True Crime: NYC - Officiell tråd ** spoilers **
Ok. Nu ligger det och väntar på bordet. Så fort lillen sover och pizzasnubben ringer på dörren skall det spelas... Tänkte att vi som kör spelet kan diskutera spelet här. Historien, själva spelandet, roliga saker vi gjort / sett / hört i spelet etc.. Så.
4star - Cut the fuck up...
Är det bra?
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Det var faktiskt helt ok, förutom bilkörningen! Bilarna var lite slöa och kontrollerna var lite ologiska... Men det blir säkert bättre när man kommer in i det på allvar. Bra röstskådespelare!
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!
Lätt värt att köpa, tycker jag... Mäktig känsla att skjuta varningskott och skrika "Freeze! New York Police! "... Glida runt uppe i Harlem. Köpa lite kläder. Äta en burgare osv... Har inte börjat köra storyn än (förutom introt). Spelat non-stop i 3 timmar...
NaStY P13 : Inte vad jag vet. Dock är det bekräftat till PC.
Upp nu! Är väl inte bara jag som spelar spelet? Någon som hittat roliga saker? Coola platser? Etc etc... Hur långt har ni kommit? Själv har jag inte börjat storyn ännu... Städat upp i fyra stadsdelar har jag dock och shoppat kläder och frisyrer. Alla TC:NYC fans, dela nu med er av era erfarenheter. Bra som dåliga.
Grymt soundtrack är det i alla fall.
jagvillocksåhaenblog.com
Midas P23 : Visst är det. Mycket bra. FuelDOg P21 : Vet ej. Förmodligen under första kvartalet 2006.
FuelDOg P21 : Kan garantera att det är dubbelt så bra som ettan trots alla amå buggar och så...
Det fick 4.3 på gamespot. Så jag klarar mig nog.
Det fick 4.3 på gamespot Jag vet... men läs user reviews på Gamespot istället. Läs i forumen och se vad folk tycker om den recensionen. Det har fått hyffsat betyg på andra stora sajter (t ex IGN). Alltså Greg Mueller som recenserat på Gamespot överdriver om buggar och verkar vara en inkompetent recensent. Ärligt talat borde spelet hamna mellan 6.5 och 7.5. Det är ett ok spel, varken jättebra eller jättedåligt.
dj4star : du har nog rätt. Det är inget jag skulle lägga pengar på hursomhelst däremot. Då klarar jag mig med GTA : SA, liksom. :P
Omen22 : Förstår det. Och visst klarar man sig långt med GTA. Alla andra som har spelet då? Fan, känns som om jag är den enda på whoa som tycker det är ett soft spel... är det så illa?
dj4star alltså tyvär så är du nog rätt ensam. jag hat testat spelet lite snabbt och tyckte precis som du säger att det är just ok. Varför skulle man vilja lägga cash på ett spel som bara är ok? varför skulle man ens vilja tanka det? jag spelar bra spel, det är inte svårare än så. Undantaget hade väl varit om någon gjorde ett spel om mig, då hade jag spelat det även om snittbetyget på gamerankings låg på 1.3%
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
är det realistisk new yorkmiljö eller ? Kan man spela det med nöje även om man inte spelat dom andra spelen i serien ?
SKU - SKU - SKULASON!
det verkar rätt dåligt, fett synd tycker jag som trodde att det skulle bli nice =/
du är kär i mig.
galet bra musik på spelet o grym new york miljö har inte spelat så mkt men hittills är de grymt..
Puzzle Productions / puzzleprod.com soundcloud.com/iloice
fan får nog bli till att tjacka det asså.
SKU - SKU - SKULASON!
alltså tyvär så är du nog rätt ensam Fan. Visste väl det. Spelet kunde varit sååååååå mycket bättre. Men det är ändå ok. Jag gillar det.
alltså det mest störande med True Crime är ändå att snubben inte kan springa snabbt... omöjligt att fånga alla snubbar som springer ifrån en när de springer exakt lika snabbt... o att hoppa in i en bil är bara löjligt då de tar typ femtio minuter innan animationen är klar och man kan köra iväg segt spel med andra ord
amen synthare då, fyra bögar och en dator est. 1986
welcome to new york city med camron, jayz och juelz santana
psyjunta : alltså det mest störande med True Crime är ändå att snubben inte kan springa snabbt... omöjligt att fånga alla snubbar som springer ifrån en när de springer exakt lika snabbt... Springa ikapp? Du har ju en pistol... he he...
np :P
dj4star P28 mmm... men när man flippar ut och sen blir tagen av koppsen så måste man fånga jävlarna med good cop-metoder...
haha mm sjukt störigt att man inte kan springa snabbt asså.
SKU - SKU - SKULASON!
psyjunta : Skjut dom i benet eller armen... det ger Good Cop poäng.
