I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

psp, ds eller gizmondo

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2005-07-25 11:47

psp, ds eller gizmondo

Vilket är det man ska lägga sina pengar på?

Psp verkar ju kraftigt men ds är mer ny tänkande och gizmondo verkar ingen bry sig om.

De som talar vet ingenting de som vet är tysta.

2005-07-25 14:35
DS utan tvekan.

Vilken line-up med spel! Wi-Fi!
PSP har varken nåra intressanta lir o det verkar inte komma några heller.
PUNGEN SKA MED IN ANNARS KAN DU GLÖMMA DET!

2005-07-25 14:41
GTA: Liberty City Stories till PSP, jag säger då det ;)
Tills dess så kollar jag på filmer, lirar Tony Hawk och använder en fin SNES Emulator!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-07-25 15:08
banncream: (gissar på att du inte ens testat dem utan bara dömt dem efter screens osv)

eftersom du inte nämner namnen på dom ens så vet jag inte om jag spelat dem. Har kört Ridge Racer, Wipeout, Metal Gear Acid och Untold Legends med mera. Skrev en recension på PSP när den hade JP release.

Synd bara att PSP säljer så dåligt (ja, jag vet den har inte haft release i EU)

2005-07-25 15:34
psp
Shooo bree

2005-07-25 16:35
BMAN:

Jag gillar inte ens såna här topics men..

DS hade sålt över 5 miljoner i mitten utav Mars , jag hittade inga officiella siffror just nu.. men jag skulle tippa på en ca 8-9 milj nu. Nu har de dessutom börja sälja bundle med Electric Plankton och Mario 64 gratis vilket har ökat försäljningen med 86%.

Att PSP ligger där upp redan hade jag ingen aning om. Blanda inte ihop shippade och sålda enheter.

Palm med två skärmar? Intressant.
Om inte spel som Zelda, Metroid, FF, Secret of Mana intresserar dig så vet jag inte..

Förresten:

Alla snackar om "grafiken" PSP innebär.

Jag ser bara föråldrad teknik och spel som för MIG är ointressanta. Så just mig passar den inte, inte min kopp thé.

Jag har fan lirat spel på exakt samma vis i stort stett på min PS2 hur länge som helst (fast snyggare, bättre kontroll mm).

Dem har ju bara tagit existerande teknik och fört över det till en handhållen PS/PS2 konsol.

2005-07-25 16:48
sitter ni o lirar er bärbara hemma? när man kan spela så gott som samma spel på konsol.

det e det som hindrar mig från att köpa ds eller psp..och jag reser inte mycke..då det hade varit perfekt med en bärbar.
jag skulle isf vilja ha både ds o psp.

ds för kommande Mario kart och new Super Mario.

psp för Pro evolution soccer 5.

2005-07-25 16:55
HenkO: Samma spel på konsol? Samma spelserie eller exakt samma spel?

Jag kommer inte kunna spela dessa på GC:n iaf..

-Battles of Prince of Persia (Ubisoft)**
-Boktai (Konami)*
-Bokujou-Monogatari Online (Marvelous Interactive)****
-Castlevania: Dawn of Sorrow (Konami)*
-Deep Labyrinth (Interactive Brains)***
-Digimon World (Bandai)***
-Dragon Quest Monsters series (Square Enix/Tose Software)
-Dragon Quest Slime Morimori 2 (Square Enix/Tose Software)*
-Final Fantasy III (Square Enix)
-FullMetal Alchemist: Dual Symphony (Square Enix/Bandai)*
-Fushugino Dungeon Pokémon World: Pikachu's Adventure (ChunSoft)***
-Hanjuku Hero DS: Egg Monster Heroes (Square Enix/Neverland)**
-Legend of the River King DS (Natsume/Marvelous Interactive)****
-Lost in Blue (Konami)****
-Lunar: Dragon Song (UbiSoft/JAM)
-Magical Vacation II (Nintendo/Brownie Brown)
-Mario & Luigi 2 (Nintendo/Alpha Dream)
-Megaman Battle Network 5: Double Team DS (Capcom)
-Monster Summoner (Ertain)**
-Monster Rancher Jamboree (Tecmo)
-Naruto RPG 2: Chidori Vs Rasengan (TOMY)
-Pirate Battle (Orbital Media)**
-Pokémon Diamond Version (Nintendo/Game Freak Entertainment)
-Pokémon Pearl Version (Nintendo/Game Freak Entertainment)
-Rakugaki Oukoku series (Taito/Gakaruta Studio)
-Rune Factory (Marvelous Interactive)**
-SD Gundam G Generation DS (Bandai)**
-Seiken Densetsu series (Square Enix)*
-Spectral Force (Idea Factory/)**
-Spyro the Dragon: Shadow Legacy (VU Games)*
-Super Robot Taisen DS (Banpresto)**
-Tengai Maykou II: Manjimaru (Hudson/Red Entertainment)
-The Chronicles of Narnia: The Lion, The Witch and The Wardrobe (Disney Interactive/Griptonite Games)***
-The Legend of Zelda (Nintendo)*
-Tsubasa Chronicle (Arika)
-Yu-Gi-Oh! Nightmare Troubador (Konami)****
-Vandal Hearts (Konami)**

