I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

hjälp med mitt nintendo 8bit!

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2005-11-01 22:08

hjälp med mitt nintendo 8bit!

hejsan

jag behöver hjälp med att få igång mitt gamla nintendo.

är 8bitars kompatibelt med nya TVapparater eller måste jag ha en gammal? kanske för att ställa in kanal osv. manuellt? finsn det i annat fall något knep för att få igång spelet på min nya TV?

när jag försöker slå på spelet så blinkar det bara. okej, det gjorde det ju när man var liten också. när jag trots allt får det att lysa med fast ljus så får jag bara en grå ruta på TVn. vad beror detta på?

all hjälp av intresse.

/jackie onassis

För övrigt anser jag att graffitiforumet på whoa bör förstöras.

2005-11-01 22:09
då måste trycka ner det med visst våld... tryck ner det när spelet är nästan inne men lite lite ute... sen måpste du ställa in kanalen manuellt på tvn
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Redaktionen

2005-11-01 22:15
tryck inte in spelet heeelt in i konsollen, låt det vara lite motstånd, men ändå inte för mkt när du trycker ner spelet..
Blås i spelet.
Ställ in kanalerna manuellt.

Sen ska det inte vara mer till det, om du nu har alla sladdar.
namaste

2005-11-01 22:16
åderpåletwo; de va precis det jag sa? måste du upprepa... dåligt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-11-01 22:18
Du behöver köpa en ny connector. Kostar typ 80kr på tradera. Det är den som läser stiften i spelen och den går sönder på typ 90% av alla Nes till slut. Oasvett hur våldsamt det används. Som tur är byter man bara connectorn så funkar det igen sen, lätt som en plätt.
"TenFingers ser ut som den cp-jobbiga dokusåpasnubben med piercing under läppen." //maja

2005-11-01 22:18
köp nya prylar till den
ska finnas på nätet

tv bör gå bra med vilken som H

2005-11-01 22:26
Min connector har det då aldrig varit några problem med :)
Har haft det i jag vet inte hur många år... otroligt välanvänt men även välvårdat.
Behandla era Nintendo med kärlek!
Look with your own eyes - See with your own mind

2005-11-01 23:48
blås, blås, blås. brukar alltid funka för mig.
...

2005-11-02 00:53
det funkar på min tv, att ställa in kanal o skit utan att köpa nån extra grej. Men jag tror inte min tv är så ny kanske...

2005-11-02 01:02
Låt spelet sticka ut typ 2 mm; tryck alltså inte in det hela vägen. Sen trycker du ner det så det tar i lite i kanten och när det väl är nere trycker du det åt vänster. :]
Vem är du, tjänsteman?

2005-11-02 01:40
finns ett forum som heter datorspel/konsol, där hör den här tråden hemma

2005-11-02 08:47
skatbo: tack för din åsikt, jävla kukhuvud. vem bad dig uttala dig i kvinnosaksfrågan?

alltså, problemet är mest att bilden bara är en grå jävla ruta. blinket kan jag leva med, man får pilla lite helt enkelt till det funkar.

ni som har koll på connectorn: kan det vara problemet med den gråa jävla rutan?

tack för svaren
För övrigt anser jag att graffitiforumet på whoa bör förstöras.