I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-08-11 12:49

Silent hill filmen

kan tyckas konstigt att en sådan rubrik hamnar här men eftersom det anknyter till tv-spel tycker jag att det hör hemma.

någon som har uppmärksammat detta? jag tror på riktigt att det här kan bli den första tv-spels film som kan bli något att hänga i den berömda julgranen.
varken uwe boll eller paul ws andersson har haft ett finger med i spelet (ursäkta ordvitsen höhö...uä..) o killen som skriver manus har bland annat jobbat med quentin tarantino och regissören har jobbat med filmer som vargarnas pakt o crying freeman. sen är det ju ett gäng bra skådisar med oxå.

fast det grymmaste är ändå att alla våran husgud akira yamaoka ansvarar för det audiovisuella! yaowsa!

men man vet ju aldrig det går säkert att fucka upp det ordentligt även den här gången för oroväckande nog så verkar inte storyn alls vara lika subtil eller psykologisk som spelens handling.

vad tror ni? langa kommentarer för böveln!

www.imdb.com

Shop smart. Shop S-mart

2005-08-11 13:24
Man kan ju fråga sig varför det handlar om en mamma, när iaf de första spelen handlade om en kille....Undrar vilken roll Sean Bean ska ha då isf...ser fram emot filmen anyway...

2005-08-11 16:10
soft :) undrar hur det går meed doom och far cry filmen :P
Forumsignatur:

2005-08-11 22:56
Asså jäklans!

Jag trodde det inte var säkert att filmen skulle göras. men det här ser ju lovande ut!
Gillar Sean Bean skarpt. och älskar silent hill...tänk er...silent hill blir äntligen på "riktigt"!

Känns skönt att så många mer än spelnördar får se lilla staden SH.

2005-08-15 06:44
hoppas den blir bra. pallar inte me att alla tv-spels filmer suger och inte alls lever upp till spelen.

bluesky F1
doom filmen är klar. finns en trailer någonstans, kommer inte ihåg var.
eeee va

2005-08-26 01:19
kommer nog knäcka resident evil filmerna fett iaf
Slickad av /

2005-08-26 17:21
Rose cannot accept the knowledge that her daughter Sharon is dying of a fatal disease. Over the protests of her husband, she flees with her child, intending to take the girl to a faith healer. On the way, she ends up driving through a portal in reality, which takes her to the eerie and deserted town of Silent Hill. Sharon disappears in Silent Hill, and Rose follows what she thinks is her daughter's silhouette all over town. It's soon clear the town is not like any place she's ever been. It's inhabited by a variety of creatures and a living darkness that descends and literally transforms everything it touches. The human inhabitants - the ones who are left - are trapped and fighting a losing battle against the Darkness. Joined by a cop named Cybil, who has been sent to bring her and Sharon back, Rose searches for her little girl while learning the history of Silent Hill and that Sharon is just a pawn in a larger game. To save her daughter, Rose makes a deal with a demon in the form of a little girl.....

Summary written by horror-movies.ca
Dont drink and drive, take LSD and teleport!
Poet

2005-08-27 16:40
Detta är väl mer eller mindre ett fenomen tycker jag. Att tv-spel lyckats bli så äckligt läskiga när Hollywood åt andra sidan suger hårt så fort de ska lansera en ny "skräckfilm"! Personligen är jag inte särskilt lättskrämd, och tycker att den enda bra skräckfilmen som finns är Blair Witch Project . Men däremot lyckats Resident Evil och Silent Hill alltid få mig att mer eller mindre pissa på mig.

Så vad är det som gör en film/spel läskigt? Jo stämningen och den suveräna bakgrundshistorien. Att man inte vet vad som orsakar det hela, att man inte vad som är ute i skogen, att man inte vet någonting förutom att man måste överleva, det ska beröra en på ett panikartat sätt. Så om de lyckas fånga den känslan, precis som i SH spelen, där man sitter på helspänn hela tiden, och vet att något ska hända, men man vet inte vad och när, ja då låter det ju lovande. Resident Evil filmerna sög ju, då de valde att göra den till pure action istället för skräck, så jag hoppas verkligen på att Silent Hill blir en riktigt bra film, men jag tvivlar starkt för att vara ärlig...
At the gates of Eternity...

2005-08-27 18:18
intressant att de har med christabella och alessa.

ska filmen utspela sig innan SH 1?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-08-29 00:06
color P18

(Doom Movie/)http://www.imdb.com/title/tt0419706/(/url)
aaaaaaaaaah duuuuuuuuu..

2005-08-29 00:07
aaaaaaaaaah duuuuuuuuu..

2005-08-29 00:08
a men va fan aja du color gå in på www.imdb.com och sök på doom så kommer den dyka upp.
aaaaaaaaaah duuuuuuuuu..

2005-08-29 09:34
fan gåshud direkt :D den kommer nog bli rätt cool!
Forumsignatur:

2005-09-11 22:00
...eller nä, den lär inte utspela sig innan SH 1, hon som spelar christabella är ju över 50 år, såg jag just.

vad skumt.

2005-09-11 22:13
de här ska vara från film-versionen av SH

http://photobucket.com/albums/v299/theat ..