Devil May Cry 4
Någon som har hört något om det. Köpte precis 3:an (Special Edition). Helt ärligt så tycker jag den första är den bästa. Vilken Concol kommer den slåppas till?
concol? :S är det sagt något om det kommer?
du är kär i mig.
Devil May Cry 4 kommer till PS3 isåfall.
My three year old son can do that, and I don't even have a son!
Det kommer ju självklart komma till PS3, det finns trailers och bilder lite överallt.
360 GT: Beezwaax
Ja, det finns en hel del information, några filmer och en par screnshots på DMC4.
Devil May Cry 1 var bättre för sin tid, tvåan är komplett värdelöst och trean har det klart bäst genomarbetade fightingsystemet av de tre. Trean har jag spelat mest, men jag hade roligast med första.
Fyran har sagts att det ska vara som en vidareutvekling på det de påbörjade i trean, med ett gäng nya element och lite annat smått och gott. Exakt hur allt kommer funka har inte talats om än.
du kan ju kika på
www.gamespot.com .
Jep, tvåan va värdelös. Men det jag saknar med trean e dom gigantiska, nästan patetiskt stora fienderna.
Nice, verkar som det blir mer ljus design på spelet.
jo fitta vad skönt det ska bli med både devil may cry 4 och ninja gaiden sigma på samma konsoll
gamertag :ridleywhoa
8:e februari ska det tydligen komma. Efter att ha sett sista trailern för spelet så måste jag nog köpa det. Verkar riktigt mäktigt. Jag som älskar stora bossar och så.
Final trailer HD
Fredrick Aa, det är sant. Och jag älskade "skjuta uppochner" animationen i tvåan med. Gillade även att man fick smaka på en andra karaktär, men annars var det inte så bra. Annars, har det talats om en mekanism när man spelar som Dante att man ska kunna växla mellan de olika "styles" man hade i första spelet mitt i en strid. Grymt att flasha några schyssta swordplaymoves, dasha åt sidan med trickster och sen blåsa skallen av nåt med en Gunslingerteknik. Boooya..! I övrigt verkar Nero fett tråkig. Devil-bringer i all ära, men annars är det ju typ dante, fast lila.
Ser mer devil-bringer som en femte stil. Skall nog gå att få till en hel del sjuka moves med den. Ända jag inte gillar hittils är misil-stationen man får fram med pandoras box... o andra sidan gillade jag inte gittaren i dmc3 till en början heller. Mäktig abuse det kommer bli med royal guard/trickster. Förresten kommer man kunna använda yamamoto. Har suttit och drillat ngs och dmc3 för att få upp flytet igen. Dräglar redan när jag tänker på dmd mode.
nån mer som kört trial versionen (demot)? Jag laddade ner från japanska psn, men tydligen kom det till amerikanska oxå. jag har bara spelat ettan förut..och minns inte det så värst. så jag vet inte hur serien utvecklats med de andra 2 spelen men fyran känns väldigt bra. snyggt och nice känsla.
Bör man tjacka spelet om man kämpar med bossen i demot? :D iofs bara testat 3 ggr och jag spelade ingen av föregångarna
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Laddade ner demot igår...verkar schyst som fan!
Skivsamlare
2008-01-26 12:42
tycker det verkar fult. ettan var underbar. 2an sög. :(
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
Skivsamlare
2008-01-26 15:13
jao, jag tycker det verkar fult :P av det jag sett. dock har jag inte spelat demot än. men de filmer o gameplays jag sett tidigare tycker jag var fula :P
Perki bara så du vet så var demot inställt på easy. Och ja du bör köpa spelet. Det är ju det som är det roliga med spel ju. Dö x antal gånger på bossarna och förhoppningsvis lära sig hans mönster, för att sedan öppna en can of whoopass. Shit vad rolig devil-bringer va, me likey. Dags att skryta nu.... Klarade 10 min demot på andra försöket. Fan detta kommer bli bäst på DMD mode. I can feel it. Har ni fått ordning på instant reving. Känndes ganska ovant med exceed systemet. Men fan vad mycket skada man kan dunka ut när man får in rytmen.
nAggAn P24 Allright, ja har kört igenom demot några gånger nu. Förstod nästan att bossen va på easy, men det va kul att gå från att kämpa till att bara bemästra alla moves. Blir ett nog inköp.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
laddade ner demon. Löjligaste skit jag sett! Spelar folk sånt?
Skivsamlare
2008-02-09 12:50
:O funtar på att köpa det idag. en polare köpte det igår, det var ganska feddt!
Subdominant_ X19 Du är fan otrolig, du har så skum spelsmak så jag vet inte vad. Vad för spel gillar du? Eller var det så att du var så dålig och att ver därför du inte gillade DMC?:P
INOK P18 Köp det! Har lirat ett par timmar nu och måste säga att det är fett. Körde dock på den lätta nivån från början och det var lite för enkelt om man är en van spelare så kör på svåraste, Bossarna är riktigt feta. Grymt spel hursom med ett jävla djup i spelkontrollen när man låst upp några combos. Ett bra substitut i väntan på Ninja gaiden 2
! Skönt att du tar illa upp och blir arg som fan, när jag förklarar att jag inte tycker om ett tv-spel. Är det du som gjort det?Eller var det så att du var så dålig och att ver därför du inte gillade DMC?:P Haha! Vilken jävla gamer-geak-diss!
