I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2006-02-19 20:41

PS2 / Networking~

Vill komma ut på nätet men det var svårare än jag trodde. Jag har fört det första en ny PS2a. Då jag märkte att det inte bara var att plugga i nätverkssladden o vara up´n´running hittade jag snart Central Station samt playstation.com registreringen. Det talades dock om att man skulle ha fått med nån kod i formatet xxxxxxx-xxxxxxx för att registrera sig på Central Station (de som tydligen typ har monopol på gejmarkopplandet). Varken ngn sådan kod eller ngn "Network Access Disc" fick jag med min PS2, så jag mejlade PS2 Support. De gav mig då en tillfällig kod som jag kunde använda. Nu har jag registrerat mig på www.yourgamingname.com/ genom den. Så till frågan..

Jag kommer tydligen att få vänta ~30 dagar på Network Access Discen och tycker det känns som en väldans lång tid. Nu när jag har den där koden, skulle jag inte kunna gå till nån polare alternativt lokala spelbutiken o fråga om jag får låna en Net-disc så den kan spara DHCP/TCPIP-inställningar och sedan köra direkt? Det är inte nån sorts "kontrollchecksum" som är olika från varje Network Access Disc så att jag måste använda just den exklusiva som kommer med posten till mig med min kod? Hoppas nån förstod frågan o kan hjälpa..


Regards,
G.