I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

The Legend of Zelda, @ wii

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

   

2006-10-07 13:13

The Legend of Zelda, @ wii

Som barn så spelade jag Zelda: A Link to the Past på SNES, jag tror att det var det spelet och Super Mario World som introducerade mig till tv-spel faktiskt. Jag minns att jag inte förstod någonting av handligen men att jag ändå tyckte spelet var superbt. Senare köpte jag även Nintendo 64 med Ocarina of Time. Fast jag fortfarande inte förstod handligen och att det måste ha varit 7-8 år sedan jag spelade det så tycker att det min bästa spelupplevelse genom tiderna. Även Majoras Mask till samma stystem var ett höjdarspel. Men efter Nintendo 64 köpte jag aldrig någon ny konsoll, varför vet jag inte. Så på 5 år har jag inte spelat tv-spel överhuvudtaget.

Men nu fick jag reda på att nintendo har en ny konsol som strax ska lanseras. Jag kollade upp det och till release-dagen ska tydligen ett nytt Zelda spel komma! Efter att ha sett den här videon så har jag bestämmt mig för att köpa Wii:

http://www.wii-volution.com/news/wii-media/zelda-twilight-princess-ultimate-trailer.html

Men jag har lite frågor som inte google har kunnat svara på:

1. Hur kommer Twilight Princess att ligga kronologiskt med de andra Zelda titlarna? Kommer det vara en helt ny historia eller kommer det att vara lite mer av en uppföljare som OOT-MM? Och vad är handligen?, jag har läst en del förhanstittar men de fokuserar till 95% på kontrollen istället för handlingen. Kommer man exempelvis spela som en ung eller gammal Link och kommer man att kunna resa i tiden som i OOT.   

2. Kommer Nintendo tvinga en att köpa ett gameboy för att ta del av allt material?, jag har nämligen föstått att dom gjorde så med Wind Waker.

3. Kommer Ocarina of Time: Master quest, A Link to the Past och Majoras Mask finnas till nerladdning på Wii download center eller vad dom nu kallar det?
 
4. Har ni några bra länkar att dela med er av där man kan få lite insikt i Twilight Princess innehåll?

Tacksam för svar