I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

X-Box frågor (bla emulator o div prob)

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

   

2005-06-05 13:14

X-Box frågor (bla emulator o div prob)

Hejsan!

Jag har precis köpt en begagnad X-Box och har börjat grejja lite med den nu. Det går alldeles utmärkt att lägga över spel från datorn men jag har några problem. Bör tillägga att jag inte haft ett tv-spel sedan Nintendo 8-bit så är därför inte så värst kunnig inom detta område.

1. Jag kan inte lägga in emulatorer eller någonting annat förutom spel. För det första så har jag ingen "Apps" mapp och jag har försökt att lägga in FCE Ultra emulatorn bara i F:/Emulators (Samma disc som spelen ligger på) och även skapat F:/Apps/Emulators men inget av dom fungerar. Har kikat runt på diverse siter men utan något resultat som hjälpt mig.

2. I discen där man ska lägga in skins så går det inte att lägga in nya. Med boxen så fanns det ett förutom orginalet. Sen så lade jag in massa och det gick bra. Men sedan raderade jag dom o skulle lägga in andra o fler men nu går det inte att lägga in några skins alls. Vad är problemet?

Jag är inte säker på om jag har ett EvoX chip lr om det är dashboarden som är EvoX. Programmet för överföring mellan dator och x-box är FlashFXP.

Hoppas ni kan bistå med någon sorts hjälp och tack på förhand!
Mvh Joakim

http://www.twitter.com/michaelcrackson