Square inte ihop med Sony längre?
Vad ska man tro om det här mystiska uttalandet? "We don't want the PlayStation 3 to be the overwhelming loser, so we want to support them," he said. "But we don't want them to be the overwhelming winner either, so we can't support them too much." http://www.next-gen.biz/index.php?option=com_content&task=view&id=3875&Itemid=2 Undrar om de tänker göra några titlar multi-plattform, eller om de menar exklusiva spel för andra...
littlejohnny de har ju en hel del på g till andra format.
gamertag :ridleywhoa
Man kan tro vad man vill. :) Deras shooter är X360 exklusiv.
jagvillocksåhaenblog.com
Vad sägs om att kunna lägga in en länk rätt?
http://www.next-gen.biz/index.php?option=com_content&task=view&id=3875&Itemid=2 JOhnny: Det du missade är ju
"Sasaki’s comments (which were pulled out of context and dropped into the WSJ article)" Det står ju också svart på vitt:
"Remarks from a high-level Square Enix executive affirm that the company is going to significantly support Sony in the next generation, “but not too much”—it doesn’t want Sony to be the “overwhelming winner.” Det säger ju det mesta.
Och den som inteförstod innehållet så betyder det att Square
visst kommer stödja ps3an, men de kommer försöka att stödja wii och xbox360 mer än de stödde gamecube och xbox. För att på så sätt minimera glappet mellan konsolerna försäljningsmässigt.
Det låter ju väldigt idealistiskt / snällt/ plain weird för att komma från ett av världens största software företag :-P Vad det egentligen betyder är väl att de vill kränga lika många ex av sina spel till varje format.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
NoWice är lite källkritisk i alla fall. Positivt att någon är det! Sony äger inte lika många procent i Square efter sammanslagningen med Enix så de har självklart inte lika mycket att säga till om längre.
jagvillocksåhaenblog.com
Undrar om de tänker göra några titlar multi-plattform, eller om de menar exklusiva spel för andra... De kommer mest att göra utblandade enformatsspel. Detta är ett stort irritations-moment eftersom jag är stort square-fan och måste införskaffa alla tre maskinerna för att ta del av alla de största serierna.
Shooo bree
farbrorbla dragonball och "riktiga" finalfantasy verkar bli ps exklusivt ett tag till iaf. de utannserade ju 13! ff spel på e3 så du lär väl knappast ha tid/råd med dem iaf.
quest. skitsamma samma snubbe som ritar
Som ritar? Och hur äkta är tecknigsstilen i ff? Om inte jag minns fel så började ff som elementära pixlar, ehm.... Det du tänker på är nog killen som ritat karaktärerna, kostymerna osv från åttan och frammåt. Glömt vad han heter.
Så länge Ps finns och sony har sina procent kvar så lär FF vara PS exklusivt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
FFXI finns på Xbox. Den dagen de "riktiga" FF-spelen släpps till x360 (även om XI är med i den numererade serien så är det ju online-skräp), så blir jag imponerad av Microsoft.
jagvillocksåhaenblog.com
Midas jo jag vet, sen finns ju FF CC till Kuben. men mena mer de vanliga FF spelen som man förknippar med serien, inte de olika spinoffsen.
Ja, det jag menade. Men FFXI är ju "den vanliga serien", egentligen.
jagvillocksåhaenblog.com
aaa jo fattar inte varför dom valde att kalla det FFXI FFOnline hade varit bättre.
FF CC är skräp.. Jag startade det och tänkte.. Hmm.. vad är det här? Men jag tänkte att jag ska låte det få en chans, så jag spelade ungefär 15 timmar... Och fy faan vilket skräp det var... Som stort ff fan så blev jag fett besviken!! Kingdom hearts tycker jag också är lite väl hypat... Det var iof roligt, men levde enligt mig inte riktigt upp till hypen... Har inte testat uppföljaren dock... Synd att man ska bli tvungen att köpa en ps3 för att kunna spela ff... Den är ju så satans dyr... Plus att mitt hjärta bankar hårt för Wii...
Watch out so you dont step in the bullshit!
Kanske ska börja spela några bra rpg:n? Alla final fantasy efter nian är ju ändå helt katastrofalt jävla pissdåliga. Om du har en Ds kommer det ju två st nya Mana-spel + massa andra rpg:n. Om du klarar omställningen att spela utan massa fmvs var femotonde minut. Skulle inte förvåna mig om alla här inne tycker jag är hjärndöd för att man inte gillar överpretantiös skit.
Papa P23 Haha så sant. Men då hr du inte spelat FF 7: Dirge Of Cerbus än om du tyckte att det var så dåligt. Där har du en spinnoff som inte bara våldtar orginalserien utan verkligen manglar ner den till fibrer när den är klar.
Shooo bree
Johnny: Det är inga fmvs i något ff spel vad jag vet! Kan starkt rekomendera valkyrie profile serien om ni vill ha något som inte är supervanligt. Lite speciellt upplägg också i spelsättet. Finns till playstation (ps/psone alltså) släpptes i japan och usa så man får importera det, eller köpa det i sverige fast importerat då ^^ Kommer även portning till psp på spelet, ska släppas i sverige :D WIIEE! Kommer även en tvåa förhoppningsvis till pal och det är det sista jag hört om serien. :)
"Som ritar? Och hur äkta är tecknigsstilen i ff? Om inte jag minns fel så började ff som elementära pixlar, ehm...." Total förvirring där. Akira Toriyama som gör Dragon Ball gör också Dragon Quest. FF ritades av Yoshitaka Amano, och det ändå från pixeltiden.
farbrorbla Usch, det borde vara skottpengar på nån som gör något sådant.... Speciellt FF 7...
Watch out so you dont step in the bullshit!
"Total förvirring där. Akira Toriyama som gör Dragon Ball gör också Dragon Quest. " precis råka bara skriva ball istället för quest lätt hänt ;)
Eksem: JAg syftar på att personen som skrev det inlägg jag svarade på troligen syftar på Yoshinori Kitase när personen syftade på vem som pysslat med att designa karaktärer osv. Men mig veterligen så satte inte han igång förrens i vad? det fjärde, femte spelet? Dvs inte från början. Varför jag tror personen syftar på det är ju för att det är han som suttit vid ritbordet som chefsdesigner (rätta mig om jag har fel?) på karaktärssidan sedan ff8 i alla fall. Samt har han om all karaktärsdesign till kh, kh2 och även ff12 om jag förstått rätt?