I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kruxigt problem med buggat FF9!

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2006-06-20 02:25

Kruxigt problem med buggat FF9!

FF9 till PC. Tredje skivan. Valia Pira! Bossen i Desert Palace. Jag har spelet till PC och just där buggar skiten sönder och hänger sig, när det här jävla monstret kastar thundaga. Då hänger sig allt. Jag undrar om nån har råkat ut för samma skit, och om någon vet att ta sig ur knipan.

-Ääär det du som är loket?!
-Mnäh.

2006-06-20 12:16
?o_O hur har du fått tag i FF9 till PC? det släpptes väl aldrig till det?
kan inte hjälpa din fråga tyvärr, men vill gärna veta hur man fixar de till pc :)
aigt?!

2006-06-20 17:48
L-BiaN P18
Emulatorer brukar oftast inte använda skivor. Eller är jag helt omodern?
Shooo bree

2006-06-20 19:23
Emulatorer brukar ju använda Filer, men i FF spelen till Ps1 så tror ajg man laddar hem Skiva för Skiva? lr e jag helt ut eo cyklar?
Jojon är återigen en statussymbol, Så börja Joja!

Om jag var en pingvin skulle jag..

2006-06-21 11:08
buggen du har råkat ut för har jag aldrig hört talas om från någon som spelat spelet på riktig playstation, så ditt problem är förmodligen orsakat av en sabbad skiva eller av emulatorn själv. Vad kör du för någon emulator btw?
http://www.myspace.com/dirtydonline

2006-06-21 18:14
fan villken tur i oturen du haft om du har lyckats ta dig ändra fram till Desert Palace men en defekt disc 3.
det är din .img fil till disc 3 som är fucked up, jag råkade ut för samma problem själv som så många andra som ladda ner spelet från samma torrent som du förmodligen också använde? det ända du kan göra är att ladda ner en ny, vill du att jag skall fixa en fräsh torrent så kan du ladda den direkt från mig?

& till ni som diskuterar hur det kommer sig att vi lirar bla. FF9 så är skivorna från spelet konverterade till dator så det bara är att öppna dom i tex. Deamon Tool.
"Inte konstigt att horan är fattig när hon jobbar på timlön!"

2006-06-21 18:16
Indirekt. Det där låter skitbra. Jag antar att det är möjligt att föra över "sejvzen" också?
-Ääär det du som är loket?!
-Mnäh.

2006-06-21 18:19
ahh, jag mins inte riktigt hur jag gjorde men ladda spelet & välj "save state" i emulatorns meny, sen laddar du den nya fungerande filen & öppnar load state, nu kommer det förmodligen vara missljud & brus så då stänger du ner emulatorn startar om den & kan nu öppnar dina saves som vanligt..
"Inte konstigt att horan är fattig när hon jobbar på timlön!"