I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

planetside [mmofps]

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

   

2006-03-10 00:37

planetside [mmofps]

planetside är ett mmofps, alltså en massiv first person shooter.
Det första i sitt slag.
Testade det en vända när det släpptes 03, men min dåvarande hårdvara var inte den bästa så det blev en del lagg.
Nu några år senare och med uppdaterad dator så startade jag och en polare (som lirade det riktigt mycket förr) upp på nytt.
Och det är faktiskt riktigt kul, enorma strider som verkligen kräver lagarbete. Mycket taktik vad det gäller vapen-val då ungefär 50% glider omkring i mechsuits eller tanks.
Drog på grafik inställningarna ordentligt, och trots att det verkligen är "gigantiskt" så blir det snyggt, kanske lite detalj fattigt och små trist terräng. Men det väger striderna upp.
Tänk er att kubba med 50 polare genom en djungel, sprutar kulor från alla håll och helt plötsligt står man mittemot en hel armé :>
Riktigt fett.

Var tvungen att börja spela något mer casual än wow då jag har en jävla massa jobb att göra, så det här passar perfekt.

Ska finnas en 10 dagars trial på deras officiella hemsida, om inte den fungerar så checka google. Det ska dessutom bli gratis relativt snart.
Får någon igång spelet, så dra iväg ett pm till MeatSculpture så infiltrerar vi en bas ;)

Jag misstänkte fö att det skulle vara rejält avbefolkat nu med tanke på wow, som tex swg är. Men icke, verkar väldigt aktivt, tom kö för att entra vissa öar.