En del av Skåne Massiv. http://www.myspace.com/skanemassiv http://www.myspace.com/feffe
Mmm, sen det där spelet när man ska våldta småflickor också, mkt sjuka lir på G nu, klart att åldersgräns ska införas, inte bara branschförhållningssätt och rekommendationer. Ser gärna en MINST 15-års gräns på sådana spel i hela EU. Tror inte det är bra för barn att titta på sånt här.
Gaia Saken e den, jag tvivlar stark på att detta e just som det du snackar om (RapeLay). Detta e nog mer att storyn börjar så, sen skulle det inte förvåna mig om det e som kanske Silent Hill...
En del av Skåne Massiv. http://www.myspace.com/skanemassiv http://www.myspace.com/feffe
Ja jag vet inte, man ska inte tro på allt det som står i aftonblaskan, hehe... Men det jag menar, sådana spel som detta kunde varit som värst är inte bra för barn.
Varför ska man förbjuda saker som förekommer i accepterade filmer i spel? Gnälligt folk uppskattar väl generellt sett inte dylika saker ifall de är i samband med interaktivitet (att det är din uppgift att utsätta folk för "brutalt våld" i spelet eller liknande upplägg) men ifall det rör sig om cinematiska sekvenser kan de fundera på när brödsaxen ska vila.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag hatar Aftonbladet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
sen finns ju "bully" =) när man är en mobbare på en skola, det kan däremot vara underhållande, fast är ju sjukt fel att finna nöje i det, men dom kan ha gjort det grymt roligt, rockstar som gjort det.
((MAAD))
bully? du menar canis canem edit? ;)
Moderator
2006-11-18 14:43
whatone Det hette Bully innan dom tvingades byta namn.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Ett barnförbud tror jag enbart skulle öka nedladdningen markant. Nu för tiden kan man gå runt hinder med små stigar eller hjälpmedel. Men jag håller me, småbarn ska inte spela sånt här, tyvärr ökar aftonbladet bara intresset bland dessa med sin artikel
Ser ju nice ut rent grafiskt.
Kul att aftonbladet drar en massa bullshit och lägger in några gryniga bilder där man inte ser ett skit, och vinklar det som att det är det spelet går ut på.
Det är bara en del av det som ungdomar och barn kan delta i när det nya tv-spelet Rule of Rose lanseras av japanska Shirogumi.Skulle förvåna mig om spelet hade en åldersgräns på under 18 med tanke på att det är ett skräckspel. Kul är ju att man får kolla på vad som helst på bio om man är 15, men om det kommer ett läskigt/våldsamt spel med 18-års åldersgräns så är det alltid nån moralkärring som gnäller att våra ungdomar kommer börja med satanistiska ritualer, oprovocerade våldsdåd och knark.
Det är bara en del av det som ungdomar och barn kan delta i när det nya tv-spelet Rule of Rose lanseras av japanska Shirogumi.Oh nej! Det är mer än tortyr i det här spelet??? Kan det vara så att spelet har en... *flämt* handling?
Fuck aftonbladet...
Review på spelet från nån som faktiskt har spelat det.
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"
Istället för att cencurera borde man skärpa försäljningslagarna. Dessutom är inte dessa spel utvecklade för att minderåriga ska sitta och spela dem. Dessutom är det fan upp till föräldrarna att se till att barna inte tankar hem olämpligt material. Har sett Skeva jävla moralkärringar det finns...
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Dom gnäller inte speciellt mycket när det är samma prylar i filmer
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Alltså det jag inte fattar är vad tortyren har med själva spelet att göra? Är det mer hemskt när en flicka torteras i ett spel än i en film? Det är ju trots allt, vad jag förstår, inte spelaren som torterar flickan. Och då berättar ju bara spelet en historia, precis som en film eller en bok. liksom.. vad är skillnaden?
Att de inte skriver om Battle Rape 2 eller något annat riktigt extremt spel istället om de nu ändå ska vara i farten... Men klart som fan inte barn ska ha det här, men varför känns de alltid som tidningar glömmer bort att de flesta som spelar INTE är barn. Dessutom har vi åldersmärkning.
Verkar som ett mysigt spel. Man ska ju hämnas o dödar rapemaster sen. Handlar inte mycke om sådant.
Jag säger inget! Läkerol, makes people talk shiet!
Spelet verka riktigt fett ända tills jag läste reviewn.. Så som han förklarade det verka det as tråkigt :S Men vafan va alla snackare om åldergräns på spel det finns ju redan? Fast dom i affärerna skiter ju mer eller mindre i det, det har typ hänt en gång att jag inte fått köpa ett spel för jag är för ung, det var 18 årsgräns och jag är 16. Men vafan det är en gång av typ 100 ;) Jag håller med vissa här och säger att det är föräldrarnas uppgift att hålla koll på vad deras barn spelar. T ex min morsa låter mig ju se vilken jävla film jag vill eller spela vilket jävla spel jag vill och det har hon gjort sen jag var 13 och det är för att hon fattar att jag är mogen nog att förstå att bara för att snubben i GTA skjuter ihjäl folk hit o dit på gatan och sen blir jagad av polisen och skjuter ihjäl poliserna o sen kommer undan så betyder inte det att jag oxå kan göra det lixom :p
You already know, den e on lean!
Toastare
2006-11-27 19:19
Om du läser om Bully som det hette från början. SÅ är det precis tvärtom. Man spöar på dom som mobbar.