Counter Strike: source. Vad tycker du?
Nu måste jag få veta vad andra tycker om det här, i min mening eländigt men snygga, spelet. Jag köpte hl2 för nårra dar sen mest för att testa det nya counter-strike (fick massa pengar när jag fyllde år) o jag tycker att det är långt under mina förväntningar. Visst grafiken är jättesnygg o grejer men det är ju helt omöjligt att spela. Jag får itne upp min fps över 60 med orginalinställningarna (allt på lägsta) och med alla tillfälliga fpsdrops jag upplever är det helt omöjligt att lira seriöst. Först så vill jag klaga på lite smågrejer.. som konsolen till exempel. Bara grejer att man måste skriva in massa grejer på skumma ställen för att få fram den verkar skumt för mig.. och vad gör man om man råkar stänga ner den? OCH hur stänger man av regnet på de_aztec??? Sen till gameplayet, vilket i min mening är helt förstört. Man fnissar åt gubbarnas fula rörelser, det ser ut som om de flyter fram på marken (jag tycker tom att det är snyggare i counter-strike). Sen tycker jag att man träffar alldeles för lätt när man rör på sig.. vilket jag tycker är väldigt tråkigt och förstör counter-strike-känslan. Det ska väl tilläggas att jag lirat counter-strike alldeles för seriöst i nårra år osv. Jag skulle även vilja slå ett slag för counter-strike promod som jag hoppas kommer komma inom en snar framtid, vilket ska vara counter-strike på hl2-motorn, dvs med samma gameplay osv osv. Vad tycker du?
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
btw, om det är nån som vet nån bra guide för bättre fps i detta spel så länka gärna till den. puss.
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
Ja jag är oxå lite besviken, grafiken är riktigt najs tycker jag, men gubbarna rör sig helt skumt och fan, när man dör så tar det typ 2 sek innan gubben faller ihop... Inte alls samma känsla som med cs så jag ser framemot detdär nya cs:et som du snacka om med hl2 motor? Kan du förklara lite mer?
vadå går det inte stänga av vädret som vanligt? "cl_weather 0"
-- Mellanslagsanvändare --
Men vafan är skillnaden på spelet förutom graffiken och spelmotorn? Det är ju i princip samma inställningar, är ju så med alla spel.. Kaneida ditt freak det borde ju du veta!! fettoballe nu langar du fram filmen från lanet :P
-- Mellanslagsanvändare --
nej det går inte att stänga av regnet så.. :l kaneida: njae självklart vart det whine då.. men det var ju knappast lika mkt då förändringarna var pyttesmå jämfört med det.. regnet vill jag stänga av eftersom det är frävande o jag kan itne lira seriöst med 50 fps :j skillnaderna är enorma.. man kan springa o träffa rätt i siktet bla, man kan inte boosta (tror jag) osv osv när det gäller mitt account så behöver jag det för att lira cs-pro om det komer och det normala cs. :P
Sjukt mycket roligare än 1.6 säger jag då.
hahahahahahahahahahahahahaha! måste få skratta åt alla cs nördar! de som spelat mycket cs gillar inte cs:s, de som inte har lirat så mycket cs och har en dator som klarar cs:s bra gillar det. jag tycker det är feeeeett kul Underbart med fysik Det enda e att alla t ser ut som skalman i nacken.
I was surrounded by powerful entitys of angelic emergence
BurstMode P18: jo men precis så är det ju.. de som suger på cs tycker att cs:s är bättre eftersom det är lättare.. o vi skillade (:P) spelare blir bara lacka på er..
Tycker det är schysst. Spelade någon månad innan det släpptes och då hade jag riktigt kul. Vet alltså inte hur det är nu med alla public barn osv. Spelade gammla cs sedan första betan och sitsa 1-2 åren av gammla cs tid var katastrof.. När s.a.s blir orcher har det bara gått för jävla långt. SJälvklart finns det saker att förbättra,, tog minst ett år innan orginal cs blev riktigt bra.
