I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2006-07-26 01:32

red orchestra

Kommer ihåg att jag testade en tidig beta av ro för kanske 3 år sedan, det var på den tiden en fullständig unreal mod.
Det var jävligt buggigt och fanns nästan inga att spela emot, men bandesignen återspeglade östfronten på ett skitigt och realistiskt sätt (utifrån böcker, dokumentär filmer).

Day of defeat spelare som jag är så connectar jag via steam, då och då släpps nya releaser som påanonseras däribland en väldigt upphottad verson av red orchestra.
Såg intressant ut med all realism och stora slag som utlovades,
så jag köpte det.

Kan säga att jag lirat i all fall 85% av alla ww2 relaterade spel i 7 års tid kanske, allt ifrån il2 sturmovik till ww2 online.
Och det här skräller rätt högt när det gäller stämmning,
banorna är mörka och smutsiga, kulorna viner runt omkring, bomber exploderar så hela hus skakar. Ni som spelade dod i de tidiga versonerna vet vad jag snackar om, även spelsättet är ett liknande.
Man ska helt enkelt ta kontroll över olika zoner, och när ett lag har alla så vinner dom. Skillnaden är att i dod krigar man från husknut till husknow och från rum till rum, i ro så krigar man från bondgård till bongård och fabrik till fabrik, alltså rätt storskaligt.
På många banor kan man bemanna alla möjliga olika fordon som faktiskt fungerar hur bra som helst, jag var nämligen lite skraj att det skulle kännas fjuttigt.
För övrigt så ligger realismen väldigt högt upp, skademodeller som registrerar skador i tom händer och fötter. Ett välriktat skott i höften gör så du inte kan springa lika bra tex.
Man känner att taktik är ett måste för att laget ska klara sig igenom banan, så folk spelar faktiskt överlag mycket bättre än i andra ww2 shooters. Jag har överlevt i sessions på över 30 min! :o säger rätt mycket om spelupplägget.

Om man gillade skitigheten och mörkret i dod, tyckte bf1942 var lite för orealistiskt, och tycker om att "insulta" på ryska, då ska man absolut kolla in det här spelet.

*kostade 30$ med taxes.
http://www.redorchestragame.com/

---

Sådär, då fick ni valeros sponton rekomendation för den här veckan :P
Orkar inte korra så hoppas det är läsbart.
Har inte hunnit lira mycket själv så kommer nog med mer komentarer imorgon.