I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

hjälp med "uppdatering" av chippad xbox?

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2005-09-26 08:10

hjälp med "uppdatering" av chippad xbox?

hej! jag har en xbox som har några år på nacken.
det känns som att den kanske skulle behöva uppdateras, hur går man tillväga för det? har kollat runt lite på xbox-scene och xbox-hq och så vidare, men det verkar så jävla krångligt. vad exakt ska man uppdatera? dashboard? bios? och hur går man tillväga?

vad jag har nu, eller snarare vad som står att jag har när jag startar xboxen:

Dashboard: +3921
Kernel: 1.00.5101.01
BIOS: EvoX M7

vad jag har för chip vetefan dock, men den är inte softmoddad och har en switch. kan man se vad det är för chip utan att öppna boxen?

vore tacksam om någon som kan mycket om sådant här ville hjälpa mig, för vad jag förstått finns det stor risk för fuckups. :)

mvh

2005-09-26 10:11
Vad är det man ska uppdatera egentligen, och varför? bättre prestanda? fler spel som fungerar?

finns det någon poäng med att uppdatera dashboarden, eller är det bara bioset som har någon effekt på vilka spel som går igång och så vidare?

2005-09-26 10:32
du behöver nog inte updatera, men om du ska det så e det biosen och då måste man öpna xboxen å ha en sladd ,har jag för mig
Du kan sluta läsa nu, allt viktigt är sagt.

2005-09-26 10:35
man kan juh åxå updatera dashboarden men de e hyfsat onödigt om man bara ska spela och tita på film ect.

2005-09-26 10:40
tummvantar - men vadå. man måste väl kunna uppdatera via ftp från datorn alternativt bränna en cd-rw och uppdatera bioset från den?

jag kanske inte alls behöver uppdatera? hade just problem med ett att starta ett spel bara, men det kanske inte har med det att göra.

en fråga till: är det någon som helst prestanda- eller typ modernitets-skillnad mellan de olika xbox-versionerna? 1,0 - 1,6?

2005-09-26 11:41

a det där med via en cd vet jag faktist inte, men ftp har jag svårt at tro för där kommer man bara åt hårdisken. och skilnaden mellan versionerna så vitt jag vet är att dom nyare har 10 gb och dom gamla har 8 gb och att de e nått med säkerheten, typ att den inte klarar vissa chipp eller nått sånt
vad blir det för fel när du ska starta spelet?

2005-09-26 12:15
det är ett jävligt udda fel, och ingen annan som jag hittat på typ nforce och liknande har samma problem.

Far Cry Instincts bootar som det ska, men när man kör storymode så efter att första filmen är klar så kan man inte röra sig. kompassen snurrar som att man rörde sig, men kameran är helt still. bilden är inte frusen, för att saker rör sig, fiskar, vatten, med mera, men det går inte att röra sig.

samma fel i map editorn. att göra kartor funkar som det ska, men när man trycker back för att prova sin bana så kan man inte röra sig.

udda fel, eftersom det startar och menyer och sådant funkar klockrent.

2005-09-26 14:33
funkade för mig testa föra över det igen

2005-09-26 14:35
ptjo, får väl testa att "köpa" det igen. hehe.

2005-09-26 14:47
BMAN - haha, det är jag. :) I remain alone!

2005-09-26 14:48
för övrigt verkar det vara många som hade problem med ljudet, men det hade inte jag.

2005-09-26 14:51
ingen aning. testat att byta runt lite mellan PAL och NTSC?

2005-09-26 17:28
jag tycker att vi kommer överens om att det är en jävla pissrelease, och "köper" spelet när det finns en vettig variant "i butiken". :)