I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Condemned: Criminal Origins

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2006-02-05 03:13

Condemned: Criminal Origins

Ingen med xbox360 har väl missat detta ruskigt bra spel, som till och med lyckas få Doom 3 att framstå som ett knypplingsprogram från utbildningsradion. Att lira Condemned tar verkligen fram den 12-åriga flickan inom mig, det är rackarns läbbigt vissa stunder. Lite kul även att "Crime Scene Investigation"-hysterin har börjat sprida sig till tv-spelsvärlden.

"Get up, boy. I bet you can squeal. I bet you can squeal like a pig."

2006-02-05 10:53
klockrent spel, men ja spelade fan sönder de, efter 32 timmar va de inte sådär jätte kul längre, bara för man skulle samla alla achievments...
see the hitman a come..

2006-02-05 15:37
värre än silent hill? (som jag tycker e så jävla otäckt.)

2006-02-06 09:32
HenkO P25
Condemned landar väl snäppet bakom Silent Hill 2 på läbbighetsskalan, men den vansinnigt schyssta grafiken plus den extrema brutaliteten gör fasen condemned till ett mer underhållande/svettigare skräckspel. I condemned har de även lyckats få till en jävligt bra närvarokänsla i fighterna, vilket ökar pulsen en aning och spelet riskerar inte att bli segt i samma utsträckning som Silent Hill. Men Silent Hill 2 är nog fortfarande läbbigaste spelet up to date.
Poet

2006-02-06 16:29
But then again så är Condemned ett FPS
At the gates of Eternity...

2006-02-07 22:21
jag kör högst 1 timmes intervaller mer klarar jag inte av, så spelet har hållt ett par veckor nu.
i'm always telling the truth even when i'm lying.

2006-02-08 15:48
Tänker fortfarande på scenen med läraren i skåpet när jag sover. Usch och fyfan...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-17 19:53
jag har ändrat uppfattning, Condemed är jävligt mycket läskigare än Silent Hill 2... har precis tagit en paus för att samla ihop mina nerver.

Som någon nämnde, "liket" i skåpet, huvaligen. Där höjde spelutvecklarna verkligen ribban för hur ett effektivt skräckspel ska vara...

2006-04-17 21:09
Otroligt bra spel. Pallar knappt lira det ensam.

2006-04-17 21:10
släpps till PC imorrn, sov inte på de
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.

2006-04-17 22:29
Jääääääävlar va rädd jag blev att bara spela det på dator.. inte så jätte stor skärm jämnfört med en tv. :S
*snaark*

2006-04-18 22:42
Dude, jag blev skiiiiit rädd bara i början. riktigt hobo enviroment. Fast jag gillar att spöa lite hobos, men dom är läskiga :S
*snaark*