I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Köpa bärbar spelkonsol? vilken?

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

   

2005-10-22 02:20

Köpa bärbar spelkonsol? vilken?

Är osäker på om jag ska köpa en psp eller en n-ds.
Jag vet att båda kan köra filmer och bilder och musik . Men eftersom jag studerar vill jag också kunna läsa e-böcker eller liknande (adobeacrobat/txt filer) och kanske till och med skriva anteckningar i den. Med tanke på det låga priset tänkte jag att det skulle fungera som substitut för handdator. (tänker främst på DS)

Det framgår dock väldigt otydligt i informationen som finns i internet (per google sökning) vilka finesser som är tillgängliga till dessa två konsoler så jag ställer frågan till er som vet:

1
Är det möjligt att läsa e-böcker/skriva anteckningar på respektive leksak?

samt:

Vilka fler finurliga (för en student intressanta) program/finesser kan man fixa med respektive konsol?
(om det kanske finns nått prog. motsvarande "documents to go" för att kolla på excell, acrobat eller word dokument)
Eller är det bara att skita i det o köpa en PDA?

3.
Kan man liksom på gizmondo ladda hem en massa "gratis" spel och emulatorer till konsolerna för att köra exempelvis metal sluggs och gamla nintendo/sega spel och sånt?

/tack

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.