I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Någon mer än jag som spelat Normality?

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

   
Groupie

2005-07-01 01:38

Någon mer än jag som spelat Normality?

Var inne i en affär i Täby för ett tag sen som heter prylcenter och bläddrade lite bland spelen, jag hittade inget intressant, men helt plötsligt så hittade jag normality (på tyska dock), och kom ihåg hur mycket jag spelade det när jag var liten. Kommer ihåg att jag köpte det för typ 59 kr på OBS! måste ha vart nån gång runt 97-98, kollade på baksidan och trodde att grafiken skule vara lika snygg som det som visades, besvikelsen blev jävligt stor när jag kom och det visade sig att bilderna från baksida var tagna från Videos och inte från själva spelet...grafiken kunde närmast beskrivas som Doom I. Jag tänkte att jag slängt pengarna på ett skitspel men gav det ändå en chans, sen var jag helt fast. Det var helt underbart, skön humor, bra story och en rejäl dos av problemlösning. Storyn kan närmast beskrivas som hämtad ur George Orwell's 1984, man spelar som kent som vägrar att passa i mallen för vad som skall vara "normalt", vilket har bestämts av landets ledare. Men nu räcker det med förklaringar, nu undrar jag är det någon mer än jag som spelat detta spel!?, eller är jag helt ensam? och vad tyckte ni om det?....kunde inte låta bli att skriva, fick feta nostalgitrippen