köra brända spel.
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.

2007-02-26 13:41
Finns något nytt firmware som har mer funktioner än 1,5. Heter något med 3.03 tror jag :)
"Och då ska du sälja din gameboy för att du ska flytta hemifrån?<br> Hur liten är lägenheten?"

2007-02-26 19:37
Ja joo läst om de olika firmware'n. Men även att de går inte nergradera de nya psp'na.

Så jag måste köpa begagnat? :S

Tacksam för svar på d md.

2007-02-26 19:38
missa randomhero...

2007-02-27 00:08
GlenOne & malaka:

På www.psp-hacks.com finns allt ni behöver veta, i dagsläget skall det gå att nergradera det flesta verisonerna av PSP, de som inte går kan man däremot uppdatera för att sen nergradera den uppdaterade versionen, crazy as it sounds it works"

Du SKALL/MÅSTE nergradera eller skaffa ett PSP med FW 1,50 för att få en så kompatibel konsoll som möjligt, som du vill behålla orginal mjukvaran så autentisk som möjligt skall du inte lägga in någon annan FW utan du skall lägga in en Emulator/Homebrew som lurar PSP att det är uppdaterad så att du kan spela olika musikformat & båda nya/gammla spel, en bra & säker sådan är DeviceHook..

Annars finns det en ny FW/HW som kallas 3,02 OE-A eller OE-B som tillåter dig att göra PSX spel på ditt PSP (Rekomenderas)

Utöver detta behöver du en UMD loader, sen så finns det många HW's att välja mellan du kan lägga in jag rekomenderar NES, Snes & eventuellt olika Sega emulatorer.

Du kan ladda ner spel & kör de direkt från minneskortet, går inte att bränna ut, men du behöver o andra sidan inte chippa ditt PSP heller :)

Det finns Tutorals på sidan för allt du någonsin behöver.. Have fun playing!!

"Inte konstigt att horan är fattig när hon jobbar på timlön!"

2007-02-27 20:01
tack för den utförliga förklaringen indirekt,

måste fråga dock, umd loader, är den fysisk?

2007-03-05 12:46
malaka, nope!
I've been licking this carpet for three hours and I still don't feel like a lesbian!