2005-07-25 16:56
Och det där är bara spelen i RPG genre som jag ser fram emot.

2005-07-25 17:21
BMAN: Självklart så föredrar man att spela på en stationär. Utan tvekan. Vem gör inte det? Men när inte tvn/konsolen finns tillgänglig så är det ju ett bra alternativ med en bärbar konsol.

Jag tycker att såna här topics är larviga jag med. Men jag känner mig trött på att när man rekommenderar en konsol (från Nintendo) så får man svar som t ex "du har väl säkert bara sett screenshots från konkurrenten" och liknande.

Samma sorts spel finns ju till stationär men inte exakt samma speltitlar. Jag tycker att det är lockande iaf.

DS antik? Nope, men tanke på att det är den första konsolen som använder sig utav pekskärm och två displays så kallar jag PSP antik. Vet att du syftade på det grafiska.. men sånt bryr jag mig inte om tyvärr, går hellre på spelkänsla.

2005-07-25 17:30
BMAN: Okej..
Självklart vinner PSP på det tekniska. Men på något sätt så känns det som att två skärmar/touch/wi-fi jämnar ut det hela för mig (ja det tekniska). Det skulle ju t ex inte gå att ha touchscreen på en PSP (med den grafiken osv).. Men det är dumt o tänka så.

Yep.

2005-07-25 18:31
För MIG, återigen, för mig, skall en bärbar enhet användas för kortare spelstunder pga tristess.

håller med. till exempel vid tågresor.
eller som min kusin..köpt en DS som han ska ha på toa.

Poet

2006-01-10 00:02
Kul att alla skriver till BMAN, men ändå så syns inte hans inlägg i tråden :S
At the gates of Eternity...

2006-01-10 01:13
ohe noes inte en ds vs. psp tråd igen lol

anyhow heres my 2 cent

ds kul manic funkar bra med the thing that makes u play dl games värt pengarna absolut

men om du vill ha mer andra options så sattsa på psp (i did and dont regrett it at all)

dollar for dollars så e dom lika bra imo bara en fråga om vad du vill betala för och hur mycket

och lite vad du ska anv den till

nedan = imo
fakta film kvaliten är bättre på psp

fakta ds har en större % väldigt roliga spel (även om dom e lite childish)

2006-01-10 11:38
PSP såklart:D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-10 12:40
För er som vill köpa bärbar och verkligebn vill SPELA på den så citerar jag från Penny-Arcade.com nu. Tidigare en sida som skrattat åt DS.

"It's so ridiculous to think that after all I've Goddamn spent this year, I keep coming back to a hundred and thirty dollar system to play these tiny thirty-five dollar games."

http://www.penny-arcade.com/2005/12/26
DS rules.

2006-01-10 14:04
DS e fedt
no doubt
" With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know. " - Raoul Duke

2006-01-10 14:49
ds så värt
Skivsamlare

2006-01-10 15:00
Micro är annars lätt snyggast
fair enough..

2006-01-10 18:22
psp överlägset
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"

2006-01-10 18:53
psp = stor hype

2006-01-11 09:24
BC99 P22

Tror att BMAN skriver till alla i tråden genom duude.. =)
That's just stupid.

2006-01-11 10:53
Köp min "chippade" ds och spela alla spel!Nds med "chip"