I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sonys framtidsvision: Less fun, more drugs.

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

   

2006-12-21 12:48

Sonys framtidsvision: Less fun, more drugs.

Länk
Tänkte dra upp lite av det han säger.

"noting the large numbers of new gamers entering the market to play the DS. Then he spiked the anticipated dig: "They are our customers of tomorrow."


Hur många här tror en 40 åring som köpte DS för Brain Training kommer springa och köpa en psp? Och när är snart? DS fortsätter bara rulla på med samma löjliga försäljningssiffror medans PSP bara sjunker. Sen säger han att psp gör väldigt bra ifrån sig... I jämförelse med vadå? Gizmondo?


"I fervently believe that the biggest challenge we face is that our industry is referred to as 'video games,' and games are supposed to be fun.

Games should deal with fear, should deal with comedy and with death. They should deal with peril, with drug offenses."

Vad menar han? Ska spel inte vara kul? =(
Tycker han beskriver något som kan likna planeringsstadiet för Manhunt och det måste väl vara ett klockrent exempel på hur dåligt ett spel faktiskt kan bli om man bara försöker göra det "coolt" och inte bryr sig om spelvärde.

Sen rabblar han på ett helt stycke om spännande nya sätt att fördjupa spelupplevelsen med spelaren även efter release osv.
Kort sammanfattat = Downloadable content, inget nytt.

Sony, snälla håll käft. Överlåt pratet om erat eget företag till de som inte är hjärndöda, och inte är anställda av er, tex Hideo K.
Kanske bara är det att Sony hatar pengar som gör att de med jämna mellanrum måste lämna sånna här uttalanden.

Jag vill ha en ps3, men Sony verkar göra sitt bästa för att det inte ska hända.

Ps. Om spelglädje förstör spelen. Wii = Dooooomed! Ds.
Och jag skriver inte allt det här för jag är fanboy för min 360 och Wii, utan för att Sony säger så hjärndöda saker mellanåt.