I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Uttalande från Blizzard

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

   

2006-08-28 09:20

Uttalande från Blizzard

Saxat från pc-gamers nyhetsbrev.


StarCraft 2, i varje fall nästan
I flera år har det spekulerats i om det ska komma en uppföljare på det populära RTS-spelet StarCraft eller inte. Nu verkar det i varje fall som att det verkligen är på gång även om Blizzardchefen Paul Sams inte riktigt erkänner det. I en intervju berättar han att "StarCraft är mitt absoluta favoritspel genom tiderna. Som ni säkert redan känner till kommer vi att fortsätta både med StarCraft- och Diablo-franchisen och tro mig, ingen kommer att vara gladare än jag när vi berättar att vi arbetar med StarCraft 2."

Blizzard håller på med tre stycken titlar man inte vill avslöja något om och som man kommer att avslöja under 2007. Kan det måne bli så att vi får se både StarCraft 2 och Diablo 3.

Sams säger att de tre titlarna inte har något med World of Warcraft att göra (och inte något nytt MMO-spel heller för den delen), däremot planerar man att lansera en ny expansion per år efter lanseringen av den kommande World of Warcraft: The Burning Crusade.



Grymt skönt att de inte börjar med ett nytt mmorpg, och koncentrerar de andra spelen till de genrer där de hör hemma.