EVE online
Någon som spelar / spelat detta? Vill ha ett MMORPG där folk faktiskt rollspelar och inte springer runt och samlar unika föremål... Jag har provat World of Warcraft och Guildwars och ingen var det jag sökte. Har hört mycket gott om EVE så... är det så att det är lite mer "moget" spel i EVE eller? Tacksam för svar.
4star - Cut the fuck up...
Japp har spelat det (väldigt lite dock)
Vill du ha rollspel vet jag inte om det är detta du söker, eve kan snarare liknas med att arbeta/driva globala handelsföretag.
Jag såg ingen rp så länge jag spelade faktsikt. Alla lirar på samma server så det finns stor mix att spelare.
Inlärningskurvan är mer eller mindre extrem bör tilläggas.
testa trial?
hmm dess trasiga länkar.. https://secure.eve-online.com/ft/?aid=10 0972&nogreet=1 testa att kopiera in den adressen, verkar ha något maskningsskydd.
tack valero . Skall nog testa det en månad i alla fall. Har precis laddat ned klienten. Någon annan som har inside-info?
Har spelat EVE:online i en månad ungefär jag är dock inte så mycket för att RP:a men det finns dock corps som hängiver sig helt och hållet till att rp:a. Dock så undrar jag om det finns någon som spelar EVE här som fortfarande är i T1 frig:en och vill teama ihop så att man kan klara av att vara i low sec 0.4-0.1 för just nu går det bara inte. Brukar spela mellan 16-19 och 21-23 tiden som oftast plus lite mer på helger ibland. Skicka ett meddelande här på whoa. För övrigt så kan jag rekommendera EVE dock så tar det ett tag innan man får något att säga till om i PVP iaf.
Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com
Emo P22 Ok. Låter bra. PvP är jag inte intresserad av så det gör inget om det tar tid att få en bra karaktär. Jag är bara ute efter den sociala biten av spelet. Tack för infon! Mer...? Någon...?
dj4star då kommer det nog att gå bra om du vill ha den sociala biten det finns rätt många corps man kan gå med i för alla olika sorters spelande finns corps som bara håller på med väldigt specifika saker.
Ok... skall kolla up det när jag börjar lira.
Någon som har bra newbie tips? Kommer nog fokusera på utforskning och handel...
dj4star Utforskning? jaha okej. ja du ska ju alltid börja med att lära dig learning skillsen om du ska stanna ett tag. Om du ska satsa på handel så försök skaffa ett Industrial ship så fort som möjligt du kan rymma ganska mycket i dem och så handlar i stora volymer köper billigt och säljer lite dyrare. Sen rekommenderar jag att du så fort som möjligt går med i en corp som kan hjälpa dig i det du vill satsa på. Gå in recruitment chat kanalen alltså.
Tackar Emo! Har precis installerat och betalt för en månad. Skall sitta i kväll och skapa en karaktär samt spela igenom tutorial. Tack för tipsen!
Spelat ett par timmar nu... j**ligt mycket information. Snacka om hög inlärningskurva. Men det verkar soft... som Frontier (Elite II) på Amigan fast med levande spelare och i snyggare förpackning. Måste sova nu och jobba imorgon. Lirar mer imorgon.
dj4star P28: hur länge har du kört WoW och vilken lvl kom du till? och btw, säker på att du spelade på en RP-server?
sotarpojken : Jag spelade på Earthen Ring (ja...RP) och blev en Tauren Hunter lvl 38 eller nåt sånt. Alldeles för mycket oseriösa spelare. Fanns ett par som rollspelade hårt men de var för få för att spelet skulle bli kul.
liigolise P18 : Tack. Skickar säkert ett mail in-game. Deanie Fourstar är min karaktär. Måste säga att spelat verkar invecklat men som tur är finns många svenskar att fråga om hjälp. Själv håller jag på och minar asteroider nu för att tjäna ihop till ett lite bättre skepp (innan någon bestämmer sig för att skjuta ned mig).
