I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Cs:s och hl2 console behöver hjälp snabbt.

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2004-11-22 03:33

Cs:s och hl2 console behöver hjälp snabbt.

Hur får man upp consolen i hl2 o cs:s har redan provat advance settings det funkar inte. Har kollat config o den står redan på con_enable "1". Har också prova skriva –console i egenskaper i genvägarna till spelen det funkar inte heller. Någon som vet eller varit med om samma sak.

köp piller o börja knarka receptfria jättestarka

2004-11-22 09:33
Samma för mig. Jag får inte heller fram konsollen.
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net

2004-11-22 10:08
-console i genvägen tror jag.
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan

2004-11-22 10:20
Oke har kommit på en lösning nu som får funka så länge. I mappen dör config.cfg är kopiera config filen döp om den till autoexec.cfg ta bort allt där inne o skriv bind "f1" "toggleconsole" sen spara det. Aktivera också advance settings i options. Sedan trycker du bara f1 för att få fram consolen. (Obs)autoexec.cfg ska vara i samma mapp som config.cfg. Det får duga till vidare hittade också det i ett forum på steams sida

”I'll give you exact instructions on how to get it to work. I use a Swedish keyboard aswell...

Here is what you do (Mandrakes advice SWE version :-p)

Open this file :

C:\Program Files\Valve\Steam\SteamApps\YOURNAME\hal f-life 2\hl2\cfg\config.cfg

In notepad

Find the line where is sais

bind "`" "toggleconsole"

add this below (it will auto-readd that line even if yuo edit it so dont bother)

bind "\" "toggleconsole"

^^^ This will make the § key on a SWE layout the console key.

You must also make sure you have enabled the console in the Options -> Keyboard -> Advanced settings...

This works for me” men det funkar inte på min data av någon andledning.
köp piller o börja knarka receptfria jättestarka