I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Roliga Snes/Nes-spel

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2007-02-08 20:23

Roliga Snes/Nes-spel

Vill ha lite tips på roliga snes och nes-spel. Sånna som man kan slå ihjäl lite tid med. Behöver inte tips som mario och sånt, inte heller Zelda, FF och liknande spel. Men spel liknande mario och lite annat.

peace!

2007-02-08 21:10
joe & mac, zool, donkey kong 1-3

finns en del
" With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know. " - Raoul Duke

2007-02-08 21:10
contra är också jävligt skojj
" With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know. " - Raoul Duke

2007-02-08 21:15
Droppar ett RPG ändå som de flesta har missat. Måste vara det mest underskattade och roligaste spelet i alla kategorier någonsin.
EarthBound
Om du avskyr fantasy/sci-fi spel och därav avskyr rpg/äventyrspel kommer du ändå älska detta spel.
Garanterat slå ihjäl ett par timmar med det innan du tröttnar.
Om du bara vill spela några minuter så är ju alltid Excitebike en höjdare eller North vs. South.
Shooo bree

2007-02-08 21:22
Kajaman: Tackar, DK har jag dock redan kört ut och ledsnat på, men tack för de andra tipsen.

farbrorbla: Japp, hatar sånt. Men ska kolla in ditt tips iaf.

Jag vill gärna ha spel som man kan spela både en väldigt kort stund, samt en längre stund. Ibland vill man bara slå ihjäl ett par minuter, och ibland flera timmar :)

2007-02-08 21:29
lungt, sen om du vill ha nått fightingspel så är ju clayfighter: judgement clay ett hett tips, fungerar ju att köra snabbt bara in och möta sen köra med handling eller vad man ska säga länge.
tycker inte det är som de andra fighting spelen som finns.

peace

2007-02-08 21:58
Super Smash TV vet jag att jag diggade mycket när jag var grabb.
"i worship a god with an elephant head" /King Mob
Rappare

2007-02-08 22:05
Super Probotector är fett, men då måste man vara två..!
Producent

2007-02-08 23:19
Solstice
fattade dock aldrig vad det gick ut på när jag var liten, fick mardrömmar också :p Mycket tänkande i spelet :)
Classic quote: Full-on-turbo-blast-ultra-fist-goa-trance

2007-02-10 18:21
Om vi kollar på NES-sida så är River City Ransom hett när du tänker spela en längre stund. För kortare stunder är RC Pro Am 2 och Recca (förmodligen snabbaste NES-spelet som släppts) att rekommendera.

På SNES-sidan har vi t.ex F-zero, Space Megaforce och Parodius.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-10 20:35
ice climbers
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2007-02-11 21:22
spelar secrets of mana just nu, det är riktigt kul
Intergalactic proton powered electrical tentacled advertising droids

2007-02-11 21:35
Yoshis Island, Contra/probotector, Gradius 3, R-type 3.

En favvo är Super Metroid.

2007-02-11 22:13
Tack, tack!
Mer, mer!
Upp, upp!

2007-02-11 22:58

Vet att ja diggade Chip & Dale som fan till nes när det var nytt =)

• Tacka & Ta Den •

2007-02-12 01:05
Bionic Commando till NES

Rockin' Cats till NES
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-12 08:00
Chrono trigger, super probotector och Secret of mana (snes)

Bionic commando, Battle of olympus och Duck tales (nes)

To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2007-02-12 10:58
Tack, tack! Men är inte Chrono Trigger ganska precis som Zelda? Minns inte riktigt vad det är, men har för mig det :S.. Tack iaf för allt ;)

2007-02-12 17:15
Super Smash TV är grymt, riktigt grymt om man spelar med en polare. Det är ett shoot em up, sett ovanifrån, med en massa fiender som väller in hela tiden (det är en sorts uppföljare till Robotron). Riktigt kul om man diggar sånt. Simpelt att börja spela, svårt att bemästra.

Secret of Mana, ett action RPG som är lite som en blandning mellan typiska SNES RPGs och Diablo/Zelda där man kan vara upp till 3 spelare. Schyst att spela själv men kan vara riktigt grymt med 2 polare.

Chrono Trigger är inte ganska precis som Zelda, det är mer som en mix med Final Fantasy och en hel del drös med SNES RPG. Det är lite svårt att förklara, det är halv unikt och rätt kul. Men inget man lätt dödar lite kort tid med.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."

2007-02-12 19:14
till nes skulle jag säga Gremlins 1-2 :D

2007-02-12 21:48
Hmm har ingen sagt terranigma eller ser jag bara fel?

Känns som jag missar 100 coola spel nu...

2007-02-13 10:43
redan namnt emn solstice regerar! gar dock inte o spara sa reservara ett par timmar!
No danger on the roof!