"CSS SUGER det är inte CS det är någon konstig kopia :)" E det sant!? Jag trodde vekligen det var EXAKT samma spel jag hade betalat för! PlayerJoe: Jag blir tyvärr inte så impad av folk som är bättre än mig i cs... känns ganska bra att ha haft ett liv
I was surrounded by powerful entitys of angelic emergence
Jag tycker att cs:source är bra, men man köper inte hl-2 enbart för det. hl-2 spelet sig självt är oändligt många gånger bättre.
du är kär i mig.
Det är inge vidare att jämnföra att CS och HL....
BurstMode P18: ok bra att veta.. jag skiter i vad du tycker om folk som är bra på cs..
har nån antytt på att du ska bli "impad" eller ditt blockmongo?
haha "The CS Public Server Spirit" kan anas redan här :D
There are two kinds of people in this world, those who shut up... And those who should.
SkyHigh nae... ja mena mest att jag själv köpte inte hl-2 bara för cs source...
du är kär i mig.
Ok. Själv köpte jag HL2 mest för kommande mods..
atk : * Du dödar dock snabbare ju bättre du är. * Det dumaste jag någonsin hört.
håller helt med fullt ut om rekylen.. löjligt att springa runt o spraya o träffa allt.. hoppas stenhårt på cs-pro
kan någon berätta mer om cs-pro?
läs länken som noice postade.. där står allt.
snälla sluta skriva saker som det oven.. motivera åsikter föfan :P
a men lugn......CS:S är bra som fan
-------Eller!?-------
att ni äns köper den där skiten, håll er till 1.6 mkt bättre.. jag har sett source, blev erbjuden att spela men jag tacka nej tack vare det med rekylen.. source är för noobsen dom som inte kan hantera spray tekniken osv.. fyfan för detta spel
Fucks your life up crew Tjabo!
Cs:s är för sånna som gillar nya grejjer,ny friska grejjer..spelglädje.. Sen gnället om rekylen,tror ni en colt m4ai sprider sig till himlen vid en tät skur,näe? Cs:s är helt enkelt med relaterat till verklighet. ni är bara bakåtsträvare,kan jämföras med gamla pensionärer som vägrar köpa en mobiltelefon för att dom inte kan hantera nya grejjer. gorma nu hur mcyket ni vill,jag skiter fulltständigt i det..så det verkligen luktar.
...
grejen är den att vi kan hantera de nya mobiltelefonerna :P o dessutom kommer cs aldrig bli verkligt så varför ens försöka? varför inte försöka utveckla ett roligt spel?
motivera?
PlayerJoe: va nog mest menat som en jämförelse.=) Och sen vad är det med cs:s som inte e roligt?är det för att alla spelar mer på lika villkor?noobsen har en större chans?så var det i början på 1,5 också?man börjar i princip om på noll. Är det inte roligare när nya spelare får en positiv upplevelse när dom märker att dom kan få in ett par frags?=) Sen cs:s pro...såg ut och va exakt samma sak förutom att alla objekt e borttagna?då blir deju monotont?det iaf jag kände med gamla cs:s att det var trist utan lösa objekt. och sen sa också player joe att man skulle skapa ett roligt spel istället för verkligt?såvitt jag vet säljer juh verkliga spel,sånt som man kan relatera till verklighet eju fan så roligare än när ens motståndare hoppar och skuttar som en kanin undan mina ak-47 skurar?=) Jaja ni får tycka absolut vad ni vill,men jag tycker iaf cs:s har tagit spelglädjen till en högre nivå.=)
...
bra, MCKrillah
du är kär i mig.
MCKrillah P19: du kan inte ha läst artikeln utan endast kollat på bilden i titeln. cs-pro ska vara precis som 1.6 fast med hetare grafik, hl2motorn..
PlayerJoe: jo jag kan erkänna jag inte palla läsa så mycket,men om det som 1,6 med source motor,ja vad e då skillnaden...dom gamla vapnena och inga objekt? ska dom ta bort ragg-doll effekten då också?dom gör spelet helt enkelt bara sämre?
