I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-02-19 18:29

Thief Gold

Jag vill installera Thief Gold men när jag startar setup:en så kommer
"This product cannot be installed on Windows NT due to a Microsoft DirectX ™ Limitation."
Upp... Någon som vet varför??

DuJa

2006-02-19 18:55
Kom igen... jag vill kunna installera spelet... och det borde ju fungera!
DuJa

2006-02-19 19:35
Fan svara någon då!!
DuJa

2006-02-19 19:48
Prova uppdatera DirectX du kanske har en jäättee tidig version
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-19 19:57
Nej det ´har jag inte! Jag har 9.0 installerade den nyss...
Men jag testade installera demot nu för att se om det fungerade men samma felmedelande kom upp i alla fall...
Och jag fattar inte, jag har inte NT, jag har Xp och 2000!
DuJa

2006-02-19 20:02
Kan det vara så att spelet inte går att starta med ett så sent DirectX?
Spelet kräver enligt internet uppgifter:
P200, 32MB, Win95/98, DirectX
DuJa

2006-02-19 20:14
I had been trying to get Thief working for a long time in XP. I could get it running, but it would lock up intermittently. Very frustrating. I tried all variations of video/sound acceleration settings, still to no avail. Then up on the Through the Looking Glass Forums, I finally discovered the solution. Dark Engine games don't work in multi-processor/hyperthreading environments! And hyperthreading (making your single processor appear to be two processors) is turned on by default in XP.

In the end, you only need to do two things to get Thief working in XP:
Start -> Run, and execute: d:\setup.exe -lgntforce to install Thief (that's a lower case 'L', by the way. Thief thinks you're trying to install the game in NT, which has insufficient DirectX support, so you have to force it to install)

You need to turn off hyperthreading for Thief. See section above on: Turning off hyperthreading.

från www.quandaryland.com
You want lobster
I'm thinking Burger King

2006-02-23 13:16
Thanks a lot!! I will try.
DuJa

2006-02-23 13:35
LOL