I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

nintendo ds flashning

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2006-03-06 18:58

nintendo ds flashning

ja hur e det nu det här funkar egentligen.
jag har ett ds och vill kunna lira hemma gjorda spel...
ska man installera om nån maskinvara eller hur gör man
nån som vet?

Well, I've wrestled with reality for 35 years, Doctor, and I'm happy to state I finally won out over it.
Skivsamlare

2006-03-07 10:16
går det inte med ett flashkort då? det funkade ju prima på sp
fair enough..
Skivsamlare

2006-03-07 10:17
Jepp det fanns tydligen kort för ds!
fair enough..

2006-03-07 13:55
vilket ska man ha då...kan man sen om man ska köra wifi spela mot ett oflashat ds?
Well, I've wrestled with reality for 35 years, Doctor, and I'm happy to state I finally won out over it.

2006-03-07 14:13
nånsom vet hur man gör så f-secures brandvägg släpper igenom ds:en så man ka nlira mt folk på nätet? vi har inte lyckats fixa prylen för man ska välja portar o grejer o jag är inget geni direkt...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare

2006-03-07 15:01
Ingen aning, jag har bara använt flashkort till nintendo sp, och då laddade man över spel (nerhämtade ) från nätet och förde över till kortet, så hade man ett par spel på kortet, praktiskt!

dock så fick jag hjälp av kusinen med detta, och ds har jag aldrig ens hållt i så jag kan tyvärr inte hjälpa dig.
fair enough..

2006-03-07 15:46
hur gör man om man vill spela över internätet då? ede trådlöst det med då?

2006-03-07 17:25
du får köpa en wifipryl.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-07 17:47
en dyr ful grej som man skasätta fast i gba porten?

2006-03-07 18:18
jupp. wifiMax heter en variant.

2006-03-07 19:40
nej i usb den har inbyggd wifi i ds.

2006-03-07 20:09
Man kan köra med vilket GBA flashkort som helst, poängen är bara att man måste ha något *me (flashme, wifime, passme etc) för att få DSet att köra DS kod från GBA porten. Själv använder jag FlashMe(man flashar DSn) till mitt SuperCard och det funkar hur bra som helst, men jag behövde använda PassMe(en pryl man sätter i DS porten) för att kunna flasha den först.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."

2006-03-07 21:37
gorrit said it

2006-03-08 11:52
ja B-Lund, det där ser bra ut, billigt också.

Jag sålde nyligen min ds med supercard och passme, saknar den lite, sjukt smidigt att bara föra över spelen och lira, speciellt online lir.