2007-02-13 18:04
Journey to Silius

svårt som fan....

skön musik....

2007-02-13 18:19
till SNES btw...

2007-03-01 21:10

Journey to Silius e ju till NES.. har de hemma, assvårt.. 5 banor tror jag.. kommit till 3dje eller 4rde.

Skivsamlare

2007-03-01 22:18

Hehe, jag har mario 1 & 3, Final Fantasy 1, Excitebike, IceClimber & Darkwing Duck på mobilen. Fett skönt när det är paus på teven.

fair enough..

2007-03-02 06:48
Några av de viktigaste spelen till  SNES:

Star Fox
Street Fighter II
Killer Instinct
Super Metroid
Lost Vikings
Rock n Roll Racing
Black Thorne
Axelay
Aladdin
Earthworm Jim
Final Fight
Goof Troop
Mega Man X
Pocky & Rocky
Super R-Type
TMNT: Turtles in Time
Zombies Ate My Neighbours
Super Punch Out
International Superstar Soccer
Harvest Moon
Ogre Battle
Breath of Fire
Lufia

2007-03-02 22:06
ett spel som jag själv rådiggar och som itne nämnts, men som inte fått så bra score i övrigt v andra är RUSH'N'ATTACK, nes...

annars som bör kollas in men som redan nämnts:
Chip'n'dale (piff å puff, platform, NES... roligas  om man e två som spelar, men roligt annars med.. har klarat det flera ggr :D)
Battletoads (fighting NES... enormt svårt har bara kommit till nånstans efter att man åkt speedracer liknande grejjer i underjorden... dvs typ 3dje eller 4rde banan... trots att jag lira de som fan som liten)

sen var det något asgrymt lir till SNES som jag bara lirat på emulator som jag försöker minnas... det hade ett namn på jaapanska... det avr trean i serien... RPG.. beroende på vad man valde för gubbe att spela med så börja man i olika delar utav spelets värld och fick olika medryckande starter... historien vävdes iaf samman å blev samma efter ett tag för alla karaktärer... man fightdes i realtid, så de va endel fighting med.. fienderna a inte så läbbiga, typ konstiga kaniner o liknande.

2007-03-02 23:00
Watakushi: seiken densetsu 3? en del i secret of mana serien..
see the hitman a come..

2007-03-03 00:14
TMNT: Turtles in Time Lätt bästa snesspelet :D Har spenderat otaliga timmar framför det. Grymt roligt att spela med polare också, annars så är NES World Cup också ett riktigt grymt bra spel!
Jojon är återigen en statussymbol, Så börja Joja!

Om jag var en pingvin skulle jag..

2007-03-03 07:27

Chrono Trigger är inte ganska precis som Zelda, det är mer som en mix med Final Fantasy och en hel del drös med SNES RPG. Det är lite svårt att förklara, det är halv unikt och rätt kul. Men inget man lätt dödar lite kort tid med.

Chrono trigger e ett av de absolut bästa spelen som skapats ever. Att kalla det rätt kul e absurt :p

To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2007-03-03 15:31
kalonji P24
jepp så heter det! tack :D
Poet

2007-03-04 13:03
secret of mana och illusion of time (gaia) är bra bra bra.
What I said, yo!

2007-03-05 10:53
f-zero , turtles in time och nhl 93 :D
And just like he said, I coulda told ya
MF, the holder of a boulder, Money Folder

2007-03-05 16:43
Eksem P24

Zelda: A link to the past?
Love Music And Dance

2007-03-06 07:08
Iceberg:

Förutsättningen för tråden var ju att inte nämna Zelda, FF eller Mario-spelen.

2007-03-06 12:14
Haha... Shit vilken miss
Love Music And Dance

2007-03-07 12:15
Gunsmoke och mega man serien! thats the shiet!
oohh wee..

2007-03-08 08:27

Lemmings!

...och det är det som är så fint med whoa!
Producent

2007-03-09 17:29
little nemo (the dream master), snygg grafik, halvsvart.. lite klurigt. men ack sa bra!

gillar du pusselspel är puzznic bra, och yoshis cookie, oooch lolo 1-3!

nagra underskattade spel är time lord, wizards and warriors 1-3, robo warrior, blaster master <- rekomenderar det spelet.

tipsar om fler senare. hej!
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2007-03-10 12:15
Little Nemo in Dreamland var riktigt bra, men inte så himla svårt ändå, vill jag minnas (jag har klarat det, vilket innebär att det inte kan vara så jävla svårt). Väldigt fint. Jag har varit ett fan av Winsor McCay sedan dess.

Blaster Master var KUL, men det var å andra sidan in i helvete svårt. Samma gäller Wizards and Warriors.