I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vilka spel spelar ni för tillfället och resumé? [Posta Eget]

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

   

2007-01-24 11:59

Vilka spel spelar ni för tillfället och resumé? [Posta Eget]

Nämn de spel ni spelar för tillfället (vissa spelar mer än ett under samma tid) och plattform. Vad ni tycker om det och poäng på en 10-skala (5-skalan är för grov och därmed wack) om ni spelat mer än halva spelet. Gärna länk på titeln till spelet också. Poängen med tråden är att se vad typiska whoamedlemmar tycker om spelen, man får en liten info och betyg. Kan vara ett tips för läsare som letar nya spelupplevelser. Inga spoilers dock.

Mitt exempel

Just nu spelar jag,

Splinter Cell - Chaos Enemy - PC

Som ett äkta Splinter Cell fan så har jag ju självklart betat av ettan och uppföljaren Pandora Tomorrow. Jämfört med de spelen är inte utvecklingen speciellt påtagbar för just trean i serien. Så mkt nytt har inte hänt grafik och spelmässigt. Ett plus är kniven (som jag f.ö. saknade redan i ettan), annat intressant är actionkombinationerna som är beroende på situation. I en situation kan Sam Fisher döda sin fiende på ett sätt och på ett annat i en given situation, allt med samma knapp. Svårighetsnivån har höjts och vakterna är nu mer uppmärksamma på trasiga fönster, lampor, öppna dörrar osv. Tyvärr är spelidén fortfarande lika linjär. Jag är på sista banan just nu och storyn har varit både fängslande och intressant. À la Tom Clancy så är ju alltid spelen politiska och ofta förankrade i verkligheten. Faktum är att Chaos Enemy känns bättre än uppföljaren Double Agent, iaf det jag spelat av Double Agent. Det börjar gå mer mot tactical assault spel än tactical stealth spel, mindre skuggor och vrår och mer skjuta och spränga. Men Chaos Enemy har fortfarande den sköna Splinter Cell känslan.

Betyg: 8/10

//Pz