I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-03-21 16:38

Ps2 chippat !

OK har precis chippat mitt ps2 med dms 4 lite ! och undrar var man kan styra toxic bios ifrån ?
och om någon kan lberätta hur det går till när jag ska bränna ner spel på skiva å spela dom på ps2.an ! tack !

Stealing From Thieves/Thieves In Da Night

2005-03-21 16:47
för det första, kö 100dvd-skivor

2005-03-21 16:47
köp*

2005-03-21 23:37
om du ska kopiera ett spel så är det bara att kopiera spelet som om det vore vilken skiva som helst.

tack gud för dvdbrännare. vad skulle jag gjort annars? KÖPT spelen? :)
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A

http://www.otechdesign.com

2005-03-21 23:39
Funderar också på och köpa ett sånt.. Chippade du de själv?
wemcrewclickclackgang!

2005-03-22 08:00
tack för hjälpen keep m comin !

afro bree www.psxcare.com

2005-03-22 10:35
Jag chippade mitt ps2 för 1.5år sedan, har tankat otroligt mkt spel och alla har dem fungerat. Här är lite tips på saker man ska göra/bör tänka på:

1. Innan du tankar spelet, läs andras kommentarer så du tankar ner ngt som fungerar, jag undvek att ladda ner en beta version av spelet "x", där man kunde gå igenom väggar o dylik.

2. När du har hittat en pålitlig fil, tanka! se till att du har gott om plats för spel är oftast (99% av fallen) nerpackade i RAR-filer, så du behöver minst det dubbla utrymmet av RAR-filen.

3. När spelet är färdigtankat, packa upp spelet (brukar vara en ISO fil) och öppna ISOfilen med deamon tools eller med alcohol 120%. Det är här du upptäcker om filen är corrupt eller inte. Om du kan browsa iso filen ska spelet fungera efter att du brännt ut det, om man inte ens kan mounta iso filen, då får man skrota o tanka en annan release.

4. Bränn spelet! välj copy cd och kör på en ganska låg hastighet, inte nödvändigt dock.

Simple as that!
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2005-03-22 10:36
OBS! om spelet är roigt, köp det! Det är du skyldig speltillverkarna!

2005-03-22 12:52
kan inte du länka till exakt vad du köpte! och skickade du lr lämnade du in det? har du fixat toxic, o kan du då köra alla (brända) spel?
"Man bör inte prata med fula människor. Dom kan få för sig att det e okej att se ut så."
http://urr.nu

2005-03-22 14:26
Jag köpte det som sagt för nästan 2 år sedan på ngt underground ställe i GBG, lite risky, men det förstod man inte då. Nu vet jag inte vad toxic är, men jag kan köra allt från psx spel till ps2 spel på dvd9 skivor. När jag fixade mitt kostade chipset 1kr och monteringen 600kr, och nej man kunde inte köpa chipset löst och börja löda hemma :P

2005-03-22 14:50
så var precis och hämtade maskineriet !
ska tydligen ladda ner toxic bios från psxcares supportforum! sen ska det kunna gå å spela alla spel !

2005-03-22 14:59
ok lycka till, skriv gärna om det fungerade eller ej :)

2005-03-22 22:25
ok nu behöver jag hjälp har suttit hela dan och försökt!

ska man se någon skillnad någonstans än innan man chippade maskinen ! att det står någonting eller nått ?
hur bootar man och hur installerar man toxic bios ?
måste man aktivera chipet ?
hur gör man ?
för just nu ser allt exakt likadant ut som det gjorde innan jag lämnade in det för chippning ! och killen i affären sa att det bara skulle vara å köra ! så jag testade å lägga in en region 4 dvd och den blev svartvit precis som innan ?

2005-03-22 23:32
glöm mina inlägg fick det å funka :D

2005-03-23 07:25
zebzebba P22

säg hur?
"Man bör inte prata med fula människor. Dom kan få för sig att det e okej att se ut så."
http://urr.nu

2005-03-23 07:32
RGB-kabel kanske?
Suck me beautiful :D

2005-03-23 08:18
jag hade problem med mitt nero bränningsprogram så jag fixade nyaste !

mountade iso filen på tekken 5
sen tog jag copy cd på nero och valde den "nya cd enheten som deamontools fixar och kopierade från den till min dvd brännare " sen var det bara å köra in skivan så funkade allt ! dom måste ha tydligen redan installerat toxicbios eftersom den spelen startar direkt ! och jag kan börja spela dom som vilka andra spel genom å bara sätt in dem i maskineriet !!

chippade mitt på psxcare tog 3 dar sen fick jag tillbaka det och det e bara å köra tydligen :D