I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

The Legend Of Zelda: Phantom Hourglass DS

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2006-03-24 01:37

The Legend Of Zelda: Phantom Hourglass DS

Hell yeah!
Nu finns det ett bra själ för mig att inhandla en DS.

Checka videon, lär bli jävligt nice med touch och så på pussel och annat.

Phantom Hourglass

Det bästa är väll endå att det kommer i år om man vill tro på det.

360 GT: Beezwaax

2006-03-24 01:48
såg den nyss..i zeldatråden som fanns redan..Kommer köpa ja.

2006-03-24 04:31
Niiice, det ser jäkligt kul ut.

Börjar älska mitt DS mer o mer, fick just hem mitt Metroid Prime Hunters och det är grymt.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."

2007-10-04 17:32
Nån mer som kör eller? grymt spel...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-04 17:46
fan har lite överskott på pengar och söker nya prylar hela tiden och har länge funderat på en nintendo DS/psp, är spelen roliga på DS och hur länge håller dom? antar att dom flesta är plattforms spel vilket jag älskar. vilka är dom bästa DS titlarna än så länge?

2007-10-04 19:25
Jag har bara spelat New super mario till ds, vilket jag tyckte var riktigt nice. Ganska snabbt spelat, men finns massa pussel och småskojj att spela också.
Sen har jag haft Animal Crossing och det var soft, evighetsspel.

Zelda har jag förbokat, har det kommit ut i affär än?
Ska bli riktigt kul
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-04 19:36

Bryshan

Mja, det finns faktiskt inte alls så många bra plattformsspel. De bästa spelen tillhör ofta de som skapar en ny genre, eller åtminstone subgenrer. Det finns hela högar med bra DS-spel, jag har säkert 10-20 som jag definitivt kan rekommendera. De räcker väldigt olika beroende per spel.

Några bra spel:

New Super Mario Bros
Ett av de bästa tvådimensionella plattformsspelen någonsin. Det här spelet är exakt vad du tror att det ska vara. Och det är så bra som du vill att det ska vara.

Phoenix Wright: Ace Attorney
Hälften peka-och-klicka-äventyr, hälften advokatsimulator. Superbra storylines, kluriga gåtor och ett suveränt gameplay gör att PW inte bara återuppfinner peka-och-klicka-genren, det är också ett av de bästa och fräschaste spelen jag sett på länge.

Dragon Quest Heroes: Rocket Slime
Ett action-RPG-pussel-samlarspel, eller nåt. Oerhört mysjapanskt. Man spelar en blå slembobb som ska rädda de andra slembobbarna från de konstiga ankmonstren. Lite klurigt att förklara, men väldigt roligt att spela.

Kirby: Canvas Curse
Ett plattformsspel med en twist. Istället för att styra med knapparna, så åker Kirby fram längs med en bana du ritar ut. Du dödar fiender genom att peka på dem med pennan. Det är hetsigt, fräscht och lagom klurigt.

Mario Kart: Double Dash
Gör egentligen inget nytt för spelserien, snarare tvärt om. Men Mario Kart är alltid Mario Kart. Och det är suveränt i multiplayer.

Trauma Center:
Skär, sy och plåstra. TC är typ en doktorsimulator, där du använder din pekpenna som operationsverktyg. Roligt, oerhört dramatiskt och dessutom svårt.

Dr Kawashimas Brain Training
Svara på mattefrågor, räkna gubbar och läs så snabbt du kan. Massor med övningar som sakta men säkert gör dig smartare och mer snabbtänkt.

Meteos
Suveränt pusselspel i Tetris-stil. Flytta runt block med din stylus och skicka upp dem i himlen.

Advance Wars: DS
Turbaserat strategikrigsspel med fantastisk pixelgrafik. Kanske den lökigaste storyn i ett spel någonsin, men spelet är underbart. Spelmekaniken är otroligt rolig, utmaningarna är omväxlande, och spelet innehåller oerhört mycket. För den som verkligen vill maxa spelet räcker det säkert flera månader, eller mer!

Elite Beat Agents
Ett av tidernas bästa spel! Det är ett musikspel, där man ska hjälpa ett gäng agenter hjälpa folk i trångmål genom att klicka i takt till musik. Så mycket charm att det rinner över, men det är den fantastiska spelmekaniken som gör det här spelet till ett måste för alla.