...
ja dom ska ta bort ragdoll effekten, självklart.. bara krävande och itne ett dugg givande om man vill spela spelet seriöst. Angående vapnen så har det sagts att de ska göra nya modeller och animationer till alla .. men även ha kvar de gamla.. så man får väljaö.. om man tex inte har råd att ha hetaste datorn så borde man kunna spela iaf.. det blir nya banor... och det kommer inte att ligga massa objekt överallt nej... allt för att bevara 1.6's perfekta gameplay helt enkelt.
jag slutade spela cs när 1.6 kom allt hade bara blivit så hemskt jävla kasst sen beta 6.0 så gick allt bara neråt.. men nu när jag fick min hand på hl2 så har jag börjat fastna igen i cs:s.. spelglädjen finns kvar, alla "proffsen" som håller på cpar ner chatten e borta, visst att man kan spraya men cs:s e ett roligare spel. även om det inte e lika haxxor. enligt mig som börjat spela igen efter 1 års avbrott så har valve gjort så det blivit roligare än.. detta gäller även en del av mina vänner..
----------------------
lustigt det där med 1,6 perfekta gameplay,som enbart gick ut på att campa,eller att kunna skutta som en dåre?därför man ska ta bort objekt då också eller? så att hoppandet och skuttande ska bli lättare.
...
"lustigt det där med 1,6 perfekta gameplay,som enbart gick ut på att campa,eller att kunna skutta som en dåre?" ?? har jag aldrig hört.. dessutom så ser jag inte på vilket sätt source inte skulle vara ett camperspel..?
Tycker cs:s bara gör det ännu värre med campandet. Det finns bilar och lådor och saker ÖVERALLT som folk gömmer sig bakom. Och skutta omkring som en dåre? jämför hur lätt det är att bunnyjumpa på cs:s och 1.6. På 1.6 gäller det att spela smart och koncentrera sig och sikta för att kunna döda folk. På cs:s kan man bara kuta omkring och skjuta lite hur som helst och endå döda. Behövs inga skills alls
hejhej
Jag tycket det medför mycket mer känsla med lite tunnor och skit som man kan gömma sig bakom osv. På cs:s kan man bara kuta omkring och skjuta lite hur som helst och endå döda. Behövs inga skills alls Inte en chans...
jo verkligen.. särskilt jämfört med cs.
PlayerJoe:enligt min uppfattning på anti-camping så motverkas det av att man prickar mycket enklare med vanliga vapen,och awpn väger tyngre.. sen angåeende objekten med tunnor och bilar så motverkar det skuttandet och det allt för fria rörelsen.. och slutligen menar jag att camping är när man sitter bakom ett hörn och bara väntar på finderna..jag ser inte tex om man står synligt på avstånd som lika mycket camp.. för sån typ av camping är nu mycket enklare att motverka. och sen faller vi återigen tillbaks det där med verklighet,obejkt osv osv får det att linka ett riktigt slagfält mycket mer.
...
atk jag har spelat 1.6 rätt mycket ja
Tycker det är nästintill helt värdelöst. Om jag överhuvud taget får för mig att spela CS håller jag mig till 1.6.. Man behöver ju ingen som helst teknik i CSS, bara att spraya mot huvudet oavsett avståndet..
MCKrillah P19: Jag är inte ett dugg intresserad av ett publicspel där man campar mindre.. utan av ett seriöst klanspel där man kan på ett bra sätt mäta sina färdigheter i spelet. Jag kan itne säga att jag håller med dig men ser ingen anledning att käfta med dig :P
så du tog det som att käfta?=) "mäta sina färdigheter",låter som du tar det som en manlighet?
...
nae jag bara försökte ta det som finspråk med käfta menade jag diskutera.. snacka om det, argumentera oknp?
däremot tar jag detr nog mer seriöst än andra
jo absolut, det har jag redan berättat i det första inlägget...