Baldurs Gate III är på G
japp ni läste rimmet och ni såg rätt mina kära vänner jag är stolt att få berätta för er att Baldurs Gate III är på gång.. BG3 In The Works Thursday, November 4, 2004, 13:27 | MageDragon According to the October issue of PC Gamer magazine, Baldur’s Gate III is in the works. Although Atari has not announced who the developer or publisher is, they did confirm it would use a 3D engine and AD&D 3.5 rules. Here is a small excerpt: ”The plot will be set in the early days of Baldur’s Gate, but don’t be surprised if you run into a hamster-toting ancestor of Minsc. Atari intends to incorporate a memorable array of Forgotten Realms monsters, races, sub-races and prestige classes and is working closely with Wizards of the Coast to faithfully develop the setting, characters and story. Hight plans to poll fans to ensure that favorite characters, classes and locations are included." The Hight mentioned is John Hight, Atari Executive Producer. Let’s hope he gets in touch with us here at PlanetBaldursGate so we can run some polls for him. Stay tuned, we will post more news as we get more information. och att jag är glad :)
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels
galet fett.. ett av dom bästa spelen någonsin...
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
motes Du vet jag är tidigit ute. Älskar att lira spel som det precis kommit nyheter om att dom håller på att utvecklas. :>
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
hehe, det enda jag ogillar är att hela skiten ska göras i 3d, det blir helt enkelt inte samma sak sedan Black Isle försvann, det var ju de som gjorde BG 1&2, Icewind Dale 1&2 mfl. så otroligt bra. Personligen ser jag hellre ett vackert 2d-spel än nån skit som tex. Neverwinter Nights.
Det är inget fel i att ha roligt så länge man bara skadar andra!
mmm håller med om det.. men fan, om känslan är bra, äre lugnt ;)
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
Jo, allt sitter ju i känslan. Men jag vill inte se nått fiasko i stil med NWN igen.. jag hatade varje minut av det spelet, men jag hade inget annat att lira så.. =)
Det är inget fel i att ha roligt så länge man bara skadar andra!
okej :) hmm.. blire så, har de förstört den unika oförstörda rena serien BG :(
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
Oh shit fan va nice BG2 är fan fetaste spelet någonsin. Men om det blir NWN-style tar jag livet av mig, spelade en halvtimme av det, flippade å sket i det, fuck that, jag vill ha lite uppdaterad BG2 grafik
Skivsamlare
2004-12-05 16:54
nej NWN är också ett grymt spel. checka expansionerna och hitta den coolaste karaktären någonsin, Deekin. att säga att det är dåligt pga att BG2 är ett av världens bästa spel är orättvist. jag tror att 3D skulle kunna vara grymt, även om jag också helst skulle vilja ha en uppdaterad 2D.
mmm :) skulle äga!
jag hoppas på att de ändrar sig och bestämmer sig för att göra en lätt uppgradering på 2d grafiken i bg2 men va fan man kna inte få allt.. är nöjd med en 3:a eftersom de förut sa att det inte skulle bli nått mer BG
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
aaa :)
hehe jag spelar det nu.. men keldorn vill döda Viconia hela tiden så jag e sur.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
aaah bg3! at last
R.I.P sixten.. <br> #"¤%"%#¤&/&%&(&/()(/(/%¤/¤¤&%#%"¤# " ¤%%<br>
liigolise P17 e temple bra? =)
jag säger bara WOHOO!
"A thorough reading and understanding of the Bible is the surest path to atheism." - Donald Morgan