I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-11-01 12:20

Nintendo DS

Såg en tråd om de här, men tråden va så gammal så ja tyckte inte de va värt att dra upp de där.

iaf...

Jag vill fixa minne och emulatorer o grejer till min DS :)
Är de nån här som har gjort de? som kan hjälpa mig hitta bra, inte för dyra grejer.

Vad innebär det? kan man kolla på filmer? kan man utnyttja den som mp3? hur ser de ut på skärmarna på ds'en när korten är i?

Sharing is Caring!

2006-11-01 12:22
Detta verkar fett coolt btw

DS
Sharing is Caring!

2006-11-01 12:24
Jag hade ett SuperCard SD (dock blev hela mitt DS+Supercardet stulet nyligen så...) och det fungerat finfint med allt förutom att spela pirat-GBA spel (där bara det mesta tydligen funkade, testade inte direkt).
Ja, det finns olika program som gör att man kan kolla på filmer, och det finns ännu fler för att spela upp MP3.

För info om SuperCard, gå till sc-dev.org, men det har börjat dyka upp andra och bättre grejer nu men jag har inte så stor koll på dem.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."

2006-11-01 12:26
Jag skulle aldrig köpa ett sådant som har inbyggt, iaf inte om det är ett sådant som har inbyggt minne och läggs i GBA porten för de tar nästan alltid riktigt lång tid att "bränna" ner datan plus att man kan inte uppgradera minnet när man tycker det är lite lite (jag hade 2GB till mitt Supercard). Hörde om ett som ska vara som ett DS spel men man kan stoppa in SD kort i det, verkar rätt bra.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."

2006-11-01 12:27
Men vad behöver ja för grejer då?
Sharing is Caring!

2006-11-01 12:30
ohh de e så jobbigt, ja e sjukt intresserad av att köpa, men vet ingenting om det. Ja vet inte vad man behöver, vad de har för funktioner och dylikt.
Sharing is Caring!

2006-11-01 15:05
Jag kor pa m3 adaptern,tycker det fungerar jattebra,en minnekortlasare du pluggar in i gba sloten,som i sin tur tar emot sd-kort,(kor just nu pa ett 512mb vilket ar 7-10 spel)

sedan anvander du ett program som heter game manager for att fora over spelen,programet har en rad olika installningar hur du vill lagga in spelen (fast boot,in game reset o.s.v)vissa spel behover vissa installningar for att fungera,all info finns pa m3s sida 

nar ds bootar upp kommer du in i en liten meny med stora ikoner ,for spel,film,mp3,e-books,du ka aven ta hem nya teman for menyn,sjalv kor ja pa Samus for tillfallet.vill du starta Ds i normalt lage nar adaptern ar i sa haller du in select.

de foljer aven med en passkey i paketet sa du kan spela spelen,men nar den ar ikopplad+m3adaptern,ser ds ut som en rymdstation,sa att flasha vore att foredra .

Nar du flashar sa slipper du aven healthscreenen nar du slar pa ds i normalt lage,plus om du vill spela multiplayer med en kasset sa maste den andra personens ds vara flashat(d.v.s om spelet inte ar kopt),Du kan lamna in ditt ds for flashning eller gora det sjalv. Jag gjorde det sjalv ...och tro mig jag ar inte alls speciellt kunnig inom omradet! men jag lyckades,har flashat ganska manga ds efter det,finns hjalp videos lite overallt.

det har kommit mindre och battre m3adaptrar en som ser ut som locket man har till ds-lites gba slot b.l.a

Jag tycker den jag har fungerar jattebra
kolla in M3adaptern har!

sedan kan du kolla in m3s sida, dar de har bra forum och uppdateringar for mjukvara Sidan

2006-11-01 15:23
japp m3:an man ska ha, inget snack om det
rapperted.se

2006-11-01 22:48
Själv köpte jag g6 lite. Och det fungerar jävligt bra till DS roms. De skryter dock med att den kan emulera en hel rad med olika spel också. Det enda formatet som fungerat bra hittils är Gameboy advance. NES spelen blir skitfula och det fungerar inte ens med SNES av någon anledning. Har googlat lite om det på nätet och det verkar som att det inte finns något fullgod emulation om man inte kör dator. Någon annan som emulerat med sina flashkort?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-01 22:56
Kan btw propsa på Realhotstuff. Jag beställde och betalade med kreditkort på fredagskvällen. Och jag fick mitt kort och allting på tisdag.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-01 23:45
banditen
Lite OT nu men ändå. Vet du vilken tangentkombination man använder för att stänga ner ett spel och återvända till menyn? Och har du använt realtimesave någongång? Hur gör man?

2006-11-02 16:27
rappz

2006-11-02 16:39
Ds-x verkar fan skitvärd.

Men visst har nintendo inte gjort något för att förhindra homebrews till ds? Verkar nästan som de gillar det.

2006-11-02 17:10
LittleJohnny
Jo? De har väll gjort så att man bara kan köra signerad mjukvara på DSet? Är väll därför man måste flasha eller boota upp med ett flashcard.

2006-11-06 12:37
Jo, de har gjort en hel del för att stoppa det, men som alltid finns det folk som kommer på sätt att gå förbi det

2006-11-06 14:30
Om de verkligen vill stoppa det så borde de ju fixa egen bra programvara för att använda den som PDA osv som homebrewscenen fixat.

2006-11-06 19:25
LitteJohnny,

Skulle inte hjälpa, en populär konsoll såsom Nintendo DS blir ändå krackad enormt fort.

2006-11-06 23:07
Finns det ens något värt PDA program till DS då? De två jag fick med mitt flashkort var då värdelösa. Ena var typ på kinesiska och andra var skitseg.