I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-01-18 09:44

sanitarium

någon som vet om det någonsin kom ut ett andra sanitarium spel? spelat genom 1an okänt antal gånger och anser det vara bland det mest stämmningsfulla och underbara spel någonsin skapat.
kom det någonsin ut något tvåa?

2005-01-18 21:59
Nej, finns ingen tvåa. Tyvärr.

Men gillade du sanitarium så kan jag rekommendera planescape: torment om du inte har spelat det. Det är ett rollspel men bygger mest på dialog och intressanta karaktärer.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-01-19 20:31
nefan det har jag inte, tack för tipset skall kolla upp det. hm, synd att det inte kom utt någon tvåa. men vem äger rättigheterna till spelet i dagens läge då och finns det ens nått vagt hopp om en återuppväckelse av det ädla konceptet?

2005-01-19 20:48
Har för mig att spelet blev en flopp rent försäljningsmässigt, ett öde som brukar drabba många originella spel. Men man vet ju aldrig. Skulle dock inte hålla andan i väntan på en uppföljare :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-01-19 21:22
Älskar det spelet... Bra grafik, bra musik, otroigt bra handlig och kuslig stämning...

Tyvärr så spelade jag alldrig ut det.. Jag fassnade när man kommer till det där skumma placet då man blir nåt skum syclom eller nå.

En 2:a vore ju trevligt!
De Omutbara - Dödsskvadronen - whoa - 6 april - ladda sig ner

2005-01-20 23:02
jag har spelat genom spelet 3-4 gånger blir aldrig trött på det. det är så otroligt stämmningsfullt. jag upptäckte det av en ren händelse - kollade genom svingamla PC för alla Demo skivor som låg och skräpade hemma. hittade demot och började nästan gråta av lycka. det var det vackraste och mest stämningsfulla jag någonsin varit med om. Så började jag jakten på ett nästan 8 år gammalt spel. Lycka till alla som vill prova. var nära att beställa det från japan för ca600kr när jag lyckades hitta det undangömda slitna exet i en begagnade spel butik någonstans i göteborgs utkanter - för 65 kr! Gissa om jag var lycklig.

2005-01-21 03:08
Har för mig att sanitarium släpptes fritt för något år sedan. Vet en sida det finns på med jag har för mig att man inte får länka dit för moderatorerna :P

2005-01-21 20:37
hahah, grymt. om du har en sida med det andra spelet skicka gärna ett privatmess till mig med länken - planescape: torment