Nintendo DS?
Har blivit erbjuden att köpa ett DS lite för en relativt billig peng av en god vänn.. Funderar på om de är värt att sattsa på't.. Behöver man köpa till extra tillbehör utöver de som följer med konsollen från början..? Går det att chippa, eller kanske rent av programera om som ett PSP? För & nackdelar etc? Tacksam för all hjälp jag kan få :)
"Inte konstigt att horan är fattig när hon jobbar på timlön!"
extra tillbehör? se till att det är ett DS Lite! Går att "chippa"! Fördelar: Det är jävligt kul! Nackdelar: ?
Please, save me Jebus!
Köp till en liten chippgrej bara för en 500hundring så kan du lägga in spel,musik och film. Jävligt värt! Skadar inte DSet på något sätt heller.
DS är den bästa maskinen på marknaden, i min mening. Men jag gillar 2-dimensionella spel, gammaldags RPG och att kunna spela medan jag reser, vilket jag gör ett antal timmar i veckan. PSP känns inte lika rolig, men den är säkert "häftigare".
Se till att köpa de bra spelen bara, och det finns gott av dem. Säg genre eller liknande så kan man snöra in tips.
jag tycker det fortfarande känns som spelbrist till ds. har inte köpt nåt sen tidigt i höstas, för allt som kommer är typ 4-5 på en skala till 10. Funderar dock på att köpa en såndär chippryl så man kan ladda ner lite urskiljningslöst. Bombaren, var hittar man det för 500 pix?
http://shop.01media.com/ Svenskt företag som säljer flera olika flashkort till DS. Kan rekommendera R4-kortet, kostar 400 kr och fungerar alldeles utmärkt (två polare har ett sånt).
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
du va snabbare!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Well de är ett svart oanvänt ds lite för 800pix, jag är inne mycke på rpg's så FF3 skulle självklart vara självklart om jag köpte det, sen är mario jävligt tilltalande.. DS har väll ingen HD så man måste väll skaffa ett minneskort om man skall kunna lagra något ifall man chippar de? kan man chippa och ladda ner DS spel? :O
"Inte konstigt att horan är fattig när hon jobbar på timlön!"
du måste ha något minnesekort (står oftast vilka som funkar), som du sätter i flash-kortet (M3, R4 osv)... Om du gillar FF spelen så finns ju även FF IV, V och VI till Game boy advacne, men kolla att ditt flashkort klarar Gameboy advacne spel! Och sedan spel överhuvudtaget är inga problem att fixa!
Någon som vill sälja sin lite för en billig penning?
Shooo bree
Är du inne på Rpg:s är Contact, FF12:R, FFT:A2, Twinkle, DragonQ9 och andra på intågande, sen finns det en hel del ute som FF3, Mario&Luigi och några mer.. Har inte stenkoll på rpgfronten. Khult: Inte kommit spel? Jag är i motsatt situation och vet inte hur jag ska få pengar att köpa alla ds-spel jag vill ha.. Vad äger du nu?
LittleJ äger bara animal crossing o Mario&Lugi. Har ägt new super och nintendogs.
M3 Simply kit är till DS så man kan ladda ner spel, filmer, musik o sånt, sen får man köpa minnes kort och sånt
Måste ha spel: Advance Wars: Dual Strike Phoenix Wright: Ace Attourney Mario Kart DS Meteos New Super Mario Bros Castlevania: Dawn of Sorrow Animal Crossing Kirby Power PaintbrushVärda spel: Children of Mana Metroid Prime: Hunters Nintendogs Dr. Kawashima's Brain Training Trauma Center: Under The Knife Tetris DS Super Mario 64 DS Mario and Luigi: Partners in Time Another Code: Two Memories Nintendogs
Elite Beat Agents är roligt
vad säger ni, är det M3 eller R4 som gäller?
Please, save me Jebus!
vad säger ni, är det M3 eller R4 som gäller? DS-Xtreme !
Jag är 15 kvinnor från att vara en one woman man
Skulle nog vilja snöra in Yoshis Island DS här också, bättre plattformare än NSMB.
SFX Sorry, men DS-Xtreme verkar faktiskt inte allas lika intressant som vare sig M3 eller R4
Please, save me Jebus!
Beror lite på vad du är ute efter. M3 är lite oldnews.tk och ska visst vara rätt dyr (inte helt hundra på den punkten). R4 slår DSX på minnesbiten; MicroSD-support mot 512 MB inbyggt, men losar stort när det kommer till homebrew (där DSX är rätt överlägsen marknaden i övrigt). Vill man bara köra backupade spel är R4 snäppet vassare, annars skulle jag satsa på DSX.
Jag är 15 kvinnor från att vara en one woman man
http://shop.01media.com/info.asp?ProductID=33336 m3an är given
över 600 spel att "köpa".. kolla film, lyssna musik, använda den som "fickdator" mm. mm.
Lägg in ett 1-2 gigs Kingston minne och det är good to go.. inge flash, inge ingrepp, bara installera, använda USBaddaptern i datorn och tuta..
välprövad och 100% felfri
rapperted.se
köpte M3:an, får den idag (fredag)
Please, save me Jebus!
tuggarn var köpte du den ifrån? funkar bra? känns som detta kan vara lösningen på mina DS problem (att det inte finns så mkt spel jag tycker är värda vad de kostar).. trots allt en rolig konsoll.
Khult, den funkar felfritt.. lita på det.. sjukt enkel att använda och brutalt nice... riktigt nice att kolla simpons avsnitt, lyssna musik och välja och vraka mellan alla spel som finns
rapperted.se
ja, det verkar väldigt sweet. Runt 800 man hamnar med minneskort?
Hitta 1gigs micro sd kort för 129 spänn så det blir nog och beställa en m3a med blir juh bara lite under 600 nån som beställt från shop01media? och vad gick frakten på?
Behöver man inte passme till M3 eller R4?
Kan man inte spela gba och snes nes spel på slot1 kort eller?