äh fan... du låter så jävla säker på att det är bra... ska fan ta o ge det en till chans
psyjunta : Äh, så bra är det inte men det är helt godkänt enligt mig. Känns som att Activision tvingade Luxoflux att skicka en inte helt klar produkt (med tanke på alla små buggar). Allt för att få ut spelet innan jul. Vilket känns ruttet med tanke på vilken potential spelet har. Men, men... jag diggar det. Känns jävligt grymt att åka runt i spelet med hjälp av en turistkarta som jag själv använde sist jag var i New York. Ge spelet en chans och skjut skurkarna i benet (förutom människosmugglarna! De får en kula i huvudet!) 10-4
dö trådjävel men snälla djstar nu får du lugna ner dig :P att inte folk gav upp efter första spelet =( jag ägde som sagt 1:an och lirade lite och det var minst sagt en gayig upplevelse för att inte säga skitkasst spel, gav det en ny chans nu och lånade polarens spel som han inte hade hunnit sålt än och gled runt lite och kände mig lite ghetto. ända tills jag fick lusten att bränna upp och flyga lite med hjälp av en läktare. tar sats bränner på som satan glider upp över läktaren och spelet HAKAR SIG WTF =S skitspel och sen att 2:an är lika buggigt är bara sorgligt
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Är det bättre än det första? För den var ingen höjdare direkt...
men snälla djstar nu får du lugna ner dig Men snälla doggson jag är ju hur lugn som helst. Svarar på frågor och undrar om någon gillar spelet. Om du INTE gillar spelet så gå INTE in i denna tråd. Väldigt enkelt. lgk : Det är mycket, mycket bättre än första på alla plan trots buggar...
Gaaah! Fan, har spelat hela jävla dagen och blivit befodrad till rank 1 med allt vad det innebär! Vad händer? Skiten låser sig... Iofs blir man befodrad sjukt fort, men jag hade lärt mig massvis med coola moves, hade sjukt mycket vapen och hade ett par ruggigt tunga bilar som bara försvann! Ett tips dock: Köp ett vapen som inte har ihjäl motståndarna, typ beanbagshotgun eller tranquilizerrifle! Satans effektivt och karriärspoängen bara flödar in!
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!
Batrat_XL P19 : Fan vad segt... Det värsta är att utvecklarna visste om att spelet hänger sig. Varför annars skriva som gamehint att man bör spara ofta... Hur långt har du kommit i storyn?
Jag började nyss att köra mitt andra fall... tog först presidents club (vilket var sjukt jobbigt på sina ställen) och nu kör jag the pelermo mob. Men jag gillar faktiskt spelet mer och mer nu... Så länge jag slipper zombies och drakar så är det ett jävligt skönt lir! Känns mer street nu...
Håller med dig Batrat_XL . Mer street och storyn är mycket bättre än sin föregångare och många liknande spel. Själv kör jag Magdalena Cartel nu och är väl på 3-4:e uppdraget... Glider mest runt.
Testade skiten idag... dom som lägger ner 450 spänn eller vad det nu kostar på det här skitspelet behöver ju kolla upp om dom verkligen är riktigt friska.
Nu e jag klar med storyn... tänker inte avslöja slutet men jag kan säga såhär: Ett riktigt hollywoodslut!
Tänkte plöja på idag och hoppas att jag klarar storyn så jag kan spela om som bad cop (verkar roligare)...
Bad cop e jobbigt... så fort man dödas av snuten så får man lira i polisuniform tills man har gripit nåra bovar...
Så fett kluven kring det här spelet, alla säger att det är bra, men det har inte fått en enda bra recension typ. Fast det kostar bara 329 spänn på Webhallen, så jag köper det nog :D
At the gates of Eternity...
Förresten, finns Redman banorna med eller är det bara den amerikanska versionen? Såg något i The Source om det.
Redman e med i nån videosnutt... när man har klarat spelet finns ett bonusmission med honom. Som är jädrigt kul!
Batrat : Nu är det bestämt!!! Jag ska ha det här spelet!
Har du köpt det?
dj4star : Nope, ska ut imorgon på stan och checka om jag hittar det billigt, om inte jag hittar det där så blir det webhallen..
Aight so...
Jag vet inte... jag fick det idag, har spelat. Buggarna och grafiken är inte den bästa precis. Och... ja du... Jag ska köra lite mer ikväll. 329 spänn tycker jag inte det var värt. Borde ha väntat och köpt det på rea.
Blunt : Why hehe? Och spelet suger balle! Synd för historien är bra liksom, hela upplägget är soft. Men grafiken, buggarna och kontrollen förstör skiten totalt!
Blunt : Hehe men Futurama lär ju suga hårt, jag vill bara ha det för att just ha det. Älskar den serien liksom hehe. Sen både Zelda och Metroid ska jag faktiskt ge en chans. Men spel som Pikmin och I don't know what känns bara inte lockande. EB Games köper in spel begagnat right? Hört något sånt att om man tar in två spel får man köpa ett nytt för 299:- eller så, är jag helt ute cyklar eller stämmer det?
Blunt : Soft! Ska förbi idag i så fall, får se vad det blir för spel :)