I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Devil May Cry 3 VS Ninja Gaiden

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2005-07-27 13:40

Devil May Cry 3 VS Ninja Gaiden

Jag har spelat DMC3 några dagar nu och måste bara säga:
"JÄVLAR VILKET SVÅRT SPEL!" men det är inte så svårt att det blir tråkigt man måste sitta och spela om bossarna flera gånger innan man klarar dom, men man märker att man blir bättre och bättre för varje gång.

och detta är bara på normal, jag vågar knappt tänka på hur det kommer att vara på "dante must die"!

anyway jag har hört att folk säger att Ninja Gaiden till xbox skulle vara något av det svåraste som gjorts, nu undrar jag omdet verkligen kan vara svårare än DMC3? nån som har provat båda??

du tror du ä så jääääääää, men du är mer uuuuuuuääääääää

2005-07-28 02:44
Har klarat DMC3 och jag har Ninja Gaiden och tycker det är grymt men har inte orkat klara skiten eftersom det tog sån tid.. så jag tycker att Ninja Gaiden är mycket svårare och att DMC3 var relativt lätt..
◙...◙

2005-07-28 03:21
vissa bossar på DMC3 e grymt svåra, nån boss fight satt man typ en timme för att klara av. och sista bossen vill jag inte ens tänka på hur svårt det e på svåraste..
You'll Never Walk Alone

2005-07-28 12:19
Varför lånar du inte en xbox och testar helt enkelt?

Verkar som att dmc3 är mest fokuserat på bossarna då man läser det du skrev. Ninja Gaiden är apsvårt hela tiden, varenda fiende en utmaning.

2005-07-28 15:14
jag har en x-box men inte ninja gaiden men jag ska köpa det snart!

2005-07-28 23:49
Ninja gaiden är grymt.

2005-07-29 00:49
dmc 3

+PLUS - MINUS

+skön combosystem - ...inte såvärst djupt

+långt -...kortare än ninja gaiden

+bra grafik - ...finns snyggare 3rdperson action till
ps2 ( God of War t.ex )
+bra story - ...som kan vara skum om man inte
spelat 1:an/2:an

svårt -...överdrivet svårt ibland, såpass svårt
att man på vissa tänker ;
"vad fan tänkte utvecklarna på?"

Ninja Gaiden

+PLUS

+UNDERBART combosystem -...som tar ett tag att vänja sig vid

+Otrolig Grafik -...får andra spel att blekna visuellt

Story -..världens sämsta story typ :P
men det vägs upp utav allt annat

+Svårt på ett roligt sätt -...finns bara normal och uppåt,
vissa spelare skulle kunna ha
använt ett easymode

betyg : DMC3 8,5/10
: Ninja Gaiden 9.9/10

my 2 cents

ps. För de som fortfarande inte förstått det vid det här laget så äger jag båda spelen, till skillnad från vissa personer som recsencerar spel som de inte ens har spelat
" If you're gonna beat down MY friend in MY bar, there's a two drink minimum " - Moe <3

2005-07-29 00:50
eh särskrivning2k på den posten :(
" If you're gonna beat down MY friend in MY bar, there's a two drink minimum " - Moe <3

2005-07-29 02:36
Ninja Gaiden var rätt svår ibörjan, när man inte var van vid kontrollerna...det fanns typ 1-2 bossar som man fick hålla på med ett tag. Annars tycker jag att Ninja Gaiden ett av de bästa spelen jag har spelat i mitt liv =)

föresten, klarar man easy en gång och testar normal så tycker man att normal är lika svår som easy (fast det är svårage igentligen)

2005-07-29 07:32
B-I-G P18

kul att du engagerar dig men nu fråga han om Ninja Gaiden verkligen var svårare inte om en jävla recension..
◙...◙

2005-07-29 14:53
hoppsan får väl skylla på tröttheten ^^

2005-07-29 16:30
älskar när folk skriver världens mest engagerade post så bryr sig egentligen inte ens trådskaparen :D

been there, done that
du är kär i mig.

2005-08-01 12:47
för om man inte skriver minst ett inlägg om dagen så betyder ju det automatiskt att man inte bryr sig... jävla planta!