Eh, det får räcka, men det finns fler. Lite kort: Castlevania (båda spelen), Tetris DS, Etrian Odyssey, Nanostray, Metroid Prime (för multiplayermatcherna), osv, osv.

Och så kommer ju Zelda snart, och det kommer fan vara grymt. Så väntar man ju på Dragon Quest och Final Fantasy-remakes, och inte minst Ninja Gaiden, som ser riktigt bra ut.

2007-10-04 19:45
Tack Eksem för dina små recensioner! uppskattas väldigt mycke.
ska ta en närmare titt på dom nämnda, Advance Wars minns ja att jag lirade till GBA tror ja de va och de va riktigt kul.

2007-10-04 22:30
Ninja gaiden till DS kommer nog va fett nice :)

2007-10-18 18:52
Zelda landade i brevlådan igår.

Kan säga att det är riktigt grymt.
Känns som A Link to the Past blandat med Wind Waker.

Riktigt bra tänkt att man styr hela spelet med Stylusen.

2007-10-19 11:43
var inte så jättehypad när det visades upp första gångerna, men nu när jag spelat det lite så är jag inget annat än nöjd, verkar vara ett genomfint litet spel.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2007-10-19 13:15
jag är ju precis i slutet nu, men har inte orkat spela särskilt mycket de senaste veckorna.

jag älskar det dock
Please, save me Jebus!

2007-10-19 18:33
Inte kört på nån vecka nu men är på jakt efter s skepet...

2007-10-19 22:21
är det kortare än wind waker?
det e ju endå till DS....

2007-10-21 11:57
har inte spelat wind waker

haha, s skeppet hittades ju första dagen
Please, save me Jebus!

2007-10-21 13:17
Suverän kontroll, underbar grafik. Det här gör spelet så bra att mycket annat bleknar, oavsett konsoll. Tyvärr är det också allt som är bra med spelet. 

Storyn är lövtunn och trist. Dialogerna är förutsägbara och ovässade. Det är tråkigt att åka båten, inte lika tråkigt som i Wind Waker, men fortfarande. Alla pussel bygger på att man letar upp svaret och skriver det på kartan. Om något någon gång skulle vara lite klurigt så får man tretton idiotförklarande ledtrådar. Bossar och fiender är alldeles för lätta. Musiken är lam och ljudeffekterna acceptabla som bäst. Resurshanteringen är verkligen riktigt dålig och borde ha skippats helt.

Det är fortfarande ett väldigt bra spel. Men det är bara för den utsökta grafiken och den riktigt bra kontrollen. Resten är medelmåttigt.

2007-10-21 19:38
tuggarn P22

Så du fick alla spirits första dagen då eller?

2007-10-21 19:47
är klar med alla spirits och piratskeppet, fick det i fredags.

2007-10-21 19:56
Windwaker va lätt men phantom Hourglass är cp lätt bossarna tar man på 1 minut typ lite tråkigt...

2007-10-22 17:42
S-line
jepp...

och jag håller med, bossarna är sjukt lätta
Please, save me Jebus!

2007-10-25 14:39

Tycker alltid att Zeldabossarna är för lätta! Alldeles för lätta även i Twillight Princess..

Har percis börjat med Phantom Hourglass och det är precis så kul ett Zeldaspel ska vara! :) Gillar det skarpt!
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2007-10-25 21:25
håller med om att vissa bossar varit lite väl lätta och att dialoger kan vara lite förutsägbara.. men gillar spelet mycket!
har nog inte mycket kvar på spelet nu, påväg mot slutbossen

2007-10-25 21:53
och eftersom jag är fullsändigt värdelös på att läsa kartor, har världens sämsta lokalsinne, och går vilse hela tiden både i verkligheten och i spel så har jag galet stor nytta av att kunna anteckna på skärmen så jag vet var jag redan varit och vart jag ska gå tillbaka och så.

2007-10-26 10:04
Då var det slut då, körde igenom det sista i natt. Känns kul, sen inser man att, vad fan ska jag spela nu när jag klarat Zelda?

Är iaf nöjd med spelet.