Fast när jag läste ditt inlägg igen såg jag att det inte såg så argt ut, haha! My bad.
Nån får gärna förklara för mig vad man gillar med spelet.. trodde alla skrattade åt det. I denna tråd ser jag nästan uteslutande lovord, dock.
Subdominant_ X19 Nån får gärna förklara för mig vad man gillar med spelet.. trodde alla skrattade åt det. I denna tråd ser jag nästan uteslutande lovord, dock. Jadu, DMC serien är väl mest omtyckt för sitt djupa stridssystem. När man kommit in i det och lärt sig sätta lite sköna kombos så är det helt enkelt väldigt roligt att plöja igenom flock efter flock av fiender. Sen är oftast bossarna stora och roliga, finns alltid nån liten grej man ska lista ut för att klara dom enklare, som i de flesta spel iofs..
En annan sak som folk verkar gilla, och det kanske var det som du tyckte var löjligt, är hela den här charmen med clichée aktiga kommentarer och overthetop action sekvenser. För att inte tala om den sliskiga techno-rock musiken som drar igång när man ska slåss. Det är lite samma charm som vissa B-filmer och gamla cheesy tv-serier har haha.
Fast jag har iofs hört att DMC4 är lite mer "seriöst" och att Nero inte är lika överdrivet kaxig som Dante osv.. lite tråkigt isf kan jag tycka.
"I lay chicks like mother goose"
Förstår inte varför dom ska mosa in helt värdelöst jobbiga "pussel" i såna här spel. Urrk.. Sitter på fjärde uppdraget och försöker lista ut vartfan man ska hämta den sista statyn. :(
Subdominant_ X19 Blev inte arg, tycker bara att din spelsmak är konstig då du inte gillar halo för att det är för färgglatt, du gillar inte cod för det är för verkligt och du tycker dmc är löjligt:P(Jag drar bara detdär ur minnet så kan ju va fel med cod och halo) så därför undra jag vad du anser är ett bra spel. Sen förklarade du ju inget i ditt inlägg utan sa bara att det var löjligt. Angående min såkallade "gamer geek diss" så var det väl mer en seriös fråga för folk som inte är så insatta och vana vid spel tycker att ninja gaiden eller dmc är skitdåliga spel. just på grund av att dom är för svåra för "Vanliga" gamers. aja puss och kram
Jag märkte att du inte blev arg när jag läste igen. Sorry för den, haha! Det var mer jag som såg dum ut, men det kan jag bjuda på! Ang. DMC så har jag bara spelat demon och den var relativt enkel. Jag vet inte hur jag ska beskriva det. Jag tyckte bara spelet var skrattretande. Påminde mig närmast om att spela pokémon (vilket jag aldrig har gjort, därav den förmodligen värdelösa liknelsen).
Subdominant du får gärna skicka över länkarna till pokemonavsnitten som liknar DMC. No offense men du verkar ju inte vara vidare insatt...
http://www.youtube.com/watch?v=FG05DHqOBhk räcker ju med denna länken. Organiserad kaos liksom. Är det inte din cup of tea so är det oki liksom. Men när du jämför det med pokemon så framstår du ju verkligen som en "noob"... förresten var någonstans skrattade man åt DMC spelen? Är väl ganska kännt att DMC revolutionerade hack´n´slash generen. Visst sög tvåan, men del tre var not to be fucked with.
Peace out A-Town
Subdominant du får gärna skicka över länkarna till pokemonavsnitten som liknar DMC. No offense men du verkar ju inte vara vidare insatt... Nej, verkligen inte! Det har jag heller inte försökt framstå som! Pokemon var inte menat som någon bra liknelse, på något sätt! Kollade på klippet och det var faktiskt ganska andra bullar, jämfört med demon. Såg rätt mäktigt ut, ja. Jag ska inte skratta mer, även om jag inte skulle köpa det, hehe!
http://www.youtube.com/watch?v=-BGp1an_PMw detta är till DMC3 men fuck it. Här ser du vad man kan göra i spelet med lite fantasi. Fyran kommer bli ännu värre tack vare devil bringer och on the fly switching styles. Man måste älska det haha...
Förresten glömmde jag beräta om hell or hell moden? Motståndarna har lika mycket hp och likadan ai som i dante must die mode. Men nero/dante dör av en träff. Master ninja släng dig i väggen. Skönt att capcom bjuder på lite fin utmaning nu när de flesta spel är på tok för lätta. Peace out mayn.
Subdominant_ X19 Ah jo demot är ju måttligt utmanade faktiskt:P Men om man kör på svåraste så blir det en skaplig utmaning längre fram. Synd att du inte tänker köpa det. det är ett bra spel=)
jäävlar vad bra Devil May Cry 4 är! de va ett tag sen jag verkligen blev så här nöjd efter jag köpt ett spel!
OOhhh weee! Fan vad kul Nero var att spela med! Instant reving var en jäklans rolig grej. Sen är devilbringern helt imba haha. Dante är ett monster nu med instant style switching. Giglamesh + Pandoras box = slakt. DMD mode är fruktansvärt bra. Måste låsa upp hell or hell nu bara. Har hört att det skall vara rätt hardcore. Om man skall klaga på nått så blir det väl dantes nya stil. Lite mer kunde de ha gjort med ya****. Men men. Swordmaster duger finemang.