Detta är väl mer eller mindre ett fenomen tycker jag. Att tv-spel lyckats bli så äckligt läskiga när Hollywood åt andra sidan suger hårt så fort de ska lansera en ny "skräckfilm"! Personligen är jag inte särskilt lättskrämd, och tycker att den enda bra skräckfilmen som finns är Blair Witch Project . Men däremot lyckats Resident Evil och Silent Hill alltid få mig att mer eller mindre pissa på mig. Så vad är det som gör en film/spel läskigt? Jo stämningen och den suveräna bakgrundshistorien. Att man inte vet vad som orsakar det hela, att man inte vad som är ute i skogen, att man inte vet någonting förutom att man måste överleva, det ska beröra en på ett panikartat sätt. Så om de lyckas fånga den känslan, precis som i SH spelen, där man sitter på helspänn hela tiden, och vet att något ska hända, men man vet inte vad och när, ja då låter det ju lovande. Resident Evil filmerna sög ju, då de valde att göra den till pure action istället för skräck, så jag hoppas verkligen på att Silent Hill blir en riktigt bra film, men jag tvivlar starkt för att vara ärlig...
At the gates of Eternity...