I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Counter Strike: source. Vad tycker du?

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

   

2005-01-04 03:46

Counter Strike: source. Vad tycker du?

Nu måste jag få veta vad andra tycker om det här, i min mening eländigt men snygga, spelet.

Jag köpte hl2 för nårra dar sen mest för att testa det nya counter-strike (fick massa pengar när jag fyllde år) o jag tycker att det är långt under mina förväntningar.

Visst grafiken är jättesnygg o grejer men det är ju helt omöjligt att spela. Jag får itne upp min fps över 60 med orginalinställningarna (allt på lägsta) och med alla tillfälliga fpsdrops jag upplever är det helt omöjligt att lira seriöst.

Först så vill jag klaga på lite smågrejer.. som konsolen till exempel. Bara grejer att man måste skriva in massa grejer på skumma ställen för att få fram den verkar skumt för mig.. och vad gör man om man råkar stänga ner den? OCH hur stänger man av regnet på de_aztec???

Sen till gameplayet, vilket i min mening är helt förstört. Man fnissar åt gubbarnas fula rörelser, det ser ut som om de flyter fram på marken (jag tycker tom att det är snyggare i counter-strike). Sen tycker jag att man träffar alldeles för lätt när man rör på sig.. vilket jag tycker är väldigt tråkigt och förstör counter-strike-känslan.

Det ska väl tilläggas att jag lirat counter-strike alldeles för seriöst i nårra år osv.

Jag skulle även vilja slå ett slag för counter-strike promod som jag hoppas kommer komma inom en snar framtid, vilket ska vara counter-strike på hl2-motorn, dvs med samma gameplay osv osv.

Vad tycker du?

Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.