I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dead Rising problem

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2006-09-08 23:23

Dead Rising problem

någon annan som har spelet? låser sig stup i kvarten och speciellt när jag kommer till food courten för första gången, då låser spelet sig garanterat.
Grymt spel, besviken på konsolen....

pimpin ain't dead, them hoes be mislead
http://s1.gladiatus.se/game/c.php?uid=25412

2006-09-08 23:37
lämna tillbaka spelet

2006-09-08 23:38
köpt på webhallen, dom har inte den här policyn tror jag. ( dvs 10 dagars öppet köp)

2006-09-08 23:44
e det inget me konsolen så ska du fan ha ett nytt spel..

2006-09-09 11:41
har inte kommit så långt, men nu har jag lyckats komma förbi där det låste sig sist men nu låser det sig på andra ställen. helt sjukt

MiAnus P22 har du samma problem? undrar om det kan vara att min konsol var en av de första som släpptes. det brukar vara mer problem med nya konsoler överhuvudtaget.

2006-09-09 12:02
Finns dead rising till PC?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-09 13:33
Finns det något tidstopparfusk?
Avskyr spel som går på tid och vad jag har fattat så är tidspressen lite av grundgrejen med detta spelet.
Shooo bree

2006-09-09 14:18
farbrorbla P24: Du låser upp infinity mode och sånt eftersom.
Men inte tycka om tidspress på uppdrag? Gillar du ens tv-spel...

Har en speltid på 13 timmar eller något nu och är fan helt körd på det där spelet. Händer ju saker HELA tiden som man inte hinner kolla in på sin första omgång igenom?

Har inte haft något som helst problem med att spelet hänger sig eller något i allafall... Det enda störande jag har varit med om var då jag ahde 3 överlevare med mig och tänkte gå och spöa clownen. Men de 3 andra vägrade lyda mina order att stanna i hörnet då fighten började så de sprang ut i karusellen och dog direkt :S Valde att rädda 3 st istället då...

2006-09-09 14:36
LittleJohnny
Jo men detta spel skär sig mot vad jag gillar.
Spelar nästan enbart japanska rollspel vilka aldrig har stressmoment.
Fick någon konstig allergi efter Ecco The Dolphin till Sega 16-bits.
Nu varje gång jag ser en timer stänger jag av spelen.
Min syn på spel är att dom ska avnjutas i lugn och ro på kvällarna och alla utklarade spel som inte slutar uppe i 50-70 timmar är en skam hehe.
Shooo bree

2006-09-09 15:01
LittleJohnny har du en ny eller "gammal" xbox360?

min e köpt i december, och jag har haft många spel som låser sig då och då, men inte som det här spelet.

2006-09-09 15:11
farbrorbla: Ja men tidssystemet här är så att du KAN inte hinna med allt första varvet igenom. Men sen får du behålla levels och sånt dsu samlat när du kör igenom igen så du rä starkare, snabbare osv. Sen låser du upp extended time och infinty mode och sånt så du kan leka fritt =)

Marvsinet: Min är gammal, köpte den på releasen och har fungerat bra sen dess, fick ett disc read error en gång i maj då jag spelade fight night 3, det är den enda gången något spel blivit cp för mig, en enda gång... Så jag verkar ha haft tur med min 360!

2006-09-09 18:49
Ok det låter ju helt överkommligt
Shooo bree

2006-09-09 20:43
farbrorbla

Dead rising utan tid hade varit ganska tråkigt. Annars håller jag fullständigt med dig om att spel ska avnjutas långsamt rpg-junkie som jag är :)
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2006-09-09 21:57
Marsvinet: Enligt konsumentköplagen har du alltid 14 dagars returrätt när du handlar på postorder. Så de måste enligt lag hjälpa dig. Samt att du har tre års reklamation!

2006-09-09 22:03
returrätt om förpackningen inte e öppnad...eller?

2006-09-10 00:37
LittleJohnny har du aldrig haft nått spel som låst sig asså?
hela tiden för mig, berätta lite hur du har din xbox: stående, i drag, högt upp eller på golvet osv.

blir tokig på min maskin, fast jag älskar den ändå

2006-09-10 23:26
Ett enda disc read error som sagt, trots ett sinnesjukt spelande av perfect dark och graw hela vintern från release. Och nu har jag seriöst spenderat varenda vaken minut sen kl. 18.00 i fredags med att spela dead rising.

Brukar ha min xbox vertikalt framför ett stort element haha, inte optimal plats men funkar. Elklossen ligger på golvet också framför elementen. Är ett fönster bakanför i allafall som jag vädrar då temperaturen börjar gå mot 25 här inne så då får den väl lite svalka i allfall!

Efter en så här utförlig rapport ska jag avsluta med ett test jag gjorde också. Spelade första hela fredagen cirka 10 timmar i sträck vertikalt, inget problem.
Lördagen spelade jag från 15:00 till 5 på natten i liggande läge. Lite slowdowns mot slutet men det kan ha varit för jag körde runt som en galning med lastbilen i tunnlarna under köpcentrumet.

Det var sååå mycket zombies där nere...
Btw, små motorsågar med två böcker äger.

2006-09-11 11:29
okej nu till den viktigaste frågan...är spelet värt att köpa? är det så kul som det ser ut?

2006-09-11 12:48
henko: läs konsumentlagen! :)

2006-09-11 20:27
LittleJohnny tack för rapporten:)

nu e min 360 på reparation hos ms, hoppas det hjälper.
har testat både vertikalt och horisontellt men båda sätten strulade.

jag får återkomma om ms löste mitt problem.

tack

2006-09-11 22:33
Jag fick hem spelet idag,spelade tills ögona/fingarna blödde.Dog i spelet och sparde och stängde sen av..hade spart vid toaletter osv flera ggr...men när jag sen efter min spelpaus slår på spelet igen så finns det ingenstans man kan loada sitt spel?!

så nu måste jag surt börja om hela skiten?
står bara i hörnet där man börjar nytt spel hur långt man kom osv typ,men ingenstans där man kan loada?

...

2006-09-12 21:19
du har ju valet att antingen fortsätta där du sluta eller starta nytt game.

2006-09-12 22:11
Precis, du trycker på ditt spel, inte new game bara.

Vem leder rankningen då? har bara kört ut story nu första gången, 2.3-2.6 miljoner något i poäng.

2006-09-13 14:52
det skumma är att jag inte kan välja det...tryckt åt alla håll och knappar jag kunnat.
...

2006-09-13 15:54
Låter som du antingen sparat och valt att inte fortsätta mer på det spelet "Save status and end game" eller något sånt. Har inte testat den funktionen själv men har då för mig det ska finnas ett alternativ vid vissa sparningar att avsluta spelet och bara spara status, kanske det som du gjorde?

2006-09-13 15:57
christ vilken idiot jag är...ja jag tryckte juh Save status and end game..

jaja det man inte har i huvudet får man ha i fingarna!:D
...

2006-09-13 15:57
nu är klockan sju i spelet o detk omemr bli mörkt. så ja törs inte spela. funderar på att stå still typ i securitystället tills det blir dag igen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2006-09-13 16:50
Faan vad jag vill ha det spelet!

Rättare sagt, faan vad jag vill ha en 360!!!
At the gates of Eternity...