Tack som fan liigolise P18 ! Skall kolla in dina länkar. ...om just rollspelar corps om du är intreserad att börja spela Eve efter din trail, eftersom de flesta bara tar in seriösa/betalande... Jag är en kreditkortsbärande och betalande kund så det är lugnt! Vilket skepp är det du siktar på? Kommer inte riktigt ihåg. Ett billigt, mest för att få ett bättre skepp. Hittade en fregatt (tror jag) som hette Burst om jag inte minns fel. Tänkte försöka lära mig spelets grunder lite innan jag vågar mig på att rollspela. Tack igen för all info!
liigolise P18 : Tackar men jag har redan köpt en Burst nu. Spara dina ISK jag har snart råd med bättre... Måste säga att det är ett riktigt invecklat och djupt spel med många små saker att lära sig. Måste också däcka nu.
Ditt minmatar avskum kom tillbask till Vitoc:en, kör ju med amarr här men jag rp:ar inte så mycket mer än ett "yarr!" i local:en är i ett ganska nytt corp som just har fått i gång en combat division och en mining divisions vi ska börja försöka göra lite mining ops i 0.0 med combat division för säkerheten osv. Men som sagt fortfarande håller man på med de jäkla learning skills:en Har kört till lvl 3 i Logic och ska nu börja med lvl 3 i eidetic memory sen är det nog perception som ska upp till lvl 5 (ugh) och sen avancerad skill på det sen willpower och sen charisma.
Emo : Låter bra. Som sagt, jag har inte kommit in i spelet såpass mycket ännu. Håller dock också på med learning skills (Iron Will, Learning, Instant Recall håller på och tränas). Håller på och minar i newbie-systemet. Kör skytteltrafik mellan olika Deadspace Training Complexes och hemmabasen. Skall väl fortsätta köra storylinen ikväll. Vad heter du ingame?
Ingame heter min karaktär Kano Sekor (fråga inte varför) =) men just nu för tillfället är jag mycket i Lonetrek regionen har hittat bra trade routes på tobak och sopor där kan dra in uppåt 2 miljoner isk/timmen. Men med en burst borde du kunna klara av vanliga 1/10 deadspace complex faktiskt jag har klarat av 3/10 complex med min punisher så det ska ju gå. Sen så är Riftern ett riktigt bra piratskepp jag har blivit ransomad av en sån faktiskt fick faktiskt ett obligatoriskt Yarr! efteråt. =)
Alltså är det bara jag som har fetingproblem att betala med e-kort på deras sida? Dom kan inte validera det.. Chansar på att det har något att göra med deras jäkla idiotiska åäö-regler?
Tankade klienten häromdan och startade ett trialkonto, och ungefär halvvägs in i trialen när man kommer till första skjutstället där man ska skjuta saker så går proppen (micro, diskmaskin och tvättmaskin var på samtidigt) och sen dess har jag inte orkat logga in. Tog fan över en och en halv timma att komma halvvägs, och det är fortfarande halva kvar.
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"
liigolise P18 Alltså dom är inte särskildt smarta, som ser till att det fungerar.. Hänger på namnet antar jag? Att namnet måste vara utan åäö för att få dom att kunna validera kreditkortet? Får väl höra med någon polare utan åäö i namnet o testa igen :P lirat i 2dagar och fastnat helt.. bra kul och grymt bra tutorial o köra igenom för att komma in i spelet. :)
gick iaf inte att ersätta åäö med a/o..
De har tydligen gjort en större ändring på tutorialen för den tog ungefär 1-2 timmar för mig också den är ganska omfattande sen så får man ju 10 st "tutorial"-uppdrag eller typ uppdrag av ens första agent. Sen får man ett storyline uppdrag sen får man en ny agent.
har presic börjat spela de här..nån som kan hjälpa mig lite??. fattar inte så mycket:P.
hejja
Vafan jag vill ladda ner Trail version.. Var hittar jag det? Prova länken ovanför men det funka inte.
Det heter väl trial och inte trail Sen btw är det någon som är med i någon svensk corp funderar på att byta och nu har man ju ändå runt 8 mill sp.
Fan vad jag blev sugen på att testa spelet efter att jag läste om 180 000 dollar "scammen".
installerar nu, heter rikat, bara ta kontakt med mig! om det nu går hah
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan
nae usch. de va inget för